مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

معرفی وانت‌های دو کابین موجود در بازار خودرویی ایران!

بی شک، تولید خودروهایی با عنوان وانت (ماشین‌های باری در استفاده‌های سبک) یکی از مهم ترین بخش‌ها در برخی از کمپانی‌های خودروساز است. در این رابطه، می‌توان گفت که وانت‌ها نقش مهمی را در چرخه حمل و نقل جاده‌ای ایفا می‌کنند و در صورت نبوده این‌گونه محصولات، جا به جایی اجناس با اختلال رو به رو خواهد شد.

در واقع وانت‌ها به دو صورت تک کابین و دو کابین طبقه می‌شوند که در بعضی از مواقع، برخی شرکت‌ها با تولید نخسه‌هایی محدود، اقدام به ساخت نمونه‌هایی سفارشی و گران قیمت می‌کنند. در این مطلب می‌خواهیم با توجه به علاقه مشتریان ایرانی به وانت‌ها و به خصوص نمونه دو کابین این خودروها، معرفی هر چند کوتاه اما کلی از از وانت‌های دو کابین موجود در کشور را انجام دهیم تا بدین وسیله، مشتریان و خریداران احتمالی بتوانند در انتخاب خودرو مورد نظر خود در این بخش بهتر عمل کنند.

1-وانت کارا دو کابین (بهمن خودرو)

وانت کارا 2000 را می‌توان به عنوان ارزان ترین خودرو دو کابین در بازار خودرویی کشور عنوان کرد. این خودرو توسط گروه خودروسازی بهمن تولید و عرضه می‌شود و دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 2.0 لیتری بوده که این موتور قادر به تولید 111 اسب بخار و گشتاوری برابر با 171 نیوتن متر است که این نیرو تولیدی توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی به محور عقب منتقل می‌شود. (قیمت این محصول در نمونه صفرکیلومتر و با مدل ساخت 1397، در بازار خودرویی کشور برابر با 40 میلیون و 500 هزار تومان اعلام شده است)

2-نیسان پیکاپ دو کابین (پارس خودرو)

یکی دیگر از وانت‌های دو کابین که در بازار خودرویی کشور یافت می‌شود، نیسان پیکاپ نام دارد. نیسان پیکاپ یکی از باکیفیت ترین و با دوام ترین وانت‌ها در رده قیمتی خود بوده و طی سالیان گذشته توسط شرکت پارس خودرو تولید و به بازار خودرویی کشور عرضه شده است (این خودرو در حال حاضر به صورت دسته دوم و کارکرده قابل تهیه است و نمونه صفر کیلومتر آن چند سالیست که توقف تولید شده است)

نیسان پیکاپ از یک پیشرانه چهار سیلندر با حجمی برابر با 2.4 لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 133 اسب بخار و گشتاوری برابر با 197 نیوتن متر است که این نیرو تولیدی توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی به دو محور جلو و عقب خودرو در صورت نیاز راننده منتقل می‌شود (قیمت نیسان پیکاپ دو کابین کارکرده با مدل ساخت 1392 و کارکردی کمتر از 90 هزار کیلومتر در بهترین شرایط فنی و ظاهری، برابر با 86 میلیون تومان اعلام شده است)

3-وانت ریچ دو کابین (پارس خودرو)

یکی دیگر از وانت‌های دو کابین موجود در بازار داخلی کشور که توسط شرکت پارس خودرو تولید و عرضه می‌شود، ریچ نام دارد. این خودرو در واقع بسیار شبیه به نیسان پیکاپ بوده و در واقع نمونه چینی آن خودرو به شمار می‌رود. این مدل دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 2.4 لیتری است که می‌تواند قدرتی برابر با 132 اسب بخار و گشتاوری برابر با 208 نیوتن متر را تولید نماید و این نیرو به واسطه یک گیربکس 5 سرعته دستی به همراه کمک سنگین، به هر دو محور جلو و عقب خودرو منتقل می‌شود. قیمت این خودرو در حال حاضر با مدل ساخت 1397، برابر با 82 میلیون تومان اعلام شده است.

4-کاپرا دو کابین (بهمن خودرو)

از دیگر محصولات گروه خودروسازی بهمن که در بین وانت‌های دو کابین موجود در بازار خودرویی کشور قرار گرفته است، کاپرا نام دارد. این خودرو در حال حاضر در نمونه فیس لیفت خود با نام کاپرا 2 تولید و دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 2.4 لیتری با قدرتی برابر با 125 اسب بخار و گشتاوری برابر با 2 نیوتن متر است که این نیرو تولیدی به واسطه یک گیربکس 5 سرعته دستی، در صورت نیاز قابلیت انتقال به هر دو محور جلو و عقب را دارا است. (قیمت کاپرا 2 با مدل ساخت 1397 در بازار داخلی کشور بین 79 الی 82 میلیون تومان در حال گردش است)

5-فوتون دو کابین (ایران خودرو)

یکی از محصولات ایران خودرو که در گروه وانت‌های دو کابین موجود در بازار داخلی کشور جای گرفته است، فوتون نام دارد. این خودرو در دو نمونه بنزینی و دیزلی عرضه شده است که نمونه دیزلی این خودرو مدتیست از خط تولید خارج شده و مدل بنزینی آن با مدل ساخت 1397 تولید و به بازار فروش عرضه می‌شود. (نمونه بنزینی این مدل دارای یک پیشرانه 2.4 لیتری 136 اسب بخاری است و قیمت آن با توجه به شرایط پیش فروش و دیگر موارد، در حدود 95 الی 105 میلیون تومان اعلام شده است)

6-گریت وال وینگل 5 دو کابین (دیار خودرو)

از دیگر وانت‌های دو کابین موجود در بازار خودرویی ایران، می‌توان گریت وال وینگل 5 را نام برد. این خودرو توسط شرکت دیار خودرو به بازار داخلی کشور عرضه شده است و دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 2.4 لیتری بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 135 اسب بخار و گشتاوری برابر با 200 نیوتن متر را دارا است که این نیرو تولید توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی به محور عقب این مدل انتقال می‌باید (قیمت نمونه صفر کیلومتر وینگل 5 با مدل ساخت 1397، برابر با 69 الی 70 میلیون تومان اعلام شده است)

7-ایسوزو دو کابین دی مکس (بهمن خودرو)

یکی دیگر از محصولات گروه خودروسازی بهمن که نام آن در این لیست میان وانت‌های دو کابین موجود در کشور به چشم می‌خورد، ایسوزو دی مکس است. این خودرو یکی از بهترین و با کیفیت ترین ‌وانت‌های موجود در کشور بوده و دارای یک پیشرانه چهار سیلندر خطی 3.0 لیتری توربو دیزل با قدرتی برابر با 161 اسب بخار و گشتاوری برابر با 360 نیوتن متر است (قیمت این محصول با توجه به خروج آن از خط تولید بهمن خودرو، در حال حاضر با مدل ساخت 1394 در بهترین شرایط فنی و ظاهری و کارکردی کمتر از 60 هزار کیلومتر در نمونه دسته دوم، برابر با 148 میلیون تومان اعلام شده است)

8-آمیکو دو کابین آسنا (گروه صنعتی آمیکو)

به جرات می‌توان گفت که آمیکو آسنا یکی از بزرگ ترین  وانت‌های دو کابین موجود در بازار داخلی کشور است. این خودرو توسط گروه صنعتی آمیکو تولید و به بازار عرضه می‌شود و دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 2.4 لیتری با قدرتی برابر با 143 اسب بخار و گشتاوری برابر با 200 نیوتن متر است که این نیرو تولیدی توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی، به هر دو محور جلو و عقب این خودرو انتقال می‌باید (قیمت این خودرو با مدل ساخت 1397 برابر با 175 الی 185 میلیون تومان اعلام شده است)

9-تویوتا هایلوکس دو کابین (ایرتویا)

سرانجام، آخرین وانت دو کابین وجود در بازار خودرویی کشور که نام آن در این لیست به چشم میخورد، تویوتا هایلوکس نام دارد که به عنوان با کیفیت ترین خودرو در این بخش نیز محسوب می‌شود. هایلوکس از یک پیشرانه چهار سیلندر با حجمی برابر با 2.7 لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 164 اسب بخار و گشتاوی برابر با 245 نیوتن متر است و این نیرو تولیدی توسط دو نوع گیربکس 5 دنده دستی یا 6 سرعته خودکار، به محور جلو و عقب خودرو انتقال می‌یابد (قیمت این خودرو در بازار داخلی کشور با مدل ساخت 2016، برابر با 400 میلیون تومان در نمونه صفر کیلومتر اعلام شده است که بسیار زیاد و دور از منطق است)

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫17 دیدگاه ها

  1. تشکر از اطلاعات مفیدتون درباره وانت های دوکابین بازار ایران.

    1. این مطلب برای چند وقت پیش هستش و اخرش ذکر نشد تاریخ قیمت ها

      1. مطلب مال چند سال پیش است
        بعد هم اگر قصد شما برای خرید حمل و نقل و برای شغل تون هستش نیسان و آریسان و…..بهترین انتخاب است
        با توجه به بودجه خوب و عالی است

  2. اول برند امریکایی بعد ژاپنی اونم فقط نیسان نه چیز دیگه اول نیسان ژاپنی حتی از 50 درصد امریکایی هم بهتره بهد تویوتا هایلوکس تو ماشینای نام برده اول نیسان بعد تویوتا بقیه رو بنداز سطل زباله من لندکروز هم پاترول داشتم ولی پاترول تو اسقامت خراب نشدن یه چیز دیگست عمریه برند نیسان البته دست کاریش نکنن

    1. نمیدانم چرا مینویسی تویوتا یاد داعش افتادم
      آها اون 100 هزار تا تویوتایی که ژاپنی های بی شرف کاملاً رایگان و مجانی به داعش بخشیدن
      اون وقت برای سفارت ایران در ژاپن از شرکت تویوتا درخواست یک ماشین داشتیم همون رو هم به ما تحویل ندادند

  3. یاد این قیمت ها بخیر و شادی
    پارسال زمان شاه بود نه ۴۰سال پیش

  4. arsalan
    فقط تویوتا..بقیه رو باید رو حساب خودت و با ریسک بالا بخری. حالا میتونه نبود قطعات باشه. خرابی گیربکس .میلنگ. یاتاقان زدن..درست عمل نکردن کمک.کیفیت داخل کابین باشه و ……..

  5. چرا هیچوقت اخبارها بروز نیست همیشه مال چند سال قبله ماکه میخایم از اینترنت چیزی رو پیدا کنیم اخبار روز را میخایم نه سالها پیش رو

  6. خودرو فقط خودرو ایرانی
    لاک لاک
    دیروز ساینا با پیکان بیچاره برخورد کرده در این حادثه ی دونه خش به سپر پیکان افتاد ساینا بیچاره مثل شیشه خرد شد
    واقعا دست سازندگان درد نکنه الهی خیر جوونی خود وبچه تون را نبینید

  7. فقط داشتم قیمت ها رو می‌خوندم ،توی این ۴سال چه بر سرمون اومده؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا