مکمل بنزین
گوناگونخبر

طراحی اولیه نیسان جوک معرفی شد

هیچ شکی نیست که نیسان جوک یکی از مهم‌ترین محصوولات نیسان در سطح جهانی است. نیسان سالانه ۱۰۰ هزار مدل از این خودرو را به فروش می‌رساند اما کاملا واضح است که این خودرو به تغییرات زیادی نیاز دارد. با استناد به منابع مختلف، می‌توانیم انتظار یک کراس اوور جدید را تا آخر سال داشته باشیم.

این کمپانی به خوبی می‌داند که در مدل جدید نباید ایده کلی خودرو قبلی را تغییر دهد. با همین استراتژی، اندازه بدنه و برخی کلیات در طراحی خودرو ثابت مانده است. با توجه به شبیه سازی‌های انجام شده، ظاهر کلی خودرو کمی خشن‌تر و ظاهر کناری خودرو کمی عضلانی‌تر خواهد شد. رینگ‌های بزرگتر و جلو پنجره عظیم‌تر نیز از دیگر نغییرات خواهند بود. طراحی جدید از یک پلتفرم متفاوت رونمایی می‌کند که به صورت مشترک در رنو و نیسان استفاده می‌شود.

این پلتفرم CMF-B نام دارد که در نسل جدید میکرا نیز دیده می‌شود و کاهش وزن محسوس و پیشرفت ساختاری را به همراه دارد. یکی از انتخاب‌ها در نیسان جوک جدید، موتور جدید یک لیتری سه سیلندر توربوشارژ است. موتور ۱.۶ لیتری نیز یکی از انتخاب‌هاست اما در مدل مخصوص اروپا، موتور ۱.۵ لیتری دیزل رنو پیشنهاد می‌شود. جالب است بدانید که این خودرو کوچک از پیشرانه بهینه سازی شده الکتریکی نیز بهره می‌برد. جوک از یک موتور بنزینی کوچک، یک پک باتری و یک موتور الکتریکی بهره خواهد برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا