مکمل بنزین
خبرداخلی

جزئیات جدید از اجرای کارت سوخت خودرو و سهمیه بندی بنزین!

کارت سوخت خودرو موضوعی است که این روزها نقل محافل خبری و شبکه‌های اجتماعی است و بسیاری از مردم معتقدند که به زودی افزایش قیمت بنزین عملیاتی می‌شود و مراحل راه اندازی کارت سوخت نیز به همین منظور است ولی این موضوع به کرات توسط مسئولین رد شده و راه اندازی کارت سوخت را فعلا برای مدیریت بازار سوخت عنوان می‌کنند که به نظر می‌رسد این موضوع فعلا صحت داشته باشد.

به گزارش چرخان، علی بختیار عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت کارت سوخت خودرو و شایعات موجود پیرامون نرخ‌های متفاوت بنزین گفت: در حال حاضر مجلس برای تصمیم گیری در مورد مسائل موجود و گزینه‌هایی از قبیل سهمیه بندی، دو نرخی کردن و گرانی قیمت بنزین تصمیم گیری نهایی را انجام نداده و بین این گزینه‌ها مردد است. متاسفانه ما با موضوع قاچاق سوخت روبرو هستیم که بایستی هر چه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی شده و راهکارهای مناسب را برای آن بیاندیشیم.

باک بنزین کارت سوخت المثنیوی در ادامه افزود: در حال حاضر تنها تصمیمی که دولت و مجلس بر روی آن توافق داشته و عملیات مربوط به آن نیز شروع مساله مربوط به احیای کارت سوخت است که با پیشنهاد مجلس این موضوع عملیاتی شده و در حال حاضر فرایند آن در حال انجام است. مردم در این طرح با استفاده از کارت سوخت خودرو و بدون هیچ گونه محدودیتی اقدام به سوخت گیری می‌کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: ما معتقدیم که در هفته‌های اخیر تعداد زیادی از مردم موفق به ثبت نام برای دریافت کارت سوخت شده‌اند ولی هنوز جاماندگانی برای این موضوع وجود دارد که می‌بایست این مدت تمدید میشد. بازهم تاکید می‌کنم که موضوع احیای کارت سوخت ارتباطی به سهمیه بندی احتمالی و افزایش نرخ بنزین ندارد و مردم به هر مقدار که بخواهند می‌توانند از بنزین استفاده کنند.

کارت سوخت المثنی بعد از روشن شدن چراغ اخطار بنزین چقدر می‌توان رانندگی کرد؟این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به سوابق اجرایی این موضوع گفت: این شیوه سوخت گیری در کشور سابقه داشته و در دولت قبل نیز این اتفاق رخ داده بود. دولت فعلی این موضوع را مد نظر قرار داده و در بعضی از کشورها نیز سابقه دارد که طبیعتا باید دید آیا در کلیت موضوع سوخت و قاچاق آن موثر است یا خیر. گفتنی است که طرح‌های متفاوتی در مجلس در حال بررسی است و هنوز هیچ طرحی برای مساله سوخت قطعی و نهایی نشده است.

به گزارش چرخان، لازم به ذکر است که طبق شنیده‌ها احتمالا تعیین سهمیه بنزین به صورت هر شماره ملی خواهد بود و سهمیه خاص برای هر ماشین در نظر گرفته نخواهد شد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام رمز سوخت یادمان رفته به کجا باید مراجعه کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا