مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاتماشاخانهخبر

خودروی اقتصادی مشترک ایران‌خودرو و سایپا رونمایی شد + ویدئو

اولین دوره از نمایشگاه تحول صنعت خودرو امروز آغاز به کار کرده است. این نمایشگاه با هدف افزایش تولید، افزایش کیفیت، کاهش هزینه‌های تمام‌شده و ارتقاء رقابت‌پذیری محصولات صنعت خودروی کشور برگزار شده است. در این نمایشگاه شاهد معرفی و رونمایی از پروژه‌ها و خودروهای مختلفی هستیم که یکی از مهم‌ترین آن‌ها خودروی اقتصادی مشترک ایران‌خودرو و سایپا است. این خودرو که مدت‌ها است وعده معرفی آن را می‌شنویم، سرانجام نسخه پروتوتایپ آن رسماً در نمایشگاه تحول صنعت خودرو رونمایی شده است.

این خودرو که فعلاً با کد K112 شناخته می‌شود، روی پلت‌فرم رنو کوئید ساخته شده و قرار است در نسخه‌های برقی و بنزینی تولید شود. هرچند فرم کلی بدنه این خودرو کاملاً کویید را به یاد می‌آورد ولی با بازطراحی کامل دماغه و استفاده از چراغ‌ها، جلوپنجره و سپر متفاوت سعی شده نمای بروزتر و متمایزی ایجاد شود. در عقب خودرو شاهد شباهت بیشتری با کوئید هستیم زیرا در این قسمت طراحان صرفاً اقدام به طراحی چراغ‌های بزرگ‌تری کرده‌اند. داخل K112 اما کاملاً بازطراحی شده و نمای متفاوتی نسبت به کراس‌اوور کوچک رنو به خود گرفته است.

مشخصات خودروی اقتصادی

K112 که خودرویی در کلاس A است، در نسخه بنزینی بین 70 تا 75 اسب بخار قدرت و 90 تا 100 نیوتن متر گشتاور خواهد داشت درحالی‌که مصرف سوخت آن زیر 5 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. این خودرو 3,800 میلی‌متر طول، 1,590 میلی‌متر عرض و 1,490 میلی‌متر ارتفاع دارد و وزن آن بین 770 تا 800 کیلوگرم خواهد بود. فعلاً قیمت و زمان عرضه K112 اعلام نشده است اما گفته شده بعداً علاوه بر نسخه برقی، نمونه بنزینی قوی‌تری از آن‌هم ارائه خواهد شد.

 

نسخه برقی K112 45 اسب بخار قدرت و 125 نیوتن متر گشتاور خواهد داشت و به لطف یک پکیج باطری لیتیوم یونی 26 کیلووات ساعتی می‌تواند با هر بار شارژ تا 270 کیلومتر را طی کند. گفته شده شارژ این باطری‌ها با شارژرهای سریع تنها به 30 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت اما با شارژرهای خانگی این کار 4 ساعت طول خواهد کشید. از نسخه برقی K112 در نمایشگاه تحول صنعت خودرو فقط یک ماکت کوچک به نمایش درآمده که طراحی جلو و عقب متفاوتی را نسبت به نسخه بنزینی نشان می‌دهد. این نسخه در جلو به جیپ رنگید و در عقب به آلفارومئو میتو شباهت دارد.

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا