مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا و سوبارو وفادارترین مشتریان را در صنعت خودرو دارند

در حالی‌که مرسدس بنز باارزش‌ترین برند در دنیای خودرو محسوب می‌شود ولی وفادارترین مشتریان را در اختیار ندارد. براساس گزارشی که توسط Edmunds در سال 2018 منتشر شده است، مشتریان برندهای ژاپنی همانند تویوتا و سوبارو به برند محصولات خود وفادار هستند.

این گزارش با بررسی 13.9 میلیون خرید و فروش خودرو در محدوده سال های 2007 تا 2017 به این نتیجه دست پیدا کرده است. براساس این گزارش تویوتا، سوبارو، هوندا، Ram و شورولت در رده‌های اول تا پنجم قرار گرفته‌اند. میزان وفاداری برندهای چهارم و پنجم برابر با 54 درصد است.

این گزارش به این موضوع اشاره می‌کند که خریداران محصولات شرکت‌های کرایسلر، اسمارت و دوج علاقه چندانی به خرید دوباره خودرو با این برندها ندارند. در حقیقت این سه برند در رتبه‌های آخر این رده‌بندی قرار می‌گیرند.

تویوتا

در 10 سال اخیر برخی برندها موفق به جذب خریداران شده‌اند و بعضی دیگر مشتریان خود را از دست داده‌اند. دو برند سوبارو و مزدا در 10 سال اخیر موفق به جذب دوباره مشتریان خود شده‌اند و یکی از محصولات موثر در این حوزه مزدا CX-5 است.

سه برند کرایسلر، دوج و بیوک را می‌توان بازندگان بزرگ در دهه اخیر دانست چراکه مشتریان خود را در این بازه زمانی از دست داده‌اند.

در میان تولیدکنندگان محصولات لوکس بازار این برند لکسوس است که وفادارترین مشتریان را دارد (این شرکت زیرمجموعه تویوتا محسوب می‌شود). بعد از این برند ژاپنی شرکت‌های آئودی و لندروور قرار دارند. در میان برندهای لوکس رتبه‌های چهارم تا ششم را به ترتیب شرکت‌های مرسدس بنز، پورشه و بی‌ام‌و تصاحب کرده‌اند. سه شرکت اینفینیتی، جگوار و ولوو بیشتر مشتریان خود را در دهه اخیر از دست داده‌اند و در انتهای این رده‌بندی قرار می‌گیرند.

براساس این گزارش خودروهای کراس‌اوور از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و میزان وفاداری به خودروهای سدان به پایین‌ترین حد خود در 8 سال اخیر رسیده است. این موضوع خود می‌تواند بیانگر علت فروش کم هوندا آکورد در بازار باشد.

Edmunds اعلام کرده که وفاداری مشتریان به عواملی همانند طراحی احساسی و عاطفی، وجود خودروهای SUV فراوان در سبد محصولات برند موردنظر و همچنین تاریخچه‌ای قابل اطمینان بستگی دارد.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا