مکمل بنزین
بازارچه

عجیب اما واقعی؛ خودروهای داخلی 15 درصد ارزان می‌شوند؟

خودروهای داخلی این روزها همانند محصولات خارجی در نوسان شدید قرار گرفته و بسیاری از تولیدات داخلی قیمت‌های نجومی پیدا کرده‌اند. خودروهای داخلی که سال پیش برخلاف خارجی‌ها از بازار بسیار آرام و با ثباتی برقرار بودند، در حال حاضر حتی فاصله 30 میلیون تومانی را نسبت به قیمت کارخانه ثبت کرده‌اند.

به گزارش چرخان، سید مهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگویی پیرامون گرانی این روزهای خودروهای داخلی و  خارجی گفت: در حال حاضر یک طرح جامع پیرامون ساماندهی بازار خودرو آماده کرده‌ایم که امضای 200 نماینده مجلس را به همراه دارد. البته طرح، موافقان و مخالفانی دارد که باید بررسی بیشتری روی آن صورت گرفته تا پختگی بیشتری پیدا کند.

خودروسازان ایران‌خودرو و سایپا شرکت برتر استانداردهای 85 گانه خودروهای داخلی قیمت خودروها خودروهای داخلیوی در ادامه افزود: ما در حال حاضر با یک مشکل بزرگ روبرو هستیم و آن عدم پاسخگویی مناسب به نیازهای مشتریان در بازار خودرو است که دلایل مختلفی دارد. یکی از اشکالات، تعرفه‌های زیادی است که دولت به خودروهای خارجی می‌بندد ولی این اقدام نتوانسته مشوق خوبی برای خودروسازان داخلی باشد تا کیفیت محصولاتشان را افزایش دهند. ما در حال حاضر حتی برای خودروهای هیبریدی نیز تعرفه داریم در صورتی که در سایر کشورها نه تنها تعرفه‌ای به آنها افزوده نمی‌شود، بلکه مشوق‌هایی هم برای ورودشان در نظر گرفته می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه گفت: بهم ریختگی موجود در بازار خودرو پذیرفتنی نیست و مراجع ذیربط می‌بایست سریعا به موضوع ورود کرده و اقدامات لازم را برای کنترل اوضاع انجام دهند. یکی از مواردی که در طرح اخیر به آن پرداخته شده، موضوع گرانی‌های بی حد و حصر نابسامانی‌هاست که ناشی از عدم توجه به عرضه و مدیریت بازار صورت گرفته است.

سایپامهدی مقدسی در ادامه با اشاره به احتمال کاهش قیمت خودروهای داخلی گفت: ما در این طرح به دنبال این هستیم که قیمت خودروها را به سال 96 برگردانده و با ارزان شدن خودروهای زیر 45 میلیون تومان، قطعا رقابت نیز افزایش پیدا خواهد کرد و از مشکلاتی که در چند وقت اخیر ایجاد شده، کاسته می‌شود.

این نماینده با اشاره به فقدان مدیریتی خودروسازان داخلی گفت: مشکل اصلی خودروسازان و بازار خودروهای داخلی کشور عدم وجود مدیریت درست در این شرکت‌هاست. این شرکت‌ها فقدان مدیریتی خود را به بازار خودرو منتقل می‌کنند و این اتفاق قطعا به ضرر همه تمام خواهد شد.

خودروهای کارکرده ایران‌خودرو گرانی خودرو محصولات ایران‌خودروعضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان گفت: امیدوارم طرح مذکور در صحن علنی مجلس رای آورده و راه برای کنترل و مدیریت بازار خودرو باز شود. قطعا باید خودروسازان را به سمتی ببریم که به حل مشکلات جامعه فکر کنند و صرفا به فکر سود خود نباشند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. ۳۰ درصد گران شدن
    بعد ۱۵ درصد ارزان میشن؟
    ینی در حقیقت ۱۵ درصد گرانی تثبیت میشه
    ۱۵۰درصد ارزان میشد نه ۱۵ درصد

  2. واقعا که شرم اوره . خودرو بی کیفیت و افزایش قیمت نجومی . ومردم بیچاره .. تو اروپا با این مبالغ میتونی ماشین بروز اروپای سوارشی.. شرم بر ما.. ایاما مستحق این همه بی لیاقتی هستیم.. مسئولین کجایند و به چه می اندیشند

  3. مدیران مملکت الان فقط وفقط درگیر جنگهای سیاسی هستند وبه جز به کرسی نشاندن حرف خودشان وحذف رقبا به چیز دیگری فکر نمیکنند حالا مردم همشون هم از بیکاری وبی پولی وگرانی مردند هم بیخیال .در این مملکت فقط مافیای فساد وقدرت وپارتی حق حیات دارند وبقیه مردم هم کشک هم حساب نمیشوند

  4. طرز حرف زدن یه نماینده که می خواد خودور رو برای ما ارزون کنه :
    این شرکت‌ها فقدان مدیریتی خود را به بازار خودرو منتقل می‌کنند .

  5. ظلم رو دیگه چی میشه تعریف کرد.قیمت دو تا ماشین رو باید بدی ی ماشین بی کیفیت بخری که کلی دلال بازی و زدبند پشت پرده این خودروسازهای داخلی هست. کاش روزی برسه که از شر این دو خودرو ساز خلاص بشیم و برای همیشه به تاریخ بپیوندن.

  6. برای من سواله که چرا خودرویی که داخل کشور خودمون داره تولید می شه باید انقد قیمت کارخانه و بازار با هم متفاوت باشه …. چرا ؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا