مکمل بنزین
خبرداخلی

شرایط قانونی خرید خودروهای خارجی در وضعیت فعلی چیست؟

خرید خودروهای خارجی این روزها به یک دغدغه و البته غصه بزرگ برای بسیاری از افراد تبدیل شده چرا که با افزایش نرخ ارز، قیمت این خودروها نیز بالا رفته و نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی نیز از فروش فوری محصولات سر باز می‌زنند ولی سخنگوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان می‌گوید که پیش فروش بلند مدت خودروهای خارجی ممنوع بوده و قطعا قانونی نیست.

به گزارش چرخان، سخنگوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت خودروهای خارجی و واردات آنها گفت: در حال حاضر واردات خودروهای خارجی ممنوع بوده و تغییری در مصوبه قبلی ایجاد نشده است و شرکت‌های ارائه دهنده این خودروها نیز موظف به فروش 30 روزه محصولاتشان از محل انبار و یا هر روش دیگر بوده و پیش فروش بالاتر از 30 روزه قطعا ممنوع خواهد بود.

علیرضا کاوه سخنگوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان در ادامه با اشاره به مصوبه ممنوعیت واردات گفت: در 30 خرداد ماه سال جاری این مصوبه به تمامی شرکت‌های رسمی و غیررسمی اعلام شده که آنها قطعا نمی‌توانند خودروهای خارجی را وارد کنند و به تبع این بخشنامه، فروش مشارکتی و دیگر طرح‌های پیش فروشی نیز ممنوع خواهد بود.

وی در ادامه گفت: تمامی شرکت‌هایی که تا قبل از 31 خرداد اقدام به ثبت سفارش کرده‌اند ولی هنوز تامین ارز آنها انجام نشده است می‌بایست وجوه مردم را به آنها برگردانده و تعهدات فسخ را انجام دهند. بدیهی است که در صورت عدم عملی کردن تعهداتشان به صورت قانونی با آنها برخورد خواهد شد.

تعرفه واردات خودروهای خارجیسخنگوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان در پایان با توصیه‌هایی به خریداران خودروهای خارجی گفت: به مشتریان و مردم نیز توصیه می‌کنیم که قبل از هر گونه پرداخت پول، قرارداد فی ما بین خود و شرکت را محضری کنند و به صورت قطعی خرید خود را ثبت نمایند تا در صورت ایجاد مشکل توانایی پیگیری داشته باشند و از خرید خودرو به صورت پیش فروش‌های بالای 30 روزه اجتناب نمایند چرا که شرکت‌های واردکننده در حال حاضر قادر به واردات نیستند.  خریداران باید توجه کنند که در هنگام قرارداد می‌بایست خودرو را رویت کنند و شماره بدنه و شماره موتور را در قرارداد ذکر کنند و در موعد تحویل نیز عینا همان خودرو را تحویل بگیرند و در غیر این‌صورت پولی به شرکت‌ها پرداخت نکنند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا