مکمل بنزین
گوناگونخبر

دو برابر شدن جایگاه‌های شارژ خودرو تسلا به مناسبت ورود مدل 3!

کارخانه تسلا کم‌کم خود را آماده ورود «مدل 3» می‌کند، در تابستان امسال این خودروی جدید رونمایی می‌شود و به تولید انبوه خواهد رسید. از این رو مسئولان تسلا تصمیم گرفته‌اند تا شبکه جایگاه‌های شارژ خودروهای تسلا را دو برابر کنند. اضافه شدن جایگاه‌های بیشتر باعث سرویس‌دهی و خدمات بیشتر این کارخانه به مشتریانش می‌شود. به علاوه مسافرت‌های بین شهری و در مسافرت‌های طولانی استفاده از خودروهای برقی تسلا راحت‌تر خواهد شد.

در حال حاضر، بیش از ۵۴۰۰ جایگاه‌های مخصوص شارژ خودروهای تسلا در سراسر جهان وجود دارد و بیش از ۹۰۰۰ مکان برای کانکتورهای خودروهای برقی در هتل‌ها و رستوران‌های شهری و مابین شهری وجود دارد. تا آخر سال جاری شبکه شارژ خودروهای تسلا به بیش از ۱۰۰۰ جایگاه شارژ و ۱۵۰۰۰ کانکتورهای شارژ در سراسر جهان ایجاد خواهد شد. آمریکای شمالی به طور قطعی از این پروژه سود بسیار زیادی می‌برد، چرا که کارشناسان مربوطه تخمین زده‌اند تا ۱۵۰ درصد تعداد جایگاه‌ها افزایش پیدا خواهند کرد. برای مثال تا آخر سال جاری میلادی بیش از ۱۰۰۰ جایگاه شارژ برای خودروهای برقی تسلا در این ایالت افتتاح می‌شود.Tesla-Supercharger-5

البته لازم به ذکر است که بگوییم هنوز این کمپانی به دنبال پیدا کردن محل‌های مناسب برای تاسیس جایگاه‌های شارژ کردن خودروهای برقی است ولی بسیاری از این مکان‌ها در دست ساخت هستند و به زودی افتتاح می‌شوند. بسیاری از این جایگاه‌ها تا تابستان امسال افتتاح می‌شوند زیرا در این فصل از سال بیشتر مسافرت‌ها انجام می‌شود.

مسئولان کمپانی تسلا تصمیم گرفته‌اند بسیاری از مکان‌های شارژ را در کنار جاده‌های شلوغ به فاصله‌های مناسب بسازند و یکی از استراتژیهای این کمپانی ساخت جایگاه‌های بزرگی با بیش از ۱۲ شارژ برای خودروهای تسلا خواهد بود. البته یکی دیگر از نوآوری‌های این جایگاه‌ها استفاده از سقف‌های خورشیدی برای جذب انرژی است که توسط کمپانی سولار سیتی (یکی دیگر از کمپانی‌های ایلان ماسک) پنل‌های خورشیدی فراهم می‌شوند.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا