مکمل بنزین
خبرداخلی

جریمه سنگین در انتظار ایران‌خودرو و سایپا و خودروسازی کشور!

ایران‌خودرو و سایپا که این روزها سخت مشغول ارائه طرح‌های فروش مختلف خودروهایشان برای یکسال آینده هستند، شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، سازمان ملی استاندارد و مجلس شورای اسلامی در اخطاری به این اعضای صنعت خودروسازی کشور اعلام کردند که بایستی اقدامات لازم را برای کاهش مصرف سوخت انجام دهند که هنوز برای نیمی از خودروها انجام نشده است!

به گزارش چرخان، در راستای بهینه سازی مصرف سوخت و انرژی برای خودروهای تولید داخل بخش نامه‌های مختلفی صادر شده است که گفته می‌شود دو سال به آنها فرصت داده شده است تا برچسب انرژی را برای همه تولیداتشان دریافت کنند که قطعا در صورت عدم دریافت این برچسب دچار مشکل خواهند شد.

بنزین معمولی و سوپر سایپایکی از مشکلاتی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم، مشکل مصرف بنزین بالا است که به چیزی در حدود 100 میلیون لیتر در روز می‌رسد که این یک فاجعه بزرگ برای کشور محسوب می‌شود. این مصرف بالای سوخت در بعضی از روزهای خاص در حالی است که کشور با مشکل تحریم‌ها روبرو بوده و تولید بنزین در داخل کشور نیز با محدودیت‌های بسیار زیادی روبروست ولی خودروسازان کماکان نسبت به تولیدات پرمصرفشان ادامه داده و عملا یکی از بخش‌های پرمصرف در این زمینه به شمار می‌روند.

بنزین سوپر اکتان بالایکی از بخش‌های بسیار مهم در زمینه مصرف بالای سوخت خودروهای فرسوده‌ای هستند که در کمال تاسف چیزی در حدود 2 میلیون خودرو در کشور است که طبیعتا با یک میانگین مصرف روزانه به یک عدد بسیار بزرگ می‌رسیم که به راحتی قابل کاهش بوده و با ارائه تسهیلات ارزان قیمت و ایجاد شرایط مناسب می‌توان از حضور این خودروها جلوگیری کرد و به خودروهای کم مصرف و یا حداقل بروز تبدیل کرد.

در همین رابطه محسن دلاویز، مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت خودروسازان در موضوع برچسب مصرف بهینه انرژی گفت: برای خودروسازان سخت گیری‌هایی انجام خواهد شد تا در دو سال آتی نسبت به بهینه کردن مصرف سوخت در محصولاتشان چاره‌ای بیاندیشند.

باک بنزینوی در ادامه گفت: در حالی از مسئول بودن وزارت نفت در این رابطه سخن گفته می‌شود که این وزارتخانه به تنهایی قادر به مدیریت امور مربوط به کنترل مصرف سوخت نیست.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در پایان گفت: ما به خودروسازان دو سال فرصت دادیم تا وضعیت فعلی خود را بهبود ببخشند. طبق برآوردی که ما انجام دادیم چیزی در حدود نیمی از خودروهای این شرکت‌ها قادر به دریافت برچسب انرژی نخواهند بود و بایستی منتظر جریمه باشند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا