Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

خودرو جای سرمایه گذاری نیست؛ موج انصراف پیش فروش خودروها در راه است!

مردم در تابستان و پاییز طرح‌های پیش فروش بسیار زیادی را از سوی خودروسازان دریافت کردند که طبق شنیده‌ها چیزی در حدود 500 هزار خودرو توسط ایران‌خودرو و سایپا با موعد تحویل دو سال آینده فروخته شد که همگی با قیمت غیرقطعی بوده و با پیش پرداخت‌های اندک صورت گرفت که همین دلیل باعث شده تا با قیمت‌های جدید پرداختی مشتری برای تحویل خودرو به رقم بالایی برسد که نگرانی‌ها را برای انصراف گسترده مردم بیشتر کرده است.

به گزارش چرخان، فربد زاوه یکی از کارشناسان شناخته شده بازار خودرو در باره وضعیت قیمت گذاری خودرو و صحبت‌های انجام شده پیرامون کاهش قیمت خودرو گفت: اینکه گفته می‌شود عرضه خودرو 5 درصد زیر قیمت بازار امکان کاهش قیمت را به همراه خواهد داشت درست نیست و به دلیل کاذب بودن بسیاری از تقاضاها و حضور این موارد عملا منجر به تغییر خاصی در بازار نمی‌شود. قیمت خودرو را بازار عرضه و تقاضا تعیین می‌کند و تا زمانی که قیمت درب کارخانه تعدیل جدی نداشته باشد عملا این وضعیت نیز بهبود نمی‌یابد و بایستی کاری کرد که مردم به حوزه خودرو به دید سرمایه گذاری نگاه نکنند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه بعد از این وضعیت باید منتظر رکود عمیق در صنعت خودروسازی کشورمان باشیم و وضعیت به سمت یک رکود پیش خواهد رفت. ما در دوره وزارت نعمت زاده شاهد بودیم که خودروسازان دو سال بدون افزایش نرخ به فعالیت پرداختند و تولید داشتند و بعد از آن درخواست افزایش قیمت داشتند ولی حالا تنها پس از 4 ماه دوباره درخواست افزایش قیمت داده‌اند و این افزایش قیمت چیزی در حدود 70 درصد خواهد بود که رقم قابل توجهی است. این افزاشی قیمت شدید در بحث خودرو باعث کاهش تقاضا خواهد شد و مشکلات بعدی را به همراه خواهد داشت که رکود یکی از چیزهایی است که ماحصل این افزایش قیمت در خودرو خواهد بود.

پیش فروش خودرو خودروهای شخصی خودروهای داخلی گرانی خودرو تحویل خودروهای پیش فروش شده بی کیفیت‌ترین و با کیفیت‌ترین خودروهای سال 97 خودروهای داخلی خودروسازان خودرو معاینه فنی خودروهای تولید داخل قیمت خودروهای داخلی قیمت رسمی پرایدزاوه در پاسخ به سوالی پیرامون راهکار احتمالی دولت برای جبران این وضعیت با ارائه تسهیلات ارزان قیمت به مردم گفت: ما چند سال گذشته شاهد بودیم که قیمت خودرویی مانند پژو پارس در حدود 25 میلیون تومان بود و حالا قیمت این خودرو به 80 میلیون تومان رسیده است که طبیعتا این افزایش قیمت‌های زیاد و با شیب زیاد با تسهیلات کم بهره جبران نمی‌شود مگر اینکه دولت نقدینگی بسیار زیادی را در جامعه تزریق کند که همین موضوع نیز باعث تورم و گرانی‌های بعدی می‌شود که قطعا درست نیست.

این کارشناس بازار خودرو در ادامه گفت: متاسفانه شاهد آن هستیم که دولت مرتکب اشتباه مدیریت فاحشی شده است و هر تصمیمی برای این صنعت منجر به اتفاقات بدی برای آن می‌شود. متاسفانه خودروسازی کشور در وضعیتی قرار گرفته است که با افزایش قیمت‌ها عملا نقدینگی دست خودروساز خواهد آمد و بدهی قطعه سازان پرداخت می‌گردد ولی در این صورت باید شاهد موجی از انصراف‌هایی باشیم که عملا از سوی دیگر به خودروسازی ما ضرر خواهد رساند.

زاوه در پایان گفت: البته به خوبی می‌دانیم که قیمت پایین نیز دلال بازی را رواج می‌دهد و نبود نقدینگی نیز عدم تولید محصول را به همراه خواهد داشت که طبیعتا مطلوب نیست!

2 دیدگاه
  1. عبدالرضا می گوید

    سلام.تا وقتی که ما به آن شعور در کنار هم بودن ونخریدن از این خودروسازهای بی خرد نرسیم وضعیت بازار خودرو ما همین خواهد بودوهر کاری که دلشان بخواهد درکنار همایت یه عده رانت خوار دولتی میکنند

  2. ب می گوید

    اردیبهشت ثبت نام کردم اون موقع بهترین ماشینا قیمتش در بازار آزاد خیلی کمتر بود باید ضرر ما هم جبران شود… ایران خودروی … فقط به فکر خودتی؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.