مکمل بنزین
خبرداخلی

ممنوعیت واردات خودروهای خارجی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

ممنوعیت واردات خودروهای خارجی در خردادماه سال جاری به یکی از جنجالی‌ترین مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی تبدیل شد که نه تنها مشکلی از بازار خودرو کشور را حل نکرد بلکه با کمبود عرضه در این بازار منجر به افزایش قیمت شدید قیمت‌ها در بازار خودروهای خارجی شد! گفته می‌شود که ممنوعیت واردات خودروهای خارجی مانا نبوده و به زودی برداشته خواهد شد که عملا عمر این مصوبه تا پایان سال است!

به گزارش چرخان، فعالان بازار خودروهای خارجی می‌گویند که به زودی باید شاهد برداشته شدن ممنوعیت واردات خودروهای خارجی باشیم و حتی نمایندگان مجلس نیز به دنبال مصوبه‌ای هستند تا با ارائه به صحن علنی عملا رفع این ممنوعیت با حفظ شروطی را عملیاتی کنند ولی آیا واقعا این ممنوعیت تا زمانی که مصوبه رفع آن تصویب نشده ادامه خواهد داشت؟

تعرفه واردات خودروهای خارجی واردات خودروسعید باستانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت خودروهای خارجی و واردات آن گفت: طرح ساماندهی خودروهای خارجی به زودی عملیاتی و تصویب خواهد شد و به نظر می‌رسد که به زودی باید شاهد برداشته شدن ممنوعیت واردات این خودروها باشیم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت خودروهای داخلی و خارجی گفت: در مورد بازار خودروهای خارجی باید بدانیم که چیزی در حدود 7 درصد از بازار خودرو در اختیار این نوع از خودروها هست و این یعنی 93 درصد از بازار در اختیار بازار خودروهای داخلی است و خودروسازان داخلی در حال مدیریت و رفع نیاز این بخش هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به صحبت‌های پیرامون توان پاسخگویی خودروهای داخلی گفت: اول اینکه بدانیم ممنوعیت واردات خودروهای خارجی کار پسندیده‌ای نیست و هر چه زودتر باید این ممنوعیت برداشته شود. البته گفتنی است که بازار خودروهای داخلی به راحتی امکان پوشش دادن نیاز 7 درصدی خارجی ها را دارند و گفته‌های مربوط به عدم توانایی این خودروسازان درست نیست.

خودروی خارجی خودروهای خارجیباستانی در ادامه با اشاره به نهایت زمان ممکن برای بخشنامه فعلی گفت: طبیعتا بخشنامه فعلی برای ممنوعیت واردات خودروهای خارجی مربوط به شرایط بحرانی فعلی است و نهایتا تا پایان سال باقی خواهد ماند. در مورد واردات خودرو باید بدانیم که این پروسه باید مدیریت شده انجام شود و از واردات بی رویه و بدون مدیریت جلوگیری کنیم. ما در حال حاضر در حال بررسی نحوه مدیریت واردات خودروهای خارجی هستیم و چه نوع ارزی برای خودروهای مختلف در حجم موتورهای مختلف تعلق بگیرد. به هر حال ممنوعیت واردات خودروهای خارجی و رفع این محدودیت در دستور کار مجلس قرار داده و به نظر می‌رسد که به زودی شاهد رفع ممنوعیت مشروط به شرایطی خواهیم بود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا