مکمل بنزین
گوناگونبرترین‌ها

معتبرترین برند خودروسازی دنیا کدام برند است؟

به گزارش چرخان، همیشه یکی از اخباری که مورد توجه مخاطبین و اهالی صنعت خودرو قرار می‌گیرد، اخباری است که در حوزه بررسی‌ها و مقایسه‌هایی است که بین خودروهای مختلف و همچنین برندهای مختلف خودروسازی صورت می‌گیرد. بدیهی است در این بین بررسی و مقایسه بین برندهای مختلف برای انتخاب معتبرترین برند خودروسازی دنیا از جذابیت بالاتری برخوردار است!

یک موسسه معتبر بین‌المللی در یک بررسی جامع و کامل نتیجه‌ای را رسانه‌ای کرد که طبق آن شرکت مرسدس‌بنز توانست با قدرت تمام در صدر این لیست قرار گرفته و با پشت‌سر گذاشتن رقبای سرسختی که قطعا می‌شناسید و در ادامه خواهیم گفت، به معتبرترین برند خودروسازی دنیا تبدیل شود.

طبق این لیست شرکت تویوتا در رتبه دوم معتبرترین برندها ایستاد که حضور این شرکت نیز جلوتر از شرکتی مثل BMW جالب توجه است. همچنین فولکس‌واگن، هوندا، نیسان، پورشه، فورد، آئودی و شورلت در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند، همانطور که می‌بینید همگی جزو برندهای معتبر و شناخته شده دنیا هستند.

مرسدس بنز توانسته با ارزشگیری 43.9 میلیارد دلاری روی برند خود و رشد 24 درصدی نسبت به سال قبل، از سایر رقبا پیشی بگیرد و به صدر این لیست برسد. ارزش برند و رشد مرسدس‌بنز جزو رشدهای بی‌نظیر در سالهای اخیر محسوب می‌شود که قطعا نقش مدیریت این شرکت در کسب این موفقیت مهم است. همچنین فروش این برند در یکسال اخیر رشد حدود 10 درصدی را تجربه کرده است که تعداد خودروی فروخته‌شده مرسدس بنز در یکسال اخیر 2.3 میلیون خودرو بوده است.

معتبرترین برند خودروسازی دنیا

در مورد دومین رتبه از این لیست نیز تفاوت چندانی از نظر ارزش برند با رتبه اول وجود ندارد و ارزش برند تویوتا 43.7 میلیارد دلار برآورد شده است. البته تویوتا در سال گذشته رتبه اول را در این لیست در اختیار داشت و BMW که حالا سومین برند معتبر دنیا شناخته می‌شود، سال گذشته پس از تویوتا قرار گرفته بود.

رشد حدود 6 درصدی BMW هم نتوانسته این برند معتبر را در رتبه قبلی خود نگه دارد و با وجود برابر بودن ارزش برند این شرکت نسبت به برند تویوتا، این تویوتا است که توانسته رتبه دوم را از آن خود کند. نکته جالب در مورد توضیحات این لیست، تغییر رویکرد مشتریان آلمانی به استفاده از مرسدس‌بنز است که تابحال علاقه زیادی به استفاده از برند تویوتا داشتند. این نشان می‌دهد احتمالا در سالهای آینده مرسدس بنز توانایی کسب رتبه اول این لیست را خواهد داشت.

مرسدس بنز AMG E63 S تیون شده، قدرتی فراتر از بوگاتی ویرون دارد!

طبق صحبتهای فاینانس برند که این لیست را تهیه کرده است، بنز به دنبال “باز اختراع” خودرو است و می‌خواهد همانطور که خودرو را اختراع کرده یک تحول دیگر در صنعت خودرو ایجاد کند.

از دیگر نکات این لیست معتبرترین برند خودروسازی دنیا می‌توان به عدم جابجایی فولکس‌واگن در این لیست اشاره کرد. البته ارزش برند این شرکت تفاوت فاحشی با سه رتبه ابتدایی دارد ولی همین فاصله در مورد رتبه چهارم و پنجم نیز وجود دارد که خیال فولکس‌واگن را برای سالهای آتی را راحت می‌کند.

از دیگر نکات موجود در این رتبه‌بندی معتبرترین برند خودروسازی دنیا وجود 8 شرکت آلمانی و ژاپنی در 10 رتبه اول این لیست است. اگر فقط 10 شرکت در این لیست مورد بررسی قرار می‌گرفت، شرکتهای فرانسوی، انگلیسی و کره‌ای در این لیست جایگاهی نداشتند.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا