مکمل بنزین
خبرداخلی

آیا خودرو در نیمه دوم 97 ارزان می‌شود؟

ارزان شدن خودرو سوالی است که بسیاری از افراد می‌پرسند و حتی بعضی از افراد معتقدند که ارزانی‌های قابل توجهی در بازار خودرو رخ می‌دهد و از سوی دیگر نیز نظرات مخالف آن شنیده می‌شود که حتی قیمت‌های بسیار بالاتر برای خودروهای داخلی و خارجی را شاهد خواهیم بود ولی باید به طور کلی وضعیت بازار خودرو را بررسی کنیم تا به این پاسخ دهیم که آیا خودرو ارزان می‌شود؟

به گزارش چرخان، بازار خودروهای خارجی و داخلی این روزها شاهد نوساناتی هستند که بسیاری از فروشندگان و خریداران را متعجب کرده و عملا دست مصرف کننده را از دسترسی به خودروهای موجود با قیمت‌های معقول کوتاه نموده است.

با افزایش قیمت دلار به حوالی 15 هزار تومان و ثبت رکوردهای جدی در این بخش بسیاری از خودروهای وارداتی نیز افزایش قیمت داشتند در حالیکه عملا معامله خاصی روی آنها انجام نمی‌شد ولی همین اتفاق باعث شد تا روی کاغذ بسیاری از محصولات خارجی گران شده و کلاف سردرگم این بازار پیچیده‌تر شده و باز کردن گره کور آن نیز سخت‌تر شود ولی با کاهش قیمت دلار از 15 به 12 هزار تومان باعث شد تا بسیاری از مصرف کنندگان منتظر کاهش قیمت‌های چند ده میلیونی در بازار باشند ولی به نظر می‌رسد که انتظار فروشندگان از بازار چند روز و هفته آینده چیزی فراتر از آن است که بخواهند کاهش قیمتی را در داشته‌هایشان ایجاد کنند.

این خبر البته تاثیر اندکی نیز در بازار گذاشت و بعضی از فروشندگان از ترس کاهش بیشتر اقدام به کاهش اتوماتیک قیمت خودرویشان کردند ولی عملا چیزی که در کلیت بازار شاهد بودیم متفاوت از آن بود که انتظار می‌رفت. این اخبار در حالی منتشر می‌شود که یکی از مسئولین حوزه خودرو پیرامون آزادسازی قیمت خودرو صحبت کرده بود و همین موضوع برداشت‌های گوناگونی را در بین اهالی بازار خودرو ایجاد کرد.

با توجه به قیمت‌گذاری خودروهای خارجی که به زودی با عرضه خودروهای دپوشده احتمال کاهش برای آن وجود دارد به نظر می‌رسد که بازار خودروهای داخلی به شدت وابسته به قیمت‌گذاری خودروهای خارجی بوده و به همین دلیل بعضا منتظر کاهش قیمت در این بازار هستند.

طبق گفته یکی از نمایشگاه‌داران مشهور در تهران در صورت صحت خبر و مجوز رئیس جمهور برای واردات خودرو چیزی در حدود 10 درصد حداقل انتظاری است که برای کاهش قیمت‌ها بایستی انتظار داشته باشیم. ولی نکته جالب مورد اشاره اهالی بازار این است که هر ماه چندین خبر متفاوت از بازار خودروهای وارداتی شنیده می‌شود و ارزان شدن خودرو نیز به صحت اخبار و عملی شدن آن‌هاست که فعلا هیچ چیز معلوم نیست.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫23 دیدگاه ها

  1. باسلام خدمت دوستان تا زمانیکه این دولت از جیب مردم بدهکاری خودرا پرداخت میکند چیزی تغییر نخواهدکرد اینا یک عده باهم هستن دستشون تو یه کاسه است مابچه نیستیم هیچ جای دنیا اینقدر خرتو خرنیست که هرکسی قمیت رو خودش مشخص کنه فقط یه خلخالی باید بیاد

    1. والا بیچاره کردین مردم نشستن اون بالا عشق حالشون میکنن به مردم بیچاره کار ندارم

    2. اون نامردایی که میرن میخرند واقعا تقصیر کار اصلی هستند اگه همه دست به دست هم میدادن و نمیخریدن همه چیز درست میشد

  2. اخه خداااااااایا این انصافه من باهزار وام وقسط ۲۰ میلیون وام جور کردم الان پراید شده ۳۵ میلیون از کجا بیاررررررررم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    چطوری میشه مستقیم از کارخانه خرید؟؟؟؟؟

  3. چطووووووری میشه از کارخانه خرید؟اصلا یعنی چی ؟توکارخانه ۲۲ میلیونه میاد بازار ۳۵ میلیون

  4. کسی نیست جلو ایران خودرو بگیر به با کدام دلار قطعه وارد کردین که انقدر قیمتو میبر بالا در چند جا خودرو دپو کردین

  5. باهزار بدبختی پول جورکن پولت ارزشش بشه نصف از از مردم ایران بدبخت تر هم هست

  6. به اون اسلامی که بخاطر ش انقلاب کردین دارین به مردم ظلم وجنایت میکنید واله این دوتا شرکت ازجان ما بااین محصولات آشغال چی میخوان پس نظارت کو کو کو کو کو کوکو

  7. ماشين ثبت نام كردم در تاريخ پنجم مرداد ٩٧،ارسال دعوتنامه و تحويل شهريور ٩٧،الان آذر داره تموم ميشه(٢٩آذر هستيم)و هنوز دعوتنامه برام ارسال نشده،از طرفي تو بازار آزاد دارن همين خودرو ي ثبت ناميه منو مثل نقل و نبات خريد و فروش ميكنن،اگه نيست چرا دست نمايشگاهي هست؟؟؟دليلشم روشنه،به جاي اينكه به منه مصرف كننده بدن ٦٦ ميليون،تو بازار آزاد ميدن ١١٠ ميليون،اونوقت من بايد هر روز منتظر باشم كه امروز دعوتنامه ارسال ميشه يا فردا!!!!دارين ظلم ميكنيد بخدا،لعنت به هر كي كه داره از اين آشفته بازار سودهاي كلان به جيب ميزنه و به فكر مردم نيست،لعنت.

  8. حماقت اون جایی کامل میشه، که مارو با یک دشمن فرضی در میندازن و ماهم ازش شکست میخوریم!
    خودرو سازان کجا بوده؟ شورای نظارت بر قیمت کدوم بی شرفی هست؟
    تو ایران صنعت خودرو سازی یک صنعت دولتی و حکومتی هست!
    تمام حقوقش هم مال همون دولت و حکومت هست!
    اون وقت خیلی شیک و مجلسی یجوری میان میگن درحال مذاکره با خودرو سازان هستیم و رشیدپور شون صبحا خودروسازان واهی رو دست میندازه، که انگار ما مادرزادی خر به دنیا اومدیم! بعدشم به ریشمون می خندن.
    فقط خاک بر سرمون کنن که اگر گول این دروغ هارو بخوریم.
    حکومت اومده مارو با یک چیز دروغین بنام خودروسازان در انداخته، در صورتی که خودرو سازی وجود نداره و خود دولت قیمت هارو تعیین میکنه و مارو سر دستش بازی میده.

  9. واقعا باید ب حال روز مملکتمون گریه کنیم کجای دنیا شب بحوابی صب بیدارشی ببینی۲۰میلیون رفته خودرو یعنی ۲۰ماه کارکرد ی کارگر الکی پوچ بشه از زندگی عقب بیفته همین میشه ک ملت افسردگی میگیرن چون بدون هیچ هدفی امیدی دارن زندگی میکنن ایران شده قانون جنگل نخوری میخورنت واقعاک

  10. واقعا باید ب حال روز مملکتمون گریه کنیم کجای دنیا شب بحوابی صب بیدارشی ببینی۲۰میلیون رفته خودرو یعنی ۲۰ماه کارکرد ی کارگر الکی پوچ بشه از زندگی عقب بیفته همین میشه ک ملت افسردگی میگیرن چون بدون هیچ هدفی امیدی دارن زندگی میکنن ایران شده قانون جنگل نخوری میخورنت واقعاک

  11. شمایی که میاین اینجا شعر تحویل میدین نخرین مجبورنیستین که ماشین بخرین تقصیر شما مردمه که این لاشخورا رو پررو کردین یکماه ماشین نخرین بینم مث سگ نمیفتن به پاتون!!!

  12. تورو قرآن کاری کنید ما بدبخت بیچاره ها هم بتونیم به یه ماشین برسیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا