مکمل بنزین
گوناگونخبر

شارژ شدن موتور برقی تنها در زمان 15 دقیقه!

در این سال‌ها، صنعت خودرو دوباره به سمت خودروها و موتورسیکلت‌های برقی روی آورده و در پی ارتقای روزافزون باتری‌ها و فن‌آوری‌های به‌کاررفته در آن‌هاست.

مدت‌زمان شارژ شدن این باتری‌ها یکی از مهم‌ترین مواردی است که شرکت‌های برقی ساز به آن توجه می‌کنند. زمانی که در خودروها و موتورسیکلت‌ها، از چندین دقیقه تا چند ساعت متغیر بوده و بستگی به فناوری به‌کاررفته در سلول‌های باتری آن وسیله دارد.

بیشتر وسایل نقلیه برقی که امروزه در بازارهای جهانی موجود هستند، با استفاده از فن‌آوری سوپر شارژ به‌سختی می‌توانند در مدت 30 دقیقه، چیزی حدود 80 درصد از کل شارژ خود را به دست آورند؛ اما در این‌ بین، شرکتی بانام Gaius Auto، موتورسیکلتی تولید کرده که در زمان تنها 15 دقیقه، می‌تواند تا حداکثر 80 درصد از ظرفیت‌تکمیلی خود، شارژ شود.

رپید 3 نام موتورسیکلت سه چرخی است که توسط سازنده تایوانی خود به تولید رسیده و در نمایشگاه پاریس رونمایی شده است. این موتور کامپکت و البته با طراحی شکیل، می‌تواند تا حداکثر 200 کیلوگرم بار را تحمل کرده و اگر فضای باری آن با فضای سرنشین، تعویض شود، می‌تواند تا 3 سرنشین را نیز با خود حمل کند.

همچنین یک صفحه‌نمایش رنگی روی این وسیله تعبیه‌شده که می‌تواند اطلاعاتی مثل، میزان شارژ باتری، سرعت و حالت‌های مختلف رانندگی را به نمایش بگذارد. درون این سیستم همچنین، وای فای و بلوتوث نیز تعبیه‌شده تا راننده آن در مواقع مختلف بتواند از طریق گوشی هوشمند خود به سیستم متصل شده و اطلاعاتی مانند شارژ باتری، فشار باد تایرها و دمای موتور را بفهمد.

Rapide 3 از یک موتور با باتری لیتیومی بهره برده که زیر صندلی راننده جاسازی‌شده و می‌تواند با تولید 24 اسب بخار قدرت، به‌سرعت نهایی،97 کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین دارای یک سامانه شارژ سریع بوده که با استفاده از امکانات مناسب، رپید 3 را قادر می‌سازد در عرض تنها 15 دقیقه تا 80 درصد شارژ شود. زمانی که با نوشیدن یک لیوان چای یا قهوه برابری می‌کند.

باتری لیتیوم تیتانیومی رپید 3 اگرچه دارای این قابلیت شارژ سریع است اما یک فن‌آوری بسیار گران محسوب می‌شود. فن‌آوری که قیمت نهایی این وسیله نقلیه را تا 12,600 دلار بالا می‌برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا