مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

5 دلیل برای آنکه میتسوبیشی اوتلندر PHEV بخریم!

اگر خواهان خرید خودرویی با قیمت بالاتر از 300 میلیون تومان باشید، انتخاب‌های زیادی در اختیار شما قرار دارد. در بازار محصولات فراوان کره‌ای، ژاپنی و اروپایی را می‌توان پیدا کرد که قیمتی در محدوده 300 تا 400 میلیون دارند. یکی از گزینه‌های مناسب در این محدوده قیمتی خودرو جدید میتسوبیشی اوتلندر PHEV است.

میتسوبیشی یکی از بهترین برندهای ژاپنی در صنعت خودروسازی محسوب می‌شود که خوشبختانه در ایران به صورت فعال حضور دارد. میتسوبیشی اوتلندر PHEV یک خودرو شاسی بلند بوده که از موتور هیبریدی بهره می‌برد. این خودرو در حقیقت به صورت پلاگین هیبرید است یعنی کاربر می‌تواند این دستگاه را شارژ کند.

در حالی‌که دولت تعرفه واردات خودروهای هیبریدی را کاهش نمی‌دهد ولی خریدار با انتخاب این محصولات علاوه‌بر کمک به کاهش آلودگی هوا، در هزینه‌های خود در بلندمدت نیز صرفه‌جویی می‌کند.

در این مقاله به بیان 5 دلیل برای خرید میتسوبیشی اوتلندر PHEV می‌پردازیم، با چرخان همراه باشید.

مصرف سوخت پایین

در میتسوبیشی اوتلندر PHEV از سه موتور استفاده شده که این امر علاوه‌بر تولید قدرت مناسب، باعث کاهش مصرف سوخت نیز می‌شود. یکی از این موتورها بنزینی بوده و دو موتور دیگر برقی هستند. موتور بنزینی 4 سیلندر با حجم 2 لیتر است و می‌تواند 118 اسب بخار قدرت و 190 نیوتون متر گشتاور تولید کند.

بر خلاف محصولات دیگر موجود در بازار، موتورهای برقی میتسوبیشی اوتلندر PHEV بر روی محورهای آن نصب شده‌اند. هر کدام از این موتورها قادر به تولید 82 اسب بخار هستند. این موتورها مصرف ترکیبی برابر با 1.7 لیتر در هر صد کیلومتر دارند که رقمی شگفت‌انگیز است.

این مصرف سوخت پایین و همچنین میزان کم تولید آلایندگی می‌تواند هر خریداری را جذب خود کند. این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو 6 بهره می‌برد.

کیفیت ساخت بالا

همانند اکثر خودروهای ژاپنی موجود در بازار، میتسوبیشی اوتلندر PHEV نیز از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است. قطعات مورد استفاده در خودرو عمر بالایی دارند و در بلند مدت کارایی آن‌ها کاهش پیدا نمی‌کند. در کابین از مواد باکیفیت استفاده شده است که برای مثال می‌توان به صندلی‌های کاملا چرمی این خودرو اشاره کرد.

ایمنی بالا

میتسوبیشی اوتلندر PHEV موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه یورو NCAP شده است. این خودرو به 7 ایربگ مجهز شده که 2 عدد برای راننده و سرنشین جلو، 2 عدد جانبی، 2 عدد پرده‌ای و 1 عدد زانویی را شامل می‌شود. این محصول به سیستم هشدار صوتی به عابرین پیاده (AVAS) مجهز است.

میتسوبیشی اوتلندر PHEV از ترمزهای دیسکی خنک‌شونده در عقب و جلو به همراه دو پیستون، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، کنترل پایداری فعال (ASC)، کنترل کشش (TCL)، ترمز اضطراری کمکی و ترمز کمکی در هنگام حرکت در سطوح شیب‌دار (HSA) بهره می‌برد.

تجهیزات رفاهی کامل

میتسوبیشی اوتلندر PHEV در بخش تجهیزات رفاهی از امکانات بسیار خوبی برخوردار است. میتسوبیشی برای این محصول خود نمایشگر 6.4 اینچی لمسی به همراه دوربین عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک الکتریکی دوگانه، سیستم کروز کنترل، سیستم ورود و خروج بدون کلید (Keyless)، استارت دکمه‌ای، روکش چرمی فرمان، سانروف سه حالته، گرم‌کن صندلی‌های جلو و درب برقی صندوق عقب در نظر گرفته است.

خودرویی بی‌صدا

این محصول میتسوبیشی در هنگام حرکت کاملا بی سر و صدا است. این خودرو به گیربکس CVT مجهز است که باعث می‌شود تعویض دنده‌ها با نرمی هرچه تمام‌تر صورت بگیرد و صدای مزاحمی تولید نشود.

اگرچه برخی بی‌صدا بودن یک خودرو را به عنوان نکته‌ای منفی در نظر می‌گیرند ولی باید گفت این موضوع در رابطه با تمامی خودروها صادق نیست. میتسوبیشی اوتلندر PHEV یک خودرو خانوادگی محسوب می‌شود که شتاب بسیار بالایی را در اختیار راننده قرار نمی‌دهد که باتوجه به ماهیت این خودرو کاملا طبیعی است.

باتوجه به نکات ذکر شده در بالا می‌توان گفت که بی‌صدا بودن میتسوبیشی اوتلندر PHEV یک مزیت بزرگ برای آن محسوب می‌شود.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا