مکمل بنزین
مقایسهبرگزیده‌ها

مقایسه فولکس واگن تیگوان با رنو کلئوس، آلمانی تازه وارد در مقابل خوش فروش فرانسوی!

همواره در سرتاسر جهان خریداران در هنگام انتخاب یک خودرو مابین سایر رقبای هم رده آن مدل، دچار شک و تردید می‌شوند و این موضوع به خودی خود باعث به وجود آمدن رقابتی فشرده در تمامی کلاس‌های خودرویی، مابین شرکت تولید کننده اتومبیل در تمامی نقاط جهان شده است.

بازار خودرویی ایران نیز از این امر مستثنا نبوده و مشتریان در انتخاب مابین چند خودرو هم رده و تقریبا هم قیمت، بر سر دو راهی هستند. امروز قصد داریم در این مطلب به مقایسه دو خودرو جذاب در کلاس اتومبیل‌های شاسی بلند (کراس اوور) با نام‌های رنو کلئوس و فولکس واگن تیگوان بپردازیم و با نگاهی کلی به این دو محصول در هر بخش، برتری هر یک را نسبت به دیگری در هر قسمت بیان خواهیم کرد.

1-معرفی کلی

در رابطه با معرفی کلی این دو خودرو می‌توان گفت که فولکس واگن تیگوان یکی از موفق ترین کراس اوورهای موجود در بازارهای جهانی بوده و همانند دیگر تولیدات فولکس واگن، این خودرو نیز دارای فروش بسیار بالایی است و تقاضا برای خرید این مدل در برخی کشورها، بیش از حد تصور بوده و در همین رابطه، تیگوان به تازگی توسط شرکت ماموت خودرو که به عنوان نماینده رسمی کمپانی فولکس واگن در ایران شناخته می‌شود، وارد بازار داخلی کشور برای رقابت با سایر خودروها شده است.

اما در سوی مقابل، رنو کلئوس به مانند برادر کوچک تر خود یعنی تلیسمان، حدود 2 سال است که وارد بازار خودرویی ایران شده و در این مدت زمان توانسته است فروش خوبی را به خود اختصاص دهد و در قیاس با رقبای قدرتمند کره‌ای و ژاپنی حاضر در بازار داخلی کشور، این خودرو به سهم عمده‌ای از بازار کراس اوورهای شهری دست پیدا کرده است.

2-طراحی ظاهری

پیرامون طراحی ظاهری خودروها همان طور که در مطالب قبلی گفته شد، این مقوله یک امر سلیقه‌ای بوده و خریداران با توجه به نظر خود، تشخیص می‌دهند که کدام خودرو زیبا و کدام خودرو زشت است. اما به اعتقاد کارشناسان و علاقمندان این حوزه، رنو کلئوس را می‌توان به دلیل طراحی اسپرت تر و جوان پسندانه تر، نسبت به فولکس واگن تیگوان، خودرویی زیبا تر عنوان کرد. اما برخی از مشتریان بر این اعتقاد هستند که تیگوان دارای طراحی ظاهری پخته تر و شکیل تری از کلئوس است.

3-طراحی داخلی و کابین

حال نوبت به طراحی داخلی و نمای کابین این دو خودرو می‌رسد که در این بخش قطعا تیگوان پیروز میدان است. زیر این مدل با دارا بودن کابینی زیبا تر و آرامش بخش در کنار جنس متریال بهتر در ساخت اتاق داخلی، خودرویی به مراتب بهتر از رنو کلئوس محسوب می‌شود و حس رانندگی با آن در مسیرهای جاده‌ای، قطعا رضایت بخش تر از کلئوس خواهد بود.

4-مشخصات فنی و عملکرد

حال نوبت

 

 

 

 

 

 

 

 

به بررسی مشخصات فنی و عملکرد این دو خودرو محبوب می‌رسد و نخست به سراغ رنو کلئوس می‌رویم. در همین رابطه، کلئوس دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 2.5 لیتر (همانند نیسان ایکس تریل) بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 170 اسب بخار و گشتاوری برابر با 233 نیوتن متر را دارا است که این قدرت تولیدی توسط یک گیربکس اتوماتیک از نوع CVT به هر چهار چرخ (دو دیفرانسیل هوشمند) خودرو منتقل می‌شود. (در واقع کلئوس یک خودرو چهار چرخ محرک یا همان AWD است)

در زمینه عملکرد این خودرو می‌بایست این نکته را خاطر نشان شد که کلئوس برای رسیده به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق، نیازمند زمانی برابر با 9.9 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن در حدود 199 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. همچنین، مصرف سوخت این خودرو در نمودار سیکل ترکیبی برای هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان، در مجموع برابر با 8.3 الی 8.5 لیتر بنزین بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو5 است.

اما در سوی دیگر این میدان، فولکس واگن تیگوان از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ توربوشارژ با حجمی برابر با 2.0 لیتر سود می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 180 اسب بخارو گشتاوری برابر با 320 نیوتن متر است که این قدرت تولیدی توسط یک گیربکس 7 سرعته (دو کلاچه) به هر چهار چرخ این خودرو منتقل می‌شود. (در واقع تیگوان یکی مدل چهار چرخ محرک یا همان FWD است)

پیرامون عملکرد این خودرو نیز می‌توان این‌گونه گفت که تیگوان برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق، نیازمند زمانی برابر با 7.7 الی 7.9 ثانیه خواهد بود و حداکثر سرعت آن نیز در حدود 205 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. همچنین، مصرف سوخت این خودرو در نمودار سیکل ترکیبی در هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان، در مجموع برابر با 7.3 الی 7.5 لیتر بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو6 است.

حالا اگر بخواهیم در این بخش پیروز این مقایسه را اعلام کنید، با توجه به عملکرد این دو خودرو، قطعا پیروزی به فولکس واگن تیگوان خواهد رسید. زیرا این مدل با دارا بودن قدرت بیشتر، حداکثر سرعت بالاتر، شتاب اولیه بهتر و مصرف سوخت کمتر، خودرویی بهتر از رنو کلئوس است.

5-امکانات رفاهی و ایمنی

در رابطه با ایمنی این دور خودرو می‌بایست این‌گونه گفت که هر دو مدل با دریافت 5 ستاره کامل ایمنی از مرکز تست سوانح و تصادفات جاده‌ای اروپا (EURO-NCAP)، محصولاتی ایمن محسوب می‌شوند اما در زمینه امکانات رفاهی، فولکس واگن تیگوان با دارا بودن مواردی همچون 9 کیسه هوا (راننده و سرنشین جلو، جانبی برای سرنشینان جلو و عقب، کیسه هوای پرده‌ای در دو طرف و زانویی برای راننده)، سیستم پایداری خودرو ESP همراه باTrailer Stabilization، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی HDC، ترمز ABS و EBD، صفحه نمایش 9.2 اینچی لمسی، کمه استارت خودرو به همراه سیستم ورود بدون کلید، سیستم اتوماتیک خاموش و روشن خودرو ( Start / Stop)، امکان تعویض دنده از پشت فرمان، فرمان برقی با روکش چرم همراه با کنترل سیستم صوتی و بلوتوث، صندلی‌های اسپرت با کیفیت چرم مرغوب، صندلی‌های جلو برقی و 12 حالته به همراه حافظه، صندلی‌های متحرک و تاشو ردیف عقب، گرم کن صندلی‌های جلو و عقب، میز پذیرایی تاشو در پشت صندلی‌های جلو، خروجی برق 12 ولت برای سرنشینان ردیف جلو، عقب و فضای صندوق عقب، سیستم تهویه مطبوع سه گانه همراه با فیلتر ضدآلرژی قابلیت تنظیم جداگانه، آینه‌های جانبی تاشو و برقی همراه با حافظه و گرم کن، نورپردازی داخلی، چراغ‌های LED جلو همراه با چراغ‌های روشن در روز به صورت مجزا، گرم کن اتوماتیک نازل آب پاش شیشه جلو، سنسور نمایشگر باد لاستیک (TPMS) – شیشه‌های سولار و دودی، چراغ مشایعت تا درب منزل، درایو مود، کروز کنترل، سیستم هشدار خستگی راننده و … خودرویی کامل تر از رنو کلئوس به شمار می‌آید.

6-قیمت در بازار

در رابطه با قیمت این دوخودرو این‌گونه باید گفت فولکس واگن تیگوان در حال حاضر در بازار خودرویی کشور قیمتی برابر با 380 میلیون تومان را در نمونه فول آپشن دارا بوده و در سوی دیگر، رنو کلئوس برچسب قیمتی برابر با 320 میلیون تومان را در نمونه فول آپشن خود دارا است.

نتیجه گیری

سرانجام، نوبت به نتیجه گیری در رابطه با این دو خودرو می‌رسد و پیشنهاد ما در این مورد با توجه به بودجه خریداران در این رده، انتخاب هر دو مدل است. زیرا هر دو خودرو با توجه به کیفیت ساخت عالی و دوام بالا، می‌توانند نیار خریداران را تا چند سال آینده به خوبی براروده ساخته و خرید هر یک از این محصولات توسط مشتریان، انتخابی مطمعن و درست خواهد بود.

لازم به ذکر است که شرکت ماموت خودرو به عنوان نماینده رسمی فولکس واگن در ایران، وظیفه عرضه و خدمات دهی به محصولات این برند آلمانی را عهده دار بوده و در سوی دیگر، شرکت نگین خودرو به عنوان نماینده رسمی کمپانی فرانسوی رنو در ایران، وظیفه عرضه و ارائه خدمات به محصولات این برند را عهده دار است.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا