Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

قیمت و جزئیات جک S7 کرمان موتور؛ تولید شاسی بلند جدید در ایران

جک S7 که یکی از محبوب‌ترین مدل‌های خودروساز چینی در دیگر کشورهای بازار این شرکت است، در حال حاضر وارد ایران شده و توسط گروه خودروسازی کرمان به تولید رسیده است که تصاویر منتشر شده از نسخه‌های آزمایشی آن نشان می‌دهد به زودی باید شاهد تولید انبوه و فروش گسترده آن باشیم که در این بلبشوی بازار خودروهای خارجی یک خبر خوب محسوب می‌شود.

به گزارش چرخان، شرکت خودروسازی کرمان موتور در خبری از شروع تولید شاسی بلند جدید خود یعنی جک S7 خبر داد که به نظر می‌رسد با شکست پروژه تولید محصولات هیوندای تنها امید این شرکت برای تولید محصولات نسبتا با کیفیت چینی در ایران است تا جای خالی تولیدات با کیفیت بین‌المللی را گرفته و سبد محصولات این شرکت را پس از توقف تولید و فروش محصولات هیوندای پر کند.

جک S7این محصول جدید که در سال 2017 به مشتریان عرضه شد، در حال حاضر با واسطه‌گری کرمان موتور وارد بازار کشورمان شده و به دلیل تولید داخل شدن آن از مصوبه ممنوعیت واردات خودروهای خارجی گریخته و حالا در رقابت با سایر محصولات چینی در معرض خرید مشتریان قرار گرفته است.

جک S7این شرکت که قبل از این محصولات لیفان و جک را به مشتریان ایرانی عرضه می‌کرد، حالا با همکاری یکی از شرکای اصلیش توانسته وضعیت خود را بهبود بخشیده و رضایت نسبی مشتریانش را کسب نماید. نکته جالب در مورد جک S7 این است که این خودرو یکی از لوکس‌ترین تولیدات شرکت جک محسوب می‌شود و جزو محصولاتی است که در بازار کشورهای دیگر نیز مورد توجه مشتریان قرار گرفته است.

از دیگر نکات قابل ذکر در مورد جک S7 این است که این خودرو پس از بی‌وای‌دی و چری تیگو یکی از گزینه‌هایی است که مشتریان ایرانی را برای تجربه لوکس سواری راضی کرده و در نبود خودروهای با کیفیت در رنج قیمتی 200 تا 300 میلیون تومان شاید بهترین گزینه برای مشتریان ایرانی باشد.

البته گفتنی است که شنیده‌ها از کرمان موتور نشان می‌دهد که هنوز تولید این خودرو شروع نشده و طبق برنامه ریزی انجام شده به زودی این اتفاق رخ خواهد داد ولی نمونه وارداتی آن وارد کشور شده و برای تست در جاده‌ها و مناطق مختلف آب و هوایی کشور در حال استفاده است که طبیعتا با توجه به سابقه قبلی جک در بازار ایران باید شاهد یک موفقیت دیگر برای این برند با کیفیت چینی باشیم.

این خودرو به صورت 5 نفره و 7 نفره تولید شده و شریک ایرانی جک در نظر دارد تا نسخه 5 نفره آن را در ایران تولید کرده و به مشتریانش عرضه نماید. از مشخصات ظاهری این خودرو می‌توان به اندازه بزرگ آن اشاره کرد که تقریبا مشابه کیا سورنتو بوده و به همین دلیل شاید مورد توجه بسیاری از مردم قرار بگیرد.

از نشانه‌های ظاهری دیگر این خودرو می‌توان به طراحی‌هایی شبیه مدل‌های مختلف لکسوس اشاره نمود و داشبورد این خودرو چیزی شبیه به مدل‌های مختلف مرسدس بنز است. البته کپی بودن بخش‌های مختلف مسبوق به سابقه بوده ولی باید اذعان کنیم که جک در کپی کاری بسیار متبحر است و نتیجه اصلی و آخر را بسیار زیبا و چشم نواز تحویل مشتری می‌دهد که این کپی کاری برای او شیرین می‌شود.

جک به دنبال رقابت با مدل‌های مختلف خودروسازان ژاپنی و کره‌ای بوده ولی متاسفانه در کشورمان از نظر قیمتی باید آن را در مقابل محصولات چری قرار بدهیم.

پیشرانه مد نظر کرمان موتور برای این خودرو از نوع 1.5 لیتری توربو شارژ بوده و با قدرت 174 اسب بخار و 251 نیوتون متر گشتاور یکی از خودروهای خوب در ایران محسوب می‌شود. یکی از نکات بد در این خودرو عدم توجه به سیستم چهارچرخ متحرک بوده که البته شاید انتظار زیادی از یک خودروی چینی است!

گیربکس 6 دنده دستی یا 6 دنده دابل کلاچ اتوماتیک بر رویش استفاده می‌شود که مدل مد نظر کرمان موتور مشخص نیست. شتاب صفر تا صد این خودرو با پیشرانه مدنظر کرمان موتور چیزی در حدود 10.8 ثانیه است که شاید در ایران به دلیل شرایط محیطی شاهد تغییراتی در این رقم باشیم.

جک S7عدد 8.5 لیتر مصرف بنزین در 100 کیلومتر (ترکیبی) شاید یکی دیگر از نکات بد آن برای یک پیشرانه 1.5 لیتری است که احتمالا به دلیل وزن و اندازه بزرگ خودرو حاصل شده است. تست 80 هزار کیلومتری این خودرو توسط جک نشان دهنده کیفیت و استقامت بالای آن است که در انواع آب و هوا انجام شده و خیال همه را از بابت کیفیت آن راحت می‌کند.

ظرفیت 64 لیتری باک جک S7 و همچنین آپشن‌های مختلف از جمله سیستم استاپ استارت و رانندگی اقتصادی از دیگر مواردی است که باید در مورد جک S7 بدانید. از دیگر مشخصات این خودر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم اخطار خروج از لاین
  • سیستم کنترل فاصله با خودروی جلویی
  • تغییر زاویه چراغ‌ها هنگام عبور از پیچ‌ها
  • ترمز اضطراری خودکار
  • 6 ایربگ، دوربین دید 360 درجه
  • نمایشگر فشار باد لاستیک
  • سیستم توزیع نیروی ترمز
  • سیستم کنترل هرزگردی
  • سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی
  • کروز کنترل تطبیقی
  • نمایش اطلاعات روی شیشه توسط فناوری Head-Up
  • سیستم تهویه مطبوع دوکاناله
  • سامانه کنترل پایداری ESP
  • رادار تشخیص نقطه کور
  • صفحه نمایش لمسی 10 اینچی
  • صفحه پشت آمپر دیجیتال

در مورد قیمت این خودرو نیز ارقام متفاوتی مطرح است ولی به صورت رسمی چیزی اعلام نشده است. در صورتی که ارز نیما به این خودرو و ارقام وارداتی آن تعلق بگیرد، قیمت حدود 200 میلیون تومان را برای آن متصور هستیم که طبق تجربه قطعا با رقم بالای این عدد عرضه خواهد شد!

5 دیدگاه
  1. ansari می گوید

    با عرض سلام و وقت بخیر
    این خودرو قطعا تهدید بزرگی برای تیگو۷ خواهد بود، که باید دید با ه قیمی عرضه می شود، امیدوارم کرمان موتور کیفیت رنگ خودرو را بهتر از مدل های دیگر بزند ، در کل این خودرو می تواند با امکانات زیاد ، طراحی زیبای کابین نمای بیرونی ،قدرت مناسب ، سابقه خوب جی ای سی ، ابعاد بزرگ ، درخشش عالی داشته باشد و موفقی جی ای سی s3 و جی ای اس۵- را تکرار کند .
    ولی تیگو۷ هم از گیربکس و توربوشارژ با کیفیت ، مهندسی ، ایمنی و طراحی خوب بهره میبرد ، اما باید دید اس ۷ با چه قیمتی و کیفیتی عرضه می شود ؟!

    1. محمد می گوید

      سلام اقای انصاری نه تنها برای تیگو ۷ بلکه برای تیگو ۸ هم تحدید بزرگی است چون امکانات اس ۷ و تیگو ۸ تقریبا با هم برابر

  2. آرش می گوید

    قیمت کنونی یوان ۲۵,۱۰۰ ریال است. با توجه به قیمت این خودرو Price in China: from 97.800 to 173.800 yuans در چین، با کمترین آپشن در ایران، قیمت آن ۲۵۰ میلیون خواهد شد. بنابراین قیمت آن بالای ۳۵۰ میلیون خواهد بود که با توجه به قدرت خرید مردم فروش آن صرفه اقتصادی برای کمپانی نخواهد داشت. به نظر می آید با توجه به شرایط پیش آمده تمامی وارد کنندگان محترم باید دنبال شغل شرافت مندانه ای دیگری برای سال آینده باشند.

  3. مصطفی می گوید

    امیدوارم قیمت نجومی نباشه که مردم بتونن بخرن چون لکسوس و سانتافه و… که با گرانی باورنکردنی رویا ی دست نیافتنی شد برای مردم ایران واقعا حقمون این بود ایا

    1. Parsa می گوید

      بله حقتون بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.