مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسخه 2019 مزدا CX-3 به همراه موتور 148 اسب بخاری معرفی شد

مزدا در سال گذشته بهبودهایی را در کراس‌اوور کامپکت خود یعنی CX-3 ایجاد کرد. حال این شرکت ژاپنی در نمایشگاه خودرو نیویورک از نسخه 2019 مزدا CX-3 رونمایی کرده است. این نسخه جدید با تمرکز بر روی راحتی راننده توسعه یافته است.

نسخه 2019 مزدا CX-3 نسبت به نمونه قبلی خود در کابین از مواد باکیفیت‌تری بهره می‌برد که حس خوشایندی را به راننده و سرنشینان منتقل می‌کند. یکی دیگر از تغییرات این نمونه را باید مربوط به موتور مورد استفاده در آن دانست. این موتور قدرت و گشتاور بیشتری را نسبت به گذشته در اختیار راننده قرار می‌دهد. در حالی‌که این نسخه در اواخر بهار روانه بازار می‌شود، مزدا قیمت آن را مشخص نکرده و این مهم را به زمان عرضه موکول کرده است.

همانند نسخه گذشته این خودرو نیز از موتور 4 سیلندر مزدا Skyactiv-G استفاده می‌کند با این تفاوت که قدرت و گشتاور بیشتری را تولید می‌کند. موتور نسخه 2019 مزدا CX-3 قادر به تولید 148 اسب بخار قدرت و 201 نیوتون متر گشتاور است. برای مقایسه باید گفت که نسخه موجود این خودرو در بازار قدرتی برابر با 146 اسب بخار و 198 نیوتون متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

مزدا ادعا می‌کند که با تغییراتی که در موتور نسخه جدید CX-3 اعمال کرده نه تنها عمر مفید آن افزایش داده است بلکه این موتور نسبت به نسل کنونی سوخت کمتری نیز مصرف می‌کند. در حال حاضر این برند ژاپنی میزان مصرف این خودرو را اعلام نکرده بنابراین نمی‌توان ادعای آن‌ها را تایید نمود.

این کراس‌اوور کامپکت نسبت به نسل کنونی خود تغییرات کمی را در بخش طراحی ظاهری تجربه می‌کند که برای مثال می‌توان به طراحی جلوپنجره نسخه 2019 مزدا CX-3 اشاره کرد. طراحی رینگ‌های 18 اینچی این خودرو نیز تغییر کرده است تا ظاهری زیباتر را برای نسخه جدید CX-3 به ارمغان آورد.

در کابین این خودرو نیز تغییراتی ایجاد شده است تا فضای بیشتری در اختیار راننده و سرنشینان قرار بگیرد. یکی از تغییرات صورت گرفته را باید مربوط به حذف ترمز دستی فیزیکی دانست. مزدا در این خودرو به‌جای ترمز دستی مکانیکی از ترمز دستی برقی استفاده کرده است. این امر باعث می‌شود که راننده و سرنشین جلو فضای دست بیشتری داشته باشند و راحت‌تر بتوانند از زیرآرنجی استفاده کنند.

مزدا برای طراحی صندلی‌های این خودرو از مواد جدیدی استفاده کرده که راحتی بیشتری را برای سرنشینان به همراه دارد. علاوه‌بر این شاهد استفاده از پنل ضخیم‌تر برای درب‌ها و همچنین افزایش ضخامت پنجره‌های عقب هستیم که باعث می‌شود با کابین ساکت‌تری روبه‌رو باشیم. در بالاترین نسخه این محصول از صندلی‌های کاملا چرمی استفاده شده است.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا