مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسخه کانسپت بی‌ام‌و M8 گرن کوپه در نمایشگاه خودرو ژنو به نمایش درآمد

بی‌ام‌و در نهایت ما را با محصولات سری 8 خود آشنا کرد. نسخه کانسپت بی‌ام‌و M8 گرن کوپه در نمایشگاه خودرو ژنو از سوی این کمپانی آلمانی معرفی شد. در آینده این برند از M8 گرن کوپه رونمایی خواهد کرد ولی این کانسپت علاوه‌بر نمایش ظاهر این خودرو، ما را با طراحی محصولات سری 8 بی‌ام‌و نیز آشنا می‌سازد.

در ابتدا خودروهای سری 8 بی‌ام‌و به صورت کوپه وارد بازار می‌شود و پس از مدتی شاهد معرفی نسخه‌های کانورتیبل و سدان (گرن کوپه) این محصولات نیز خواهیم بود. در سال 2018 نسخه‌های کوپه و کانورتیبل سری 8 روانه بازار می‌شوند ولی نسخه سدان آن تا سال 2019 در دسترس خریداران قرار نمی‌گیرند.

نسخه کانسپت بی‌ام‌و M8 گرن کوپه طراحی تهاجمی دارد. باتوجه به نحوه طراحی جلوپنجره این خودرو می‌توان حدس زد که در آن از موتور قدرتمندی استفاده شده است. در بخش پشتی این خودرو شاهد حضور چهار اگزوز بزرگ هستیم.

با نگاه به نسخه کانسپت بی‌ام‌و M8 گرن کوپه می‌توان به این موضوع پی برد که با یک خودروی تجاری روبه‌رو هستیم. در طراحی این محصول از کاپوت کشیده، فاصله زیاد بین محور چرخ‌های جلو و عقب و همچنین صندوق عقب کوتاه استفاده شده است.

در حال حاضر بی‌ام‌و نسخه‌های اولیه M8 کوپه و کانورتیبل را آزمایش می‌کند. این خودروساز آلمانی اعلام کرده است که این دو نسخه به موتور هشت سیلندر 4.4 لیتری به همراه توربوشارژر دوقلو مجهز می‌شوند. این موتور قادر به تولید بیش از 600 اسب بخار قدرت و 750 نیوتون متر گشتاور است.

انتظار می‌رود در سری 8 بی‌ام‌و از گیربکس 8 سرعته اتوماتیک استفاده شود و همچنین محصولات این سری به سیستم چهار چرخ متحرک جدید این شرکت یعنی M xDrive مجهز شوند. در حال حاضر از این سیستم در نسخه 2018 بی‌ام‌و M5 استفاده شده است.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا