مکمل بنزین
خبر

بررسی قیمت برلیانس ‌‌h320 و h330

با پول کمتر خودروی اتوماتیک بخرید

برلیانس در سال ۲۰۱۷ به عنوان نهمین کارخانه بزرگ در دنیا انتخاب شد. این کارخانه بخشی از گستردگی خود را مدیون همکاری و شراکتش با BMW  و بخشی دیگر را وامدار تولید خودرو است. خودروسازی برلیانس دومین شرکت چینی بود که برای فروش محصولاتش وارد اروپا شد. این خودروساز امروز ۱۵ مدل تولید می‌کند که پنج نمونه آن به ایران هم وارد می‌شود.

کدام برلیانس را بخریم؟

بهترین مدل از این برند چینی در ایران H330 است. در گزارش ارزشیابی کیفیت خودرو مرداد ماه امسال این برلیانس سه ستاره دریافت کرد. این ارزیابی نشان داد که از نظر کیفیت برلیانس بهتر از پژو ۲۰۷، تندر نود، رانا یا حتی برلیانس H230 تشخیص داده شده است.

بی‌راه نیست اگر مدل ۳۲۰ را نمونه صندوق‌دار ۳۳۰ بدانیم. از نظر ظاهری هیچ تفاوتی در جلوبندی آن دو مشاهده نمی‌شود. از نظر فنی هم هر دو  یک پیشرانه ۱.۵ لیتری دارند که با گیربکس دستی و اتوماتیک در بازارعرض شده است. قیمت H330 در نمایندگی‌ها ۱۱۲ میلیون تومان بوده اما مدل ۳۲۰ را بین ۹۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان می‌توان خرید.

با انتخاب مدل دستی باید چشمتان را روی برخی ازامکانات خودرو ببندید. برای مثال در نسخه دنده دستی دیگه خبری از تهویه مطبوع خودکار، سنسور دنده عقب، سانروف، قابلیت تنظیم صندلی در هشت جهت، آینه‌های جانبی برقی و ورود بدون کلید نیست. اما تفاوت قیمت این دو ممکن است منجر به انتخاب مدل دنده دستی شود. قیمت مدل دنده اتوماتیک و دستی H320 ۱.۶ لیتری  به ترتیب ۱۰۷ و ۸۸ میلیون تومان است. قیمت مدل دنده‌ی و اتوماتیک ‌H330  با همین موتور هم به ترتیب ۹۷ و ۱۱۴ میلیون تومان است.

اگر دلتان یک مدل دنده اتوماتیک می‌خواهد راه دیگری مقابل رویتان قرار دارد؛ به جای اینکه زمان بیشتری برای ذخیره پول بگذارید و هزینه بیشتری برای سوار شدن بر یک خودرو دنده اتوماتیک بدهید، می‌توانید با خرید برلیانس دست‌دوم این مسیر را کوتاه کنید. این روزها به دلیل افزایش قیمت ارز بازار چینی‌های دست‌دوم بسیار پررونق شده است. از سوی دیگر خودرو چینی صفر در نهایت هنگام فروش افت قیمت زیادی را تجربه می‌کند. برای خرید خودرو کارکرده می‌توانید به برلیانس تکیه کنید چرا که همکاری آن با بی‌ام‌و باعث شده قابل اعتمادتر از شرکت‌های کاملا مستقل چینی باشد.

هنگام خرید برلیانس دست‌دوم سعی کنید گزینه‌های زیر ۲۰ هزار کیلومتر کارکرد را بررسی کنید. به طور معمول این خودروها ۱۰ الی۲۰ میلیون ارزان‌تر از مدل مشابه صفر هستند. همچنین با پولی که برای خرید برلیانس دست دوم گذاشته‌اید ممکن است به جای یک خودرو دنده دستی، یک مدل اتوماتیک بخرید. برای مثال یک مدل سال ۹۴ H320  اتوماتیک با ۶۹ میلیون تومان برای فروش در دیوار آگهی شده است. یعنی این خودرو ۳۶ میلیون ارزان‌تر از یک مدل ۹۷ است. اگر هم سراغ مدل جدیدتر بگردید خودروی مشابهی با ۱۰ میلیون تومان اختلاف قیمت پیدا خواهید کرد که فقط هفت هزار کیلومتر کارکرد دارد. قیمت h320  اتوماتیک کم کارکرد مدل ۱۳۹۶ هم بین ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان است. یعنی به جای خرید مدل دنده دستی صفر می‌توانید یک مدل دنده اتوماتیک دست‌دوم بخرید؛ اینگونه هم شخصا فرصت بررسی کیفیت خودرو را خواهید داشت و هم چند میلیون صرفه‌جویی کرده‌اید.

منبع : ویرلن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا