مکمل بنزین
خبرداخلی

کاهش قیمت پراید در بازار خودروی کشور؛ تثبیت قیمت در راه است؟

قیمت پراید که در هفته‌های گذشته به مهم‌ترین و جذاب‌ترین خبر رسانه‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده بود و حتی رکوردهای 40 و 45 میلیون تومان را در نوردیده بود حالا به قیمت‌های رسمی کارخانه نزدیک شده و گزارش‌ها از بازار‌های مختلف نشان می‌دهد حتی معاملات زیادی در قیمت‌های زیر 30 میلیون تومان انجام شده که نشان از متعادل شدن بازار و رسیدن به یک قیمت متعادل و نزدیک به قیمت مد نظر کارخانه دارد.

به گزارش چرخان، گروه خودروسازی سایپا که در روزهای آتی قیمت جدید محصولات خود را اعلام خواهد کرد و شنیده‌ها از افزایش قیمت حدود 20 تا 25 درصدی محصولات خبر می‌دهند، در حالی پیرامون قیمت پراید و دیگر محصولاتش رایزنی می‌کند که دست بالای این شرکت برای تعیین قیمت خودروها تا حدودی از بین رفته و مسئولین وزرات صنعت تمایلی به افزایش قیمت‌های شایعه شده در هفته‌های گذشته ندارند!

پراید قیمت بروز پراید قیمت پراید در سوریه و عراق قیمت روز پرایدگزارش‌ها از وضعیت بازار نشان می‌دهد که قیمت پراید در مدل های 131 و 132 بعضا به حوالی 28 و 29 میلیون تومان رسیده و فروشندگانی که در قیمت‌هایی پایین‌تر اقدام به خرید این خودرو کرده‌اند به دلیل ترس از کاهش بیشتر اقدام به فروش و به سود حداقلی موجود کفایت می‌کنند.

سعید موتمنی رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت قیمت خودرو گفت: در حال حاضر و پس از روند کاهشی قیمت خودرو در بازار شاهد آن هستیم که قیمت پراید 131 پس از مدت‌ها به زیر 30 میلیون تومان رسیده و سایپا 111 نیز با افت قیمت قابل توجه در حال حاضر با نرخ 34 میلیون تومان در حال معامله است.

قیمت پرایدوی در ادامه افزود: این کاهش قیمت در اکثر خودروها جاری بوده و به طور مثال در پژو 405 پس از مدت‌ها شاهد قیمت زیر 50 میلیون تومان هستیم و در حال حاضر با قیمت 49 میلیون تومان در حال معامله است. در خودروهای مونتاژ داخل مانند پژو 2008 نیز شاهد کاهش قیمت 10 تا 30 میلیون تومان هستیم. این کاهش قیمت‌ها به دلیل ورود خودروهایی است که برای افزایش قیمت‌ها توسط فروشندگان احتکار شده بود و با وضعیت پیش آمده عملا وارد بازار شده‌اند. در صورتی که روند کاهش قیمت نرخ ارز ادامه دار باشد قطعا در قیمت خودروها موثر بوده و شاهد کاهش هر چه بیشتر قیمت خودرو در بازار خواهیم بود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا