مکمل بنزین
خبر

۵ چیز که باید درباره مرسدس AMG S63 مدل ۲۰۱۸ بدانید

مدل‌های کلاس S مرسدس همیشه در دسته پر فروش‌های گران‌قیمت بوده‌اند. زمانی که مرسدس، کلاس S را برای سال 2014 طراحی کرد، طراحی بیرونی آن را دگرگون نمود و سپس یک فضای داخلی جدید را برایش در نظر گرفت.

علاوه بر این، در حالی‌که S550 بسیار سریع بود، S63 AMG با پیشرانه هشت سیلندر و قدرتی معادل 577 اسب بخار، یک موشک بر روی جاده محسوب می‌شد. اما برای سال ۲۰۱۸ مرسدس قصد دارد برتری خود را ادامه دهد، بنابراین سری S-Class خود را تازه سازی کرده است. مرسدس AMG S63، در خود ویژگی‌های شگفت‌آوری دارد اما در اینجا ۵ چیز است که باید در ارتباط با این سدان لوکس قدرتمند بدانید…

تغییرات بخش فنی

S63 مدل ۲۰۱۴ با موتور 5.5 لیتری دوقلوهای توربوشارژر V-8 عرضه شد اما در مدل 2018، AMG این موتور را با یک پیشرانه 4.0 لیتری تویین توربو V-8 تعویض کرد. بر روی کاغذ، ممکن است شما تصور کنید که این کار یک گام به عقب باشد، که در اینصورت سخت در اشتباه هستید. S63 در حال حاضر 603 اسب بخار قدرت دارد در حالی که مدل قبلی ۵۷۷ اسب‌بخار قدرت داشت. با ۱.۵ لیتر حجم موتور کمتر، توانایی این مدل بیشتر شده است. آیا مهندسی مدرن شگفت انگیز نیست؟

سرعت خارق‌العاده

خودرویی که وزنش بیش از 5000 پوند است، نباید چندان سریع باشد اما به لطف موتور 603 اسب بخاری و گیربکس 9 سرعته جدید و همچنین سیستم اختصاصی ۴ چرخ متحرک، S63 جدید تنها در 3.4 ثانیه توانست به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. برای مقایسه با مدل 2014 این عدد 3.7 ثانیه بوده است و در اینجا نیز پیشرفت کاملا مشهود است.

شما اساسا دو اتومبیل مختلف را خریداری می‌کنید

S63 در حالت اسپرت یک سواری خشن و قدرتمند را ارایه می‌کند که اصلا شبیه به خودروهای معمولی و شهری نبوده و باید در پیست آن را تجربه کنید اما زمانی که حالت رانندگی را بر روی کامفورت قرار می‌دهید، همه چیز تغییر می‌کند و یک سدان لوکس با شخصیت را خواهید داشت که می‌توانید راحت در صندلی خود مستقر شده و به قرار مهم کاری‌تان برسید.

رقیب لاکچری رولز رویس و بنتلی

به طور سنتی، S-Class رقیب بی‌ام‌و سری ۷ بوده اما در اینجا شرایط کمی تغییر کرده است. کابین مرسدس S63 نسبت به بی‌ام‌و بسیار لوکس‌تر بوده و مجموعه‌ای از متریال‌های فوق‌العاده با کیفیت باعث شده تا این خودرو رقیب محصولات لوکس بنتلی و رولزرویس شود که قدرت بیشتر و قیمت کمتری نسبت به آنها دارد.

سرشار از تکنولوژی

اگر چه مرسدس AMG S63 از سطح ۳ استقلال در رانندگی مانند آئودی A8 یا کادیلاک CT6 بهره نمی‌برد، اما هنوز هم  سرشار از تکنولوژی است. ترکیب کروز کنترل با سیستم خروج از خط باعث می‌شود شما عملا با کمترین فعالیت در پشت فرمان به مسیر خود ادامه دهید. اگرچه رانندگان اجازه ندارند دست خود را به طور کامل از غربیلک فرمان بردارند اما در سفرهای طولانی، این ابزار بسیار کمک کننده خواهد بود. اگر کمی با درد بدن مواجه هستید، ماساژورهای صندلی‌های S63 به کمک شما می‌شتابند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا