Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

خلافی موتور سیکلت + آموزش پرداخت و اخذ تخفیف

خلافی موتور سیکلت به یک معضل برای صاحبان این دستگاه‌ها تبدیل شده و بسیاری از موتورسواران در حالی به رانندگی با این وسیله نقلیه می‌پردازند که بعضا حتی نمی‌دانند چگونه باید خلافی موتور سیکلت خود را بگیرند و روش‌های پرداخت آن را صرفا در مراجعه به یکی از شعب بانک ملی می‌دانند ولی این مسائل قدیمی شده و در حال حاضر روش‌های مختلفی برای استعلام آن و پرداخت این خلافی وجود دارد که کار صاحبان موتور سیکلت را راحت کرده است.

خلافی موتور سیکلت پلاک قدیم‌ها!

ابتدا یکی از مشکلات موجود در زمینه خلافی موتور سیکلت آن دسته از این دستگاه‌ها هستند که حتی اقدام به تعویض پلاک خود نکرده‌اند و کماکان با پلاک‌های قدیمی اقدام به استفاده از این وسیله نقلیه می‌کنند! این موارد را در تهران کمتر شاهد هستیم ولی در بسیاری از شهرستان‌های کشور به وفور پلاک‌هایی را مشاهده می‌کنیم که متعلق به چندین سال قبل و برای دهه‌های 60 و 70 هستند که عملا هیچ گونه اطلاعاتی از آنها در اختیار نیروی انتظامی فعلی ما نیست و صرفا اطلاعاتشان در اختیار مراکز تعویض پلاک است.

خلافی موتور سیکلتدارندگان این گونه از وسایل نقلیه باید توجه داشته باشند که در صورتی که به یکی از طرح‌های توقف موتور سیکلت پلیس برخورد کنند قطعا با توقیف مواجه می‌شوند و برای ترخیص آن بایستی هزینه‌های گزافی را بپردازند که از جمله آن اقدام به تعویض پلاک خودرو است که به مراتب یک پروسه بسیار طاقت فرساست. از طرف دیگر شرکت‌های بیمه نسبت به بیمه کردن این گونه از موتور سیکلت‌ها اقدام نمی‌کنند و بدیهی است که اگر کوچکترین آسیبی به مال و یا جان دیگر افراد بزنید باید شخصا و راسا اقدام به پرداخت خسارت نمایید!

خلافی موتور سیکلتیک لحظه تصور اینکه این خسارت پرداخت دیه کامل یک انسان باشد که قطعا تصور آن برای مالک یک وسیله 2-3 میلیون تومانی وحشتناک است! طبیعتا بحث خلافی موتور سیکلت در این گونه از وسایل اصلا محلی از اعراب نداشته و شما مشکلات بسیار بیشتری از این موضوع دارید.

خلافی موتور سیکلتتجمیع خلافی موتور سیکلت و مشکل پرداخت

از دیگر مسائل مربوط به خلافی موتور سیکلت این است که بسیاری از دارندگان این وسایل به طور کلی تا زمانی که توسط پلیس توقیف نشوند اقدام به استعلام این خلافی نمی‌کنند و حتی اگر این استعلام را انجام دهند عملا اقدامی برای پرداخت انجام نمی‌دهند!

طبق اطلاعات پلیس بعضا وسایلی توقیف می‌شوند که دارای جرایم بسیار سنگینی هستند که درصد بالایی از قیمت کل آن وسیله است و دارنده موتور سیکلت عملا با یک مشکل بزرگ روبرو می‌شود. به شدت پیشنهاد می‌شود که در یک دوره ماهانه خلافی موتور سیکلت خود را استعلام کنید و در صورت لزوم پرداخت نمایید تا در زمان توقیف احتمالی به مشکل برنخورید.

خلافی موتور سیکلتلیست جرایم خلافی موتور سیکلت

از دیگر نکاتی که پیرامون این مووضع می‌توان گفت لیست مهم‌ترین جرایمی است که معمولا موتور سیکلت سواران دچار آن می‌شوند و قطعا در صورتی که این موارد را بدانید کمتر مشمول جرایمی می‌شوید که بعضا به اعداد چند صد هزار تومان و حتی میلیونی می‌رسد!

اولین و مهم‌ترین جریمه شامل شده برای اینگونه از وسایل نقلیه هرگونه حرکات نمایشی مانند دورزدن درجا یا تک‌چرخ با موتورسیکلت است که در کلانشهرها شامل جریمه 150 هزار تومانی می‌شود!

خلافی موتور سیکلتیکی دیگر از جریمه‌های بسیار سنگین برای موتورسیکلت سواران عدم توجه به سرعت مجازی است که در خیابان‌های شهری ذکر شده است. بسیاری از آنها به دلیل خلوت بودن خیابان اقدام به رانندگی با سرعت‌های بالا می‌کنند و پلیس برای تخلف بیش از 30 کیلومتر در ساعت جریمه 200 هزار تومانی لحاظ می‌کند.

عبور از چراغ قرمز دیگر خلافی مربوط به موتور سیکلت‌هاست که در صورت مشاهده پلیس قطعا با جریمه 200 هزار تومانی روبرو شده و بعضا دستگاه به پارکینگ منتقل می‌شود.

جریمه و تخلف بعدی متعلق به عدم استفاده از کلاه ایمنی توسط راننده و سرنشین موتورسیکلت است که قطعا در سطح شهر صحنه توقیف موتورها را مشاهده کرده‌اید که در صورت عدم همراه داشتن مدارک کامل موتور سیکلت قطعا منجر به توقیف آن می‌شود.

خلافی موتور سیکلتثبت خلافی موتور سیکلت با دوربین

یکی از تصورات اشتباه صاحبان موتور سیکلت این است که تصور می‌کنند خلافی آنها صرفا توسط پلیس ثبت می‌شود و در صورتی که پلیس نباشد بدون نگرانی امکان هرگونه خلافی را دارند ولی باید بدانید که ده‌ها دوربین در تهران صرفا برای ثبت تخلفات موتور سیکلت‌ها نصب شده و حدود یکسالی است که این دوربین‌ها در حال فعالیت هستند و هزاران ثبت تخلف را انجام داده‌اند!

این دوربین‌ها تفاوتی میان خودرو و موتور سیکلت قائل نمی‌شوند و تمام جریمه‌های مربوط به خودرو همانند عبور از چراغ قرمز برای این دستگاه‌ها نیز ثبت شده و با توجه به اطلاعات ثبت شده در پلاک خودروها به محل زندگی مالک خودرو ارسال می‌گردد.

خلافی موتور سیکلتاستعلام خلافی موتور سیکلت

اگر جزو افرادی هستید که در طی سال جریمه‌های مختلفی را در رانندگی خود انجام می‌دهید باید بدانید که برای استعلام خلافی موتور سیکلت روش‌های مختلفی پیش رو دارید که ما در ادامه به چند روش معمول اشاره می‌کنیم.

خلافی موتور سیکلتمراجعه به دفاتر پلیس +10 بهترین روش ولی سخت‌ترین!

طبیعی است که بهترین و مطمئن‌ترین روش برای استعلام خلافی خودرو مراجعه به دفاتر پلیس +10 است که بخشی برای همین کار دارند و به راحتی جزئیات مربوط به تخلفات شما را در اختیارتان می‌گذارند و البته باید برای این استعلام هزینه چند هزار تومانی پرداخت نمایید.

تماس با مرکز پلیس

یکی دیگر از روش‌های استعلام خلافی موتور سیکلت تماس با شماره ۸۸۲۸۸۸۸۸ است که متعلق به مرکز تماس پلیس بوده و پاسخگوی سوالات شما پیرامون دریافت خلافی است.

ارسال پیامک

سومین روش برای دریافت اخذ خلافی نیز ارسال پیامک حاوی کد 17 رقمی درج شده در کارت موتورسیکلت به سامانه ۱۱۰۰۰۵۱۵۱ است.

خلافی موتور سیکلتالبته روش استعلام خلافی به جز روش مراجعه حضوری تا چند ماه قبل فعال نبود ولی به نظر می‌رسد تست این روش‌ها خالی از لطف نباشد چرا که سیستم پلیس در چند ماه اخیر تغییر کرده است. اگر روش‌های مذکور را تست کردید، لطفا نتیجه را به ما اطلاع بدهید.

 

روش اخذ تخفیف در خلافی موتور سیکلت

معمولا امکان تخفیف در خلافی موتور سیکلت وجود ندارد ولی نیروی انتظامی در مناسبت‌های خاص و یا برای قشری از موتور سیکلت سواران تخفیف‌هایی را در نظر می‌گیرد که بعضا رقم بسیار قابل توجهی را شامل می‌شود.

البته قابل ذکر است که اگر شما نسبت به جریمه‌ای در لیست استعلام تخلف موتور سیکلت خود اعتراض دارید می‌توانید به مراکز حل اختلاف مراجعه کرده و با ثبت اعتراض خود امید به به تخفیف هر چند اندکی باشید که بعضا حتی در صورتی که ادله شما نسبت به این اعتراض کافی باشد منجر به حذف کلی آن بند جریمه‌ای خواهد شد.

خلافی موتور سیکلتپرداخت خلافی موتور سیکلت

برای پرداخت خلافی روش‌های مختلفی وجود دارد که از جمله آن می‌توان به روش‌های زیر اشاره کرد:

  • به خودپرداز بانک ملی مراجعه کنید و با در دست داشتن اطلاعات پرداخت از طریق منوی این خودپرداز پرداخت را انجام دهید.
  • روش دوم پرداخت از طریق تلفنبانک، با شماره 09622 (تلفنباک ملی) است که قطعا سریع‌تر از روش قبلی است.
  • روش سوم پرداخت خلافی از طریق پرداخت اینترنتی بانک ملی است که از طریق این آدرس قابل دسترس است.
6 دیدگاه
  1. حمید می گوید

    سلام من خلافی موتور گرفتم تو یه روز ۴بار جریمه ام کردن در صورتی که میگن هر روز ۱ بار بیشتر جریمه نمیشی مبلغ خلافی ۴۰۰ هزار تومن به هر جا هم میریم اعتراض میکنیم میگن کاری به ما نداره من چیکار کنم به نظرتون؟

    1. سعید می گوید

      سلام طبق قانون جدید اگه تو یک روز ده بارهم خلاف کنی باز هم جرمیه اعمال میشه و جریمه میشی

  2. ناشناس می گوید

    ای داداش کسی جوابگو نیست

  3. ناشناس می گوید

    برا من ده تا دوبرگی بوده همشو تسلیمی رد کرده هر مامورم برا خودش تا جایی که تونسته نوشته خدا داغ عزیزشو به دلش بزاره حروم لقمه ها

  4. ناشناس می گوید

    من کارگرم توماه مبارک رمضون بازبون روزه برای دادگاه کارکردم مفت همون مامورکلانتری که منوبردسرکاربعدازیه ماه موتورموتوقیف کرد.کجاست عدالت

  5. ناشناس می گوید

    بالاخره یجوری باید حقوقشونو از حلقوم ملت بکشن بیرون یا نه متاسفم براشون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.