مکمل بنزین
خبرداخلی

شهریورماه پایان کار صنعت خودروسازی کشور؛ قیمت خودرو آزاد می‌شود؟

صنعت خودروسازی کشور در حال حاضر به قدری دچار مشکل شده است که بسیاری از شرکت‌های قطعه سازی عملا رو به تعطیلی رفتند و بعضی از آنها حتی خط تولید خود را تعطیل کرده‌اند و از سوی دیگر خودروسازان نیز با افزایش هزینه‌ای که داشته‌اند قادر به تولید با هزینه‌های فعلی نیستند و عملا همه چیز در صنعت خودروسازی کشور به سمتی پیش می‌رود که احتمالا شهریورماه پایان کار این صنعت خواهد بود.

به گزارش چرخان، شاپور سامعی نایب‌رئیس انجمن قطعه‌سازان در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت صنعت خودروسازی کشور گفت: امروز باید به صنعت خودروسازی تسلیت گفت. ما در حال حاضر با توجه به مشکلات ارزی و تامین بودجه برای تولید قطعات، با مشکل عدم امکان برای خروج مواد موردنیازشان از گمرک روبرو شده‌اند که بر مشکلاتشان افزوده شده است.

خودروسازی بازار خودروی عراقوی در ادامه افزود: یکی از مشکلات اساسی قطعه سازان این است که به دلیل نوسانات نرخ ارز امکان تولید مستمر ندارند و این نوسانات قدرت تولید را از آنها می‌گیرد. این کاهش تولید توسط قطعه سازان روی تولید خودروسازان نیز اثر گذاشته و چیزی که ما از وضعیت تولید شرکت‌های خودروساز می‌دانیم این است که چیزی در حدود 40 تا 50 درصد کاهش تولید دارند که به دلیل عدم وجود قطعه مناسب است.

نایب‌رئیس انجمن قطعه‌سازان در ادامه گفت: قطعه سازان ما سفارشات خود را با ارز 4200 تومان ثبت کرده‌اند ولی حالا با بخشنامه جدید دولت می‌بایست با نرخ 9 هزار تومان تسویه کنند که مستلزم پرداخت مابه‌التفاوت این دو نرخ خواهد بود و طبیعی است برای بسیاری از شرکت‌ها مشکل ساز خواهد بود. ما با مراجعه به گمرک به سازمان حمایت ارجاع داده می‌شویم و سازمان حمایت نیز صرفا این بخشنامه را بهانه کرده و ما را به ارگان‌ها و سازمان‌های دیگر ارجاع می‌دهند که عملا فایده‌ای ندارد.

خودروسازان ایران‌خودرو و سایپا شرکت برتر استانداردهای 85 گانه خودروهای داخلی قیمت خودروها خودروهای داخلیشاپور سامعی در ادامه گفت: سوال ما اینجاست چرا وقتی با ارز 4200 تومانی گشایش انجام شده است چرا نمی‌گذارند واردات انجام شود؟ محصولات موجود متعلق به ماست و این موضوع طبق موازین شرعی باید رعایت شود.

نایب‌رئیس انجمن قطعه‌سازان در ادامه افزود: با توجه به وضعیت موجود چیزی در حدود 450 هزار نفر از خودروسازان تعدیل خواهند شد و این اتفاق قطعا برای اقتصاد کشور مشکل ساز خواهد بود. ما در حال حاضر با وضعیتی روبرو هستیم که از اول شهریورماه امکان تولید نداریم و تولیدی انجام نخواهد شد. متاسفانه خودروسازان به جای خرید از قطعه سازان داخلی صرفا از یک سری قطعه سازان خرید می‌کنند که حتی بسیاری از آنها به جای تولید، قطعات را وارد می‌کنند!

صنعت خودروسازیوی در پایان گفت: با توجه به وضعیت موجود می‌بایست طبق بررسی و آنالیز خودروسازان اقدام به آزادسازی قیمت‌ها شود تا حاشیه بازار تعیین کننده خودرو گردد و با این اتفاق فشار به قطعه سازان نیز کاهش پیدا می‌کند و عملا وضعیت صنعت خودروسازی کشور از این بحران خارج خواهد شد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. چرا باید ازادسازی بشود در طول سالیان دولت از خودروسازان حمایت کرد و خودرو را گرونتر از قیمت جهانی به مردم فروخت و سود کرد حالا نوبت دولت است که از خودروساز حمایت کند اما به گونه ی برعکس یعنی از جیب کمک بکنه به قطعه ساز و خودروساز جهت تثبیت قیمت

  2. اينها همه گزافه گويي است. پرايد 5 ميليوني ي‌هو 30 ميليون شده! چه دستاني پشت پرده است؟ چرا ملت درب‌در پر كننده‌ي چيب يه مشت مزدور عرب هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا