مکمل بنزین
خبر

کیا اسپورتیج 2019، شما را امیدوار خواهد کرد

نیاز نیست به  گذشته بازگردید تا ببینید کیا اسپورتیج جدید چه تغییراتی نسبت به گذشته داشته چرا که ما اینجا هستیم تا همین موضوع را بررسی کنیم. درحالی که ممکن است در نگاه اول تغییرات کم باشند اما بهبود و اصلاحات زیادی مخصوصا در بخش فنی اعمال شده است. کیا استرالیا در نسخه جدید سیستم راهبری را با توجه به این کشور بهبود بخشیده و سیستم تعلیق را مناسب جاده‌های استرالیا نموده است.

قیمت 2019 Kia Sportage از 29،990 دلار آغاز می‌شود که حدود ۱۰۰۰ دلار بیشتر از قبل است. کیا شاسی‌بلند خود را با دو موتور ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی و ۲.۰ لیتری توربو عرضه نموده و گیربکس ۶ سرعته اتومات را برای انتقال قدرت انتخاب کرده است در حالی که اسپورتیج دیزلی از گیربکس 8 سرعته بهره می‌برد. بنابراعلام کیا، تغییرات در بخش جلویی گسترده بوده اما نمای عقب در جزئیات دچار تغییر شده بنابراین شاهد جلوپنجره و چراغ‌های بهبود یافته هستیم.

 در کابین، هر مدلهای SLi و GT-Line یک ترمز الکتریکی، ترمز اضطراری (AEB)، سیستم کمکی جلوگیری خروج از خط، دوربین دید از عقب  قرار داده شده است. داخل کابین نیز تغییرات بسیار اندک هستند اما بخش تغییر یافته‌ای که ارزش صحبت کردن دارد، صفحه‌نمایش کیا اسپورتیج ۲۰۱۹ است. CPU در این سیستم قوی‌تر شده و در نتیجه کار با آن آسان‌تر است و تغییرات ظاهری صفحه‌نمایش سرگرمی باعث شده تا جلوه بهتری پیدا کند. بیشتر بخش‌های در دسترس کابین از مواد چرمی مصنوعی ساخته شدند و بخش‌های دیگر نیز پلاستیک با کیفیت دارند که باعث شده استاندارد متریال داخلی بالا برود. فضای کابین نیز تغییری نداشته و فضای بار هم 466 لیتر، همانند گذشته است.

اگر شما نسخه GT-Line را تهیه کنید امکانات بیشتری را بدست خواهید آورد که فرمان دقیق‌تر با کنترل راحت‌تر یکی از آنهاست. کیا تمام بازخوردها را از مدل قبلی این خودرو بررسی کرده تا کیفیت سواری اسپورتیج بسیار بهتر شود. فرمان‌پذیری در گذشته بسیار بهتر شده و در پیچ‌ها نیز این خودرو بهتر واکنش نشان می‌دهد. موتور ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی با 114 کیلو وات و 192 نیوتن‌متر گشتاور در جاده نیز عملکر متناسبی دارد چیزی که ما توقع نداشتیم. اما موتور توربو دار خیلی بهتر و بیشتر می‌تواند نظر افراد جامعه را جلب کند و به‌نوعی در هیچ‌ مکانی با کمبود قدرت مواجه نخواهید شد. موتور توربودار با ۱۳۶ کیلووات قدرت خروجی بهترین گزینه برای اسپورتیج ۲۰۱۹ خواهد بود و پیشنهاد ما به شما نیز همین پیشرانه است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا