Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

با ۶ خودرو رقیب تویوتا کمری در بازار جهانی آشنا شوید

تویوتا کمری یک از محبوب‌ترین خودروهای تولیدی این شرکت ژاپنی محسوب می‌شود که علاوه‌بر طرفداران زیاد، تهدیدی برای خودروهای رقیب نیز محسوب می‌شود. در همین راستا شرکت‌های مختلف پس از عرضه نسخه ۲۰۱۸ این دستگاه، به دنبال مبارزه قوی‌تر با آن هستند.

تویوتا برای اولین‌بار از این محصول خود در سال ۱۹۸۲ رونمایی کرد. این خودرو از روز رونمایی تا امروز به علت قیمت مناسب، ایمنی بالا و هرینه نگهداری مناسب انتخاب میلیون‌ها نفر در سراسر جهان بوده است. در حالی‌که کیفیت تویوتا کمری 2018 و کیفیت سواری آن مثال زدنی است (باتوجه به قیمت)، رقبا نیز محصولات مناسبی را برای رقابت با آن روانه بازار کرده‌اند. برای آشنایی با ۶ رقیب تویوتا کمری، با چرخان همراه باشید.

شورولت مالیبو

این خودرو از سال ۱۹۹۷ و پس از یک وقفه طولانی دوباره روانه بازار شد و طرفداران زیادی برای خود پیدا کرد ولی با این‌حال آخرین نسخه آن چندان قابل قبول نیست. نسل نهم این خودرو در سال ۲۰۱۶ با طراحی جذاب‌تر معرفی شد. در حالی‌که این نسخه نسبت به نسل قبلی اندازه بزرگی دارد ولی جای پای آن برای سرنشینان چندان مناسب نیست.

خریداران می‌توانند این خودرو را در دو نسخه بنزینی چهار سیلندر و یک نسخه هیبریدی سفارش دهند. شاید سال آینده از فیس‌لیفت این خودرو رونمایی شود که در این‌صورت رقابت میان آن و کمری ۲۰۱۸ جذاب‌تر خواهد شد.

مزدا ۶

برای سالیان متوالی سدان سایز متوسط مزدا ۶ به عنوان یکی از بهترین انتخاب‌های رانندگان محسوب می‌شد. با این‌حال تویوتا کمری جدید تهدیدی بزرگ برای این خودرو محسوب می‌شود. این محصول مزدا تا امروز با خودروهای بی‌ام‌و مقایسه می‌شد ولی در حال حاضر از کمری به عنوان رقیب اصلی آن یاد می‌شود.

براساس گزارشات در سال ۲۰۱۹ از نسل جدید مزدا ۶ رونمایی خواهد شد که به احتمال بسیار زیاد طراحی کاملا متفاوتی با نسل کنونی دارد.

فورد فیوژن

فورد فیوژن یکی از خودروهای قدرتمند موجود در بازار بوده که می‌توان از آن به عنوان رقیبی برای تویوتا کمری یاد کرد. یکی از نسخه‌های این خودرو به موتوری ۶ سیلندر مجهز بوده که قادر به تولید ۳۲۵ اسب بخار قدرت است.
نسخه کنونی این دستگاه در سال ۲۰۱۳ معرفی شد، البته چندین سال پیش نمونه فیس‌لیفت آن در دسترس خریداران قرار گرفت. براساس گزارشات، نسل جدید فورد فیوژن در آینده معرفی می‌شود. فورد در این نسل باید تلاش مضاعفی کند تا بتواند رقیبی شایسته برای تویوتا کمری ۲۰۱۸ روانه بازار کند.

کیا اپتیما

بدون شک کیا اپتیما یکی از جذاب‌ترین محصولات در این سگمنت محسوب می‌شود. در حالی‌که نسخه کنونی به عنوان نسل چهارم این خودرو در سال ۲۰۱۶ با طراحی جذاب‌تر معرفی شد ولی نمی‌توان رانندگی با آن را همانند طراحی مورد تمجید قرار داد.

این خودرو با نسل گذشته تویوتا کمری می‌توانست رقابت کند ولی نسل جدید کمری استانداردها را جابه‌جا کرده است. با توجه به استخدام یکی از مهندسان اصلی بخش ‌M بی‌ام‌و توسط کیا، احتمالا در نسل آینده رقابت جذابی را میان اپتیما و کمری شاهد خواهیم بود.

نیسان آلتیما

اول از همه باید گفت که نسل جدید نیسان آلتیما اواخر ماه آینده میلادی در نمایشگاه خودرو نیویورک معرفی خواهد شد. چنین موضوعی را باید به عنوان یک امتیاز مثبت برای این شرکت ژاپنی به حساب آورد چراکه این کمپانی حداقل توانسته یکسال کمری جدید را مورد بررسی دقیق قرار دهد.

محصولات نیسان معمولا علاوه‌بر کیفیت ساخت مناسب، لذت رانندگی بالایی را نیز برای خریداران به ارمغان می‌آورند. در گذشته نیسان ماکسیما در ایران عرضه شده بود. با وجود توقف تولید این خودرو هنوز می‌توان نمونه‌های سالمی از آن را در بازار پیدا کرد که این امر نشان از کیفیت بالای آن‌ها دارد. انتظار می‌رود نسل ششم نیسان آلتیما بتواند با تویوتا کمری رقابت نفس‌گیری داشته باشد.

فولکس واگن پاسات

یکی دیگر از رقیبان تویوتا کمری، فولکس واگن پاسات بوده که به تازگی وارد بازار ایران شده است. این خودرو در اروپا فروش مناسبی را تجربه می‌کند ولی خریداران آمریکایی به طراحی آن علاقه چندانی ندارند. در حالت کلی می‌توان گفت تویوتا کمری ۲۰۱۸ طراحی جذاب‌تری دارد.

در آینده نزدیک این شرکت آلمانی از نسل جدید پاسات رونمایی خواهد کرد که انتظار می‌رود با توجه به تجربه‌ای که در آمریکا کسب کرده است، طراحی جذاب‌تری داشته باشد. باید تا معرفی این نسل صبر کنیم تا بتوانیم آن را با تویوتا کمری ۲۰۱۸ مقایسه کرد.

2 دیدگاه
  1. امیر می گوید

    رقیب اصلیش آکورد ۲۰۱۸ هست که متاسفانه توی اکثر مقاله ها فراموش میشه

  2. ///mahdispd می گوید

    دقیقاً از رقیبا میتونیم به هوندا آکورد و هیوندای سوناتا و رنو تلیسمان هم اشاره کنیم. ببخشید واس نیسان تیانا رقیب کیه؟؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.