مکمل بنزین
خبرداخلی

بعد از خرید و فروش خودرو، تکلیف کارت سوخت خودرو چه می‌شود؟

این روزها که بحث کارت سوخت خودرو و سهمیه بندی بنزین و سایر موضوعات مربوط به این کارت در جامعه مطرح می‌شود، حواشی مربوط به آن و تاثیراتی که در سایر مباحث حوزه خودرو می‌گذارد مورد توجه مردم قرار گرفته و یکی از این مواردی که البته از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، حوزه معاملات خودرو بوده که بسیاری از سوالات در این باره پیرامون تکلیف کارت سوخت خودرو بعد از خرید و فروش آن است.

به گزارش چرخان، کارت سوخت خودرو که حدود دو سه سالی بود عملا از پروسه نقل و انتقالات خودرو خارج شده بود و دیگر کسی برای دریافت آن اهمیتی قائل نمیشد حالا با قوت گرفتن بحث سهمیه بندی بنزین و افزایش نرخ آن به یک مساله اساسی تبدیل شده است که بسیاری از مردم در خرید و فروش خودرو به دنبال تعیین تکلیف این کارت هم هستند.

بنزین سوپر اکتان بالا کارت سوخت خودروگفتنی است که ثبت نام دریافت کارت سوخت المثنی برای آن دسته از مالکینی که دارای این کارت نیستند ادامه داشته و مردم از طرق مختلفی که توسط دولت اعلام شده می‌توانند اقدام به دریافت کارت سوخت نمایند که با توجه به روش‌های بسیار زیاد برای دریافت این کارت مشکلی در روند آن دیده نمی‌شود. روش‌های فعلی ثبت نام برای دریافت این کارت، سامانه الکترونیکی خدمات دولت همراه، اپلیکیشن خدمات دولت همراه ، پلیس +۱۰ و کد دستوری #۴*  است که تفاوتی در آنها وجود ندارد.

حالا سوال اینجاست که آیا فردی که خودروی خود را فروخته و خودروی دیگری را خریداری کرده است، بایستی راسا اقدام به دریافت المثنی کند یا نقل و انتقال دستی کارت‌ها، تمام آن چیزی است که باید انجام شود؟ آیا تغییر پلاک در خودروها موجب تغییر در سیستم کارت سوخت خواهد شد یا خیر؟ پاسخ این سوالات را در ادامه تقدیم نگاه شما می‌کنیم.

بنزین معمولی و سوپر سایپا سهمیه بنزینبه طور کلی باید بدانید که VIN (کد شناسایی 17 رقمی خودرو) برای هر کارت سوخت مجزاست و طبق رقم اعلامی صادر می‌شود و بدین ترتیب اگر مالک خودروی جدید، از پلاک خودروی قبلی خود برای خودروی جدید استفاده کند طبیعتا شماره مذکور تغییر کرده و بایستی درخواست کارت المثنی نیز رخ دهد. اما اگر فردی خودرویی را خرید و پلاک جدید برایش صادر شد که سابقه‌ای نداشته، می‌تواند از همان کارت سوخت فعلی خودرو استفاده نماید.

به طور کلی باید بدانید که کارت سوخت بر اساس شماره 17 رقمی صادر می‌شود و ربطی به اطلاعات شناسنامه‌ای مالک ندارد و حتی شماره پلاک به شرط عدم استفاده در دو خودرو مانعی برای این موضوع نیست ولی اگر اصرار به صدور کارت با نام خود دارید می‌توانید درخواست المثنی بدهید و با نام خودتان، صاحب کارت سوخت خودرو شوید!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا