مکمل بنزین
خبرداخلی

آیا پارس خودرو دوباره تولید رنو پی‌کی را از سر می‌گیرد؟!

خبرهای شنیده شده از پارس خودرو بسیار بد بوده و این خبرها نشان می‌دهد که از سویی تولید محصولات رنو که گل سرسبد تولیدات این شرکت هستند به مشکل خورده و همچنین تولید خودروهای چینی مانند برلیانس نیز به دلیل عدم تامین به موقع قطعات لازم وضعیتی مشابه دارد که همگی باعث شده تا وضعیت این شرکت را به سمت و سوی عقب گردی عجیب ببرد؛ چیزی شبیه تولید دوباره رنو پی کی پر حاشیه!

به گزارش چرخان، شرکت خودروسازی پارس خودرو که از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی سایپا محسوب می‌شود در ماه‌های اخیر وضعیت بسیار وخیمی دارد که این وضع به دلیل خروج رنو از ایران و همچنین تحریم‌های بازگشته برای صنعت خودروسازی کشور است که برنامه‌های این شرکت را به دلیل وابستگی شدید به تولیدات مونتاژ خارجی بهم ریخته است.

ساندرو پارس خودرواز سویی پیش فروش‌های چند هزار عددی برای خودروهای ساندرو و تندر 90 روی دست این شرکت مانده و از سوی دیگر صرفا قابلیت تولید حدود هزار خودرو در این شرکت برای خودرویی مثل ساندرو طبق قطعات موجود، وجود دارد که این اطلاعات طبق اطلاعات واصله به خبرنگار ما بوده است.

از سوی دیگر تولیدات برلیانس نیز به دلیل وابستگی تولید آن به واردات قطعات چینی نیز به مشکل خورده و البته نه به سختی محصولات رنو ولی به هر حال چین نیز برخلاف تصورات ما همکاری لازم را برای تولید خودرو نمی‌کند!

به همین دلیل گویا پارس خودرو چاره ای جز بازگشت به زمان تولید رنو پی کی نداشته و با توجه به وضعیت بازار شاید تولید این خودرو با استقبال زیادی نیز روبرو شده و عملا بخشی از تقاضای میلیونی پراید را به سمت و سوی این خودرو ببرد که این شرکت به راحتی با یک سری ترفندهای ساده مانند اضافه کردن زه بغل، جا لیوانی‌های شیک و اضافه کردن ترمز ABS تولید رنو پی کی را از سر بگیرد!

5 میلیون رنو پی کیهمان‌طور که وضعیت ایران‌خودرو وخیم شده و به نظر می‌رسد بازگشت به دوران پیکان نیز پیشنهاد بدی برای این شرکت نباشد چرا که هنوز خودروهای صفری از این محصول خاطره انگیز در بازار وجود دارند که هم قیمت پرایدهای مدل بالا معامله می‌شوند و طرفداران زیادی در بازار دارند!

البته بدیهی است که این خبر و پیشنهاد تولید رنو پی کی در پارس خودرو و پیکان در ایران‌خودرو یک شوخی است ولی وضعیت این دو خودروساز به قدری بحرانی است که شاید اگر وضعیت به همین منوال پیش برود عجیب نیست که شاهد فروش و پیش فروش این محصولات نوستالوژیک در ایران و بازار کشورمان باشیم!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. اگه کمـــــــی انصاف رو در نظر بگیرن و کارشناسی شده ماشینای ارزان و سبکی مثل پی کی تولید بشه حتمااا مردم میخرن. خودم عاشق پی کی ام. امـــــــا مشکل اینجاست بدلیل نبود مسائل کارشناسی شده و اولویت های مالی خودروسازی های ایران خیلی بعید به نظر میرسه بخان کاری انجام بدن. پی کی با این جثه باید نهایتا 110تا بره پراید 130 تا بره تا تلفاتمون به مراتب کمتر بشه . لاستیکای قدرتی تر بزارن مسلما چند تا کار ساده رو انجام بدن حتما حتمااا بیشتر مورد استقبال مردم قرار می گیره هم اینکه دنبال سود کمتر با کیفیت بهتر ارائه بدن مسلماااا فروش شون چه بسا بیشتر میشه میتونن به کشورای رده سومی صادر کنن… .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا