مکمل بنزین
خبرداخلی

50 هزار خودرو روی دست خودروسازان مانده است!

خودروسازان داخلی این روزها از یک طرف با هجمه تقاضا روبرو هستند و از سوی دیگر با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند که شاید برای بسیاری از اهالی بازار خودرو عجیب باشد. این شرکت‌های داخلی که در حال حاضر از هر سو مورد اتهاماتی واقع شده‌اند، با مشکل عدم وجود قطعاتی روبرو هستند که منجر به ناقص ماندن هزاران خودرو شده است.

به گزارش چرخان، شرکتهای خودروساز داخلی که در ماه‌های اخیر با اتهام احتکار وارد حاشیه شدند و با افزایش قیمت‌ها توانستند عرضه اندکی را به بازار داشته باشند، حالا با حدود 50 هزار خودرویی روبرو هستند که به دلیل عدم وجود قطعه، ناقص بوده و عملا امکان فروش آنها و نقد کردنشان را ندارند!

بی کیفیت‌ترین و با کیفیت‌ترین خودروهای سال 97 خودروهای داخلی خودروسازانآرش محبی‌نژاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در مصاحبه‌ای پیرامون مشکل خودروسازان داخلی گفت: در حال حاضر شرکت‌های خودروساز داخلی با مشکل عدم وجود قطعه روبرو هستند و چیزی در حدود 40 تا 50 هزار خودرو به همین دلیل در انبار این شرکت‌ها وجود دارد.

وی افزود: یکی از دلایل این اتفاق، بحرانی است که در صنعت قطعه سازی وجود داشته و این بحران به خودروسازان نیز منتقل شده و حالا این شرکت‌ها نیز دچار این مشکل شده‌اند و با کمبود قطعه دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به عدم توانایی قطعه سازان برای تامین نیاز خودروسازان گفت: قطعه سازان به دلیل مشکلاتی که می‌دانیم، امکان تامین قطعه را ندارند و به همین دلیل شاهد انباشت حدود 50 هزار خودرو در انبار شرکت‌ها هستیم که در صورت تکمیل آماده عرضه به بازار هستند.

محبی‌نژاد در ادامه با اشاره به دلایل عدم توانایی تولید قطعه سازان گفت: قطعه سازان به دلیل عدم جود نقدینگی و عدم دریافت مطالباتشان از خودروسازان توانایی تامین مواد اولیه را ندارند و از سوی دیگر قیمت گذاری دستوری نیز باعث شده تا آنها نتوانند به تولید محصولاتشان ادامه دهند. آنها به دنبال واقعی سازی قیمت بوده و به همین دلیل با مشکلات فراوانی روبرو هستند.

خودروسازان ایران‌خودرو و سایپا شرکت برتر استانداردهای 85 گانه خودروهای داخلی قیمت خودروها خودروهای داخلیدبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در پایان با اشاره به مشکلات تامین ارز مورد نیاز قطعه سازان گفت: در حال حاضر بسیاری از موارد اساسی این شرکت‌ها در گروه دوم و سوم قرار گرفته و آنها برای خرید مواد اولیه دچار مشکل شده‌اند. در صورتی که مدیریت کلان این صنعت به درستی انجام شود قطعا این مشکلات نیز پیش نمی‌آید ولی مشکلات عدیده موجود حاصل مدیریت جزیره‌ای حاکم بر صنعت خودرو است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا