مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌ها

خودروهای کم مصرف سال 2018 را بشناسید + تصاویر

شاید تا چند ماه گذشته وقتی صحبت از خودروهای کم مصرف میشد، سریعا ذهن مشتریان به سمت خودروهای کوچکی می‌رفت که به شدت سبک بوده و از حجم موتور بسیار پایینی برخوردار بوده و سرعت و قدرت اندکی را در اختیار راننده قرار میداد ولی به لطف پیشرفت‌هایی که در صنعت خودرو ایجاد شده است، مدتهاست که کم‌ مصرف بودن خودرو به معنای کوچک و بدون امکانات بودن آن نیست و در حال حاضر خودروهای کم مصرف در سال 2018 به بازار عرضه شده است که با وجود اینکه جزو سدان‌های سایز متوسط و حتی بزرگ محسوب می‌شوند، مصرف سوخت بسیار اندکی دارند و همچنین آپشن‌های بی‌نظیری را در اختیار راننده قرار می‌دهند.

در ادامه به معرفی خودروهای کم مصرف در سال 2018 می‌پردازیم که به احتمال فراوان بعضی از آنها وارد بازار کشورمان نیز خواهد شد.

خودروهای کم مصرف

تویوتا یاریس iA مدل 2018

شاید بسیاری از اهالی صنعت خودرو کم مصرف بودن خودروها را با سری یاریس از برند تویوتا می‌شناسند که تحول بزرگی را در برندهای بزرگ خودروسازی ایجاد کرد. البته قبل از این نیز خودروهای کم مصرفی به بازار عرضه شده بود ولی تویوتا توانست با یاریس، موفقیت‌های زیادی در خودروهای کم مصرف داشته باشد.

تویوتا یاریس iA علاوه بر کم مصرف بودن سری یاریس، دارای قیمت مناسبی است که جذابیت خرید آن را افزایش می‌دهد. امکانات و آپشن‌های متنوع در این خودرو و در کنار بروز بودن آن می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای بازار بین‌المللی و احتمالا کشور ما نیز باشد.

استفاده از حالت رانندگی اسپرت در این خودرو حس خوب رانندگی را به مشتری هدیه می‌دهد و همچنین استفاده از آپشن‌هایی مانند صفحه نمایش 7 اینچی، ترمز خودکار اضطراری و سیستم هشدار تصادف از جمله مواردی است که در کنار پیشرانه بنزینی بسیار کم مصرف یاریس، قرار گرفته است.

خودروهای کم مصرف

هیوندای النترا اِکو مدل 2017

افرادی که این خودرو را از نزدیک مشاهده کرده‌اند، اولین موردی که از آن بیان نموده‌اند صندوق جادار و بزرگی است که نسبت به رقبا بسیار متفاوت بوده ولی این ویژگی تنها مورد متفاوت اکو نسبت سایر خودروهای هم‌رده نیست. علاوه بر سایز بزرگ این خودرو، کم مصرف بودن آن یک ویژگی بسیار مهمی است که النترا اکو را جزو کم مصرف‌ترین خودروهای سال 2018 کرده است.

مدل ساده النترا نیز از مصرف کمی برخوردار بوده ولی مشتریانی که قصد خرید خودروی بسیار مصرف دارند می‌توانند با خرید النترا اکو یک تجربه بی‌نظیر از خودروهای کم مصرف در سال 2018 را داشته باشند.

طبق اطلاعات منتشر شده از این خودرو، مصرف النترا اکو در شهر 7.35 لیتر در هر 100 کیلومتر است. در بزرگراه‌ها و خارج از شهر نیز مصرف این خودرو 5.88 لیتر در هر 100 کیلومتر است. مصرف ترکیبی این خودرو نیز 6.72 لیتر در هر 100 کیلومتر است. به طور کلی تویوتا یاریس و النترا اکو در زمینه مصرف سوخت در یک سطح قرار می‌گیرند.

خودروهای کم مصرف

هوندا سیویک مدل 2018

طرفداران برند هوندا به خوبی می‌دانند که سری سویک از محصولات این شرکت خودروسازی دارای تنوع بسیار زیادی است که این تنوع در پیشرانه و بدنه و حتی بعضا طراحی این مدل، موثر بوده است. همچنین این مساله نیز قابل ذکر است که تمامی مدل‌های موجود از هوندا سیویک جزو خودروهای کم مصرف بازار بوده و به این ویژگی مشهور هستند ولی مدل جدید این خودرو در بحث مصرف سوخت، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای کرده است تا حدی که توانسته در کنار خودروهای کم مصرفی همانند یاریس و النترا اکو و حتی خودروهای هیبریدی بسیار کم مصرف ارزیابی شود.

استفاده از پیشرانه توربوشارژ و 174 اسب بخار و گیربکس اتوماتیک از جمله مواردی است که جذابیت خرید این خودرو را افزایش می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های هوندا سیویک طراحی زیبای داخلی و استفاده از آپشن‌های بروزی است که کم مصرف بودن این خودرو را بیش از پیش جذاب‌تر می‌نماید.

مصرف هوندا سیویک در شهر معادل 7.35 لیتر در هر صد کیلومتر است و مصرف این خودرو در خارج از شهر چیزی در حدود 5.6 لیتر در هر 100 کیلومتر ارزیابی شده است. مصرف ترکیبی این خودرو نیز 6.53 لیتری عنوان شده است.

خودروهای کم مصرف

میتسوبیشی میراژ مدل 2018

این مدل از میتسوبیشی جزو ارزان قیمت‌های بازار خودروهای خارجی نیز محسوب می‌شود، در مدل هاچ‌بک علیرغم کم مصرف بودن در سایر مدل‌ها، از مصرف پایین‌تری برخوردار بوده و به خوبی قابلیت قرار گرفتن کنار بزرگان این لیست را دارد. استفاده از یک پیشرانه سه سیلندری باعث شده است که در بین همه مدل‌های موجود از میراژ، این خودرو به عنوان کم مصرف‌ترین خودرو شناخته می‌شود.

قیمت این خودرو نیز به جذابیت آن افزوده است و بسیاری از مشتریانی که به دنبال خرید از یک برند معتبر خودروسازی در دنیا هستند، می‌توانند با نقدینگی بسیار پائین اقدام به خرید این مدل از میتسوبیشی کنند. البته بر خلاف موارد قبلی، در مورد میراژ نمی‌توان گفت که آپشن‌های این خودرو از جذابیت خاصی برخوردار باشد چرا که از نظر امکانات این خودرو، به اندازه موارد قبلی قابل دفاع نیست.

مصرف سوخت 7.35 لیتری در هر 100 کیلومتر پیمایش شهری و مصرف 5.6 لیتری در پیمایش خارج از شهری و مصرف ترکیبی 6.53 لیتری از جمله اطلاعاتی است که احتمالا از این خودرو به دنبالش هستید.

خودروهای کم مصرف

کیا اپتیما هیبریدی مدل 2018

سازندگان این خودرو در کیا نیز مدعی نیستند که مصرف‌ترین خودروی هیبریدی را تولید نموده‌اند و رده‌بندی این خودرو در بین خودروهای کم مصرف، در اواسط لیست قرار می‌گیرد اما مصرف بسیار کمتر این خودرو نسبت به سدان‌های غیرهیبریدی، باعث شده است که کیا را در زمینه مصرف پایین سرافراز کند.

اما این مصرف اندک در کنار امکانات قابل قبول و رانندگی دلنشین این خودرو باعث شده است که ارزش خرید خودرو بالا رفته و انتخاب اول بسیاری از مشتریان در این رده قرار بگیرد. مصرف 6 لیتری در هر 100 کیلومتر پیمایش در شهر و همچنین مصرف 5.1 لیتر در هر صد کیلومتر پیمایش بزرگراهی باعث شده است که مصرف ترکیبی 5.6 لیتری این خودرو جذاب به نظر برسد.

خودروهای کم مصرف

تویوتا کمری هیبرید LE مدل 2018

شاید قرار گرفتن نام کمری در بین خودروهای کم مصرف در سال 2018 کمی عجیب به نظر برسد ولی باید بدانید که تویوتا برخلاف مدل‌های قبلی این خودرو و در مدل هیبریدی حسابی به موضوع مصرف سوخت پرداخته است و به اهمیت این موضوع توجه داشته است.

مصرف این مدل از کمری نسبت به مدل‌های قبلی بهینه شده و بسیار مناسب‌تر شده است. تولید 208 اسب بخار قدرت چیزی است که مصرف پائین این خودرو را جذاب‌تر کرده است و این خودرو را در بین دیگر انتخاب‌های موجود در لیست خودروهای مصرف به دلیل قدرت بالای پیشرانه آن، جزو خودروهای خوب قرار داده است.

مصرف این خودرو در هر 100 کیلومتر پیمایش شهری حدود 4.6 لیتر ارزیابی شده است. این عدد برای هر صد کیلومتر پیمایش بزرگراهی 4.43 لیتر است که مصرف ترکیبی این خودرو را به عدد فوق‌العاده 4.5 لیتری می‌رساند.

خودروهای کم مصرف

تویوتا پریوس پرایم مدل 2018

آخرین خودرو از لیست خودروهای کم مصرف که می‌توانستیم در این لیست به شما ارائه کنیم، از شرکت خودروسازی تویوتا است که قطعا نام آن را در سال گذشته بسیار شنیده‌اید، استفاده از پیشرانه 1.8 لیتری و دو موتور الکتریکی باعث تولید یک خودروی جذاب کم مصرف شده است که قطعا در خیابان‌های کشور آن را بسیار مشاهده کرده‌اید.

قابلیت تنظیم استفاده از انرژی خودرو یکی از امکانات فوق‌العاده این خودرو است که مسافت قابل پیمایش این خودرو را افزایش می‌دهد. مصرف ترکیبی این خودرو در بزرگراه‌ها و شهر چیزی در حدود 4.3 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا