مکمل بنزین
گوناگونخبرداخلی

رسمی؛ محصولات تولید داخل رنو کماکان تولید خواهند شد

خروج آمریکا از برجام باعث شده تا همه برنامه ریزی‌های موجود در صنعت خودروی کشور دچار مشکل شده و بسیاری از شرکت‌های حاضر در صنعت کشور، فعالیت‌های خود را ملغی کنند و عطای سود بازار ایران را به لقایش ببخشند ولی خبر خروج رنو از ایران یکی از اخبار بسیار پیچیده‌ای بود که با تایید و تکذیب‌هایی همراه بود که از جمله آن خبر توقف تولید تندر و ساندرو بود که عملا خودروسازی ایران را دچار مشکل می‌نمود.

به گزارش چرخان، با اعلام خروج آمریکا از برجام شرکت‌های خودروساز مانند پژوسیتروئن، هیوندای و …. نیز سرمایه گذاری‌هایشان را به سرعت تعلیق و تعطیل کردند ولی گروه خودروسازی رنو در خبری اعلام کرد که حتی با خروج آمریکا از برجام نیز به حضورش در ایران خاتمه نخواهد داد و حتی به صورت حداقلی نیز به حضورش ادامه خواهد داد تا در آینده نه چندان دور، جزو شرکت‌های معتمد و وفادار برای ایرانی‌ها محسوب شود.

رنو فرانسهاین خبر تا حدودی امیدوارکننده بود که خبر عدم موفقیت دولت فرانسه در متقاعد کردن آمریکا برای معاف کردن شرکت‌های فرانسوی از تحریم‌های ایران منتشر شد و شرکت رنو نیز اعلام کرد همانند همتای فرانسوی خود مجبور به خروج از ایران است و بازار خودروی آفریقا را جایگزین بازار ایران خواهد کرد. این خبر تا به اینجا مشکل خاصی برای خودروسازان ایرانی ایجاد نمی‌کرد تا زمانی که ایران‌خودرو در بخشنامه‌ای اعلام کرد که در تولید تندر 90 مشکل داشته و مشتریان می‌بایست برای تسریع در روند تحویل محصولات از خودروی اچ30 کراس این شرکت برای جایگزین انتخاب داشته باشند که عملا خروج رنو را تایید و تصویب می‌کرد.

محمدرضا نجفی‌منش، رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در مصاحبه‌ای اعلام کرد: طبیعی است که حضور رنو در ایران متاثر از تحریم‌های آمریکا باشد و به دلیل مشکلاتی که در روند نقل و انتقالات مالی صورت می‌گیرد، این شرکت دلیلی برای ادامه حضور نخواهد داشت ولی به هر ترتیب سطح فعالیت‌های این شرکت قطعا به صفر نخواهد رسید و یک حضور حداقلی در ایران خواهند داشت.

محصولات رنورییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در ادامه افزود: طبق تحقیقاتی که ما انجام دادیم، رنو به هیچ وجه قصد ترک کامل ایران را نداشته و صرفا سطح فعالیت‌هایش را کاهش می‌دهد و عملا بسیاری از برنامه‌های این شرکت دچار مشکل خواهد شد. طبق بررسی‌های ما تولید تندر90 و ساندرو در ایران ادامه خواهد داشت و رنو از این طریق حضور حداقلیش را حفظ خواهد کرد. به هر ترتیب رنو علیرغم مشکلات مالی قصد ترک ایران را ندارد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا