مکمل بنزین
خبرداخلی

سازمان استاندارد: تولید 8 خودروی پرمصرف باید متوقف شود!

در تلاطم بازار خودرویی کشور و مشکلات موجود در آن یکی از نکات جالب در این صنعت، حضور بی اغماض سازمان ملی استاندارد کشور است که مصرانه بر روی حذف خودروهای پرمصرف پافشاری کرده و نکته جالب‌تر اینکه خودروهای مذکور از جمله خودروهای پرطرفدار بازار خودروی کشور محسوب می‌شوند.

به گزارش چرخان، سازمان ملی استاندارد که با استانداردهای 85 گانه سر و صدای زیادی به پا کرده و تا دی ماه سال جاری احتمالا خط تولید بسیاری از خودروهای کشور را متوقف خواهد کرد، در بخشنامه‌ای اعلام کرد که خط تولید 8 خودروی تولیدی کشور به دلیل مصرف بالای سوخت می‌بایست متوقف شوند.

این بخشنامه از سوی سازمان ملی استاندارد به پلیس راهور ناجا و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال شده و با توجه به رویه این دو سازمان به نظر می‌رسد به زودی باید شاهد تقابل رسانه‌ای خودروسازان باشیم چرا که محصولاتی همچون جک و ام وی ام از جمله محصولات اساسی و پرسود شرکت‌های تولیدکننده بوده و کنار آمدن با توقف تولید این محصولات قطعا به راحتی انجام نخواهد شد!

خودرو پرمصرفدر لیست اعلام سازمان استاندارد نام 8 خودرو آمده است که شامل (MVMX۳۳S دنده دستی)، (HAIMA S۷ STATION دنده اتوماتیک-  نوع موتور: HM۴۸۴Q ۱۹۹۵ سی‌سی)، (کامیونت پادرا Z۲۴PA دنده دستی)، (JAC S۵  دنده دستی)، (LIFAN ۸۲۰ SEDAN دنده اتوماتیک)، (London taxi TX۴ SEDAN دنده اتوماتیک)، (وانت تک کابین تک دیفرانسیل بنزینی CC۱۰۳۱PD۰۵ Wingles۵  دنده دستی)، (BAIC BJ۴۰L HATCHBACK دنده اتوماتیک) بوده و می‌بایست در اسرع وقت ترتیب اثر داده شود.

گفتنی است که فاز اول قانون مصرف سوخت در تولیدات خودرویی کشور در سال 94 اجرایی شد و فاز دوم این قانون می‌بایست در اواخر سال 96 اجرا میشد که با تصویب مهلت 6 ماهه به مردادماه سال جاری منتقل شد که به همین دلیل سازمان ملی استاندارد مصرانه بر روی اجرای این طرح پافشاری می‌نماید. فاز سوم قوانین مربوط به مصرف سوخت نیز از سال آینده اجرایی می‌شود و معیارهای آن مطابق با استانداردهای روز اتحادیه اروپا تنظیم خواهد شد.

گفتنی است که سازمان ملی استاندارد به تازگی خبر تعامل با خودروسازان داخلی و اغمض در مورد بعضی از موارد استاندارد را رد کرده و هر گونه کوتاهی در این زمینه تکذیب نموده است.

با توجه به 8 خودروی اضافه شده به لیست توقف تولیدی‌ها، تابحال 28 خودروی در فرایند استانداردهای 85 گانه مشمول توقف شده‌اند و می‌بایست به زودی منتظر اضافه شدن نام‌های دیگر به این لیست باشیم. در ادامه تصویر لیست خودروهای ارسال شده به نهادهای مجری را مشاهده می‌کنید:

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا