مکمل بنزین
گوناگونخبر

معرفی کراس‌اور جدید هوندا برای رقابت با تویوتا کرولا کراس

هوندا، ناوگانی از اس‌یو‌وی‌ها را برای بازار آینده آماده کرده است اما طبق گزارشات، این شرکت در‌حال ساخت یک کراس‌اور جدید، با ویژگی‌هایی بین خودروهای جمع‌و‌جور این شرکت HR-V و خودروهای سایز‌متوسط آن CR-V است. فعلا برای این شاسی‌بلند، نامی انتخاب نشده است اما مطمئنا هدف آن رقابت با شاسی‌بلندهای محبوبی چون تویوتا کرولا کراس، هاوال جولیون و سوبارو XV است.

حدس زده می‌شود که کراس‌اور جدید، گپ بین مدل‌های Vezel و CR-V را پر کند. این خودرو‌ساز ژاپنی ممکن است تولید خودروهای CR-V را در پایان سال جاری، متوقف کند و سه شاسی‌بلند جدید هوندا از‌جمله همین کراس‌اور را معرفی کند.

دو رندر از کراس‌اور بعدی هوندا توسط وب‌سایت‌های ژاپنی فاش شده‌اند اگر‌چه تایید نشده‌اند. در‌همین تصاویر، زیبایی طراحی کراس‌اور هوندا کاملا آشکار است. در تصاویر مربوطه، جلو‌پنجره و چراغ‌های عقب‌یک‌تکه، مشابه مدل HR-V فعلی به‌نظر می‌رسد.

برخی از عناصر طراحی این کراس‌اور، مشابه عناصر BMW iX EV است. طبق گزارشات، کراس‌اور جدید، احتمالا بین ژوئن تا سپتامبر ۲۰۲۲ معرفی رسمی خواهد شد.

شاسی‌بلند آینده، بر‌روی پلت‌فرم نسل یازدهم سیویک جدید خواهد بود و از یک موتور ۱.۵ لیتری توربو چهار‌سیلندر بنزینی بهره می‌برد. علاوه‌بر‌این انتظار می‌رود هوندا از یک نوع پیشرانه هیبریدی بنزینی-الکتریکی نیز در این خودرو استفاده کند.

با‌توجه به‌این‌که رقبای این کراس‌اور ژاپنی نیز به‌سرعت در حال توسعه هستند و تعدادی از‌ آن‌ها حتی ممکن است تا پایان سال، در بازار‌های جهانی در دسترس قرار بگیرند، رقابت در این بخش، در‌آینده‌ای نه‌چندان دور، بسیار جذاب خواهد بود.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا