مکمل بنزین
گوناگونخبر

کراس اووری از سرزمین آفتاب تابان،جدیدترین خودروی ناوگان پلیس ایتالیا!

همان‌طور که می‌دانید، ناوگان پلیس کشورهایی که در آنجا صنعت خودرو و شرکت‌های خودرویی وجود دارند، بیشتر خودروهایشان را از همان مدل‌های وطنی انتخاب می‌کنند. برای مثال در ایالات‌متحده، ناوگان پلیس سعی می‌کند تا جای ممکن از خودروهایی مانند فورد، شورلت، بیوک و دیگر خودروهای ساخته آمریکا استفاده کرده تا نمادی از آن کشور نیز باشند.

اما گاهی پیش می‌آید که همه‌ی این ناوگان پلیس، ساخته خود آن کشور نباشد. پلیس ایتالیا نیز به‌تازگی  یک خودروی جدید با برند ژاپنی معرفی کرده که قرار است از آن بهره ببرد. این خودرو، میتسوبیشی Eclipse کراس اوور بوده که قرار است به خدمت پلیس ایتالیا درآید.

البته تاکنون، پلیس ایتالیا از خودروهای جذاب و نام آشنایی مانند لوتوس اوورا، آلفارومئو جولیا و حتی لامبورگینی هوراکانی استفاده کرده که میتسوبیشی اکلیپس در مقابل آن‌ها یک حرف بسیار معمولی به‌حساب می‌آید. کراس اووری که جدای از مقایسه با ابرخودروهای ایتالیایی و دیگر خودروهای اروپایی، هم مقرون‌به‌صرفه تر از آن‌ها بوده و هم به‌صورت انبوه تولید می‌شود.

اکلیپس برای بازار آمریکای شمالی، با یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ که توان تولید 152 اسب بخار قدرت و 249 نیوتون متر گشتاور خروجی را دارد به تولید می‌رسد.

مشتریان اروپایی این کراس اوور ژاپنی، هم‌چنین می‌توانند نسخه 2.2 لیتری دیزل آن را نیز سفارش داده و خریداری نمایند؛ اما هر چه که باشد، قدرت این خودرو، فاصله زیادی با 263 اسب بخاری دارد که در اکلیپس قبلی (تولید آن در سال 2011 به پایان رسید)، تولید می‌شد. همچنین،152 اسب بخار، عدد ناچیزی در مقابل 345 اسب بخار لوتوس و 600 اسب بخار لامبورگینی به شمار می‌آید.

ولی هر چه که باشد، اکلیپس یک خودروی باکیفیت، بادوام و مقرون‌به‌صرفه بوده که پلیس ایتالیا می‌تواند استفاده‌های زیادی از آن (البته به‌جز تعقیب و گریز ابرخودروهای ایتالیایی در بزرگراه‌ها) کند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا