مکمل بنزین
خبرداخلی

طرح فروش ایران‌خودرو و سایپا با چه قیمتی عرضه خواهد شد؟

پس از تلاطم بازار آزاد خودروهای داخلی و تلاش مجلس و دولت برای کنترل این بازار خبری در رسانه‌ها منتشر شد که ایران‌خودرو و سایپا هفته آتی طرح فروش 40 هزار خودرو را اجرا خواهد کرد که بدین ترتیب تقاضای بسیاری از مصرف کنندگان واقعی پاسخ داده شده و عملا عرصه برای جولان دلالان از بین خواهد رفت.

به گزارش چرخان، طرح فروش ایران‌خودرو و سایپا که با قول فروش فوری 40 هزار خودرو در رسانه‌ها منتشر شده به زودی آغاز خواهد شد و مردم به قدری برای خرید این خودروها عجله داشتند که شنیده‌ها از شلوغ شدن نمایندگی‌های فروش شرکت‌های خودروساز برای ثبت نام حکایت داشت ولی عملا این طرح هنوز اجرایی نشده و بخشنامه‌ای برای آن صادر نشده است.

خودروسازان ایران‌خودرو و سایپا شرکت برتر استانداردهای 85 گانه خودروهای داخلی قیمت خودروها خودروهای داخلی قیمت رسمی پراید خودرو سایپا و ایران‌خودرویکی از مسئولین صنعت خودرو پیرامون این شرایط فروش ایران‌خودرو و سایپا و تصمیمات دولت و مجلس برای بازار خودرو گفت: به نظر می‌رسد که جلسات بین وزیر صنعت، اهالی بازار و مجلس به خوبی سپری شده و به زودی تصمیمات این گروه عملی می‌شود که قطعا در بازار خودرو موثر خواهد بود.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر خودروسازان بزرگ ما با مشکل عدم وجود قطعات لازم برای تکمیل خودروهایشان روبرو هستند که سهم ایران‌خودرو از این تعداد چیزی در حدود 24 هزار خودرو است و سایپا نیز 16 هزار خودرو آماده تحویل دارد که با مشکلات تامین قطعات اندکی روبرو هستند. با تصمیم گیری‌های صورت گرفته برای تکمیل این نواقص از طریق ترخیص هر چه سریع‌تر کالای این دو شرکت از گمرک به نظر می‌رسد می‌توان فروش با تحویل فوری خوبی در هفته آتی داشت که قیمت خودروها در این طرح طبق قیمت رسمی خواهد بود و مشتریان بر اساس شرایط خاصی صرفا قادر به سفارش یک خودرو خواهند بود.

خودروسازی بازار خودروی عراقوی در ادامه با اشاره به شرط مهم این طرح فروش گفت: با توجه به سناریوهای مختلفی که برای ایجاد ثبات در بازار خودرو داشتیم تصمیم گرفته شد که فروش خودرو تا یکسال ممنوع بوده و خریدار خودرو به هیچ وجه قادر به فروش محصول خریداری شده نباشد.

این مقام مسئول در پایان گفت: این فروش با قیمت قطعی و از روز شنبه آغاز می‌شود و خودروسازان با احراز شرایط مقرر شده به مشتریان ارائه خدمات خواهد کرد. ما به دنبال تداوم این شرایط هستیم تا دلالی موجود از بین برود.

سایت ثبت نام سایپا

بیشتر بخوانید:

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا