مکمل بنزین
خبرداخلی

آیا در توقیف خودروها تفاوتی بین خودروهای لوکس و غیرلوکس وجود دارد؟

یکی از مسائلی که معمولا مردم در مورد آن صحبت می‌کنند و حتما شما هم در بسیاری از شهرها با آن مواجه شدید این بوده که تعداد خودروهای لوکس توقیف شده بسیار کم بوده و یا در بسیاری از پارکینگ‌ها عملا ردی از این خودروهای گران قیمت چند صد میلیون تومانی نیست! البته طبیعتا دقت بسیاری از مالکان این خودروها در رعایت قوانین زیاد است ولی آیا تبعیضی در این بین وجود دارد؟

به گزارش چرخان، یکی از بحث‌هایی که این روزها بازار آن داغ شده و بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی پیرامون آن صحبت می‌کنند مساله خودروهای لوکس و لوکس سوارانی است که حالا از قانون گریزی خبری نبود و کمبود امکانات قانونی باعث شده تا از یک سری امتیازات ویژه بهره مند شوند.

خودروهای‌لوکسماده 12 قوانین راهنمایی و رانندگی می‌گوید که اگر خودرویی در محل غیرقانونی پارک شده باشد و تابلوی مربوط به ممنوع بودن این عمل نیز نصب شده باشد، اگر راننده در محل حضور نداشته باشد و یا به هر دلیلی از جابجا کردن خودرو سر باز زند خودروی وی با استفاده از وسایل حمل مناسب به پارکینگ منتقل خواهد شد.

البته طبق این قانون حرفی از تفاوت بین خودروهای لوکس و غیرلوکس نشده است ولی عملکرد فعلی به گونه ایست که عملا این قانون صرفا برای خودروهای غیرلوکس عملی می‌شود چرا که عملا امکانات در این زمینه وجود ندارد. البته دلیل اصلی این اتفاق ترسی است که در عاملان قانون برای ضرر زدن به خودروهای مذکور وجود دارد چرا که امکانات مربوطه به قدری ضعیف است که حمل خودروهای لوکس که به اندک ضربه و اتفاقی حساس هستند و زیان‌های چند میلیون تومانی دارند برای این بخش امکان پذیر نیست.

در تصویر بالا به خوبی می‌توان این موضوع را مشاهده کرد که با وجود پارک شدن خودروهای لوکس زیر تابلو توقف ممنوع جرثقیل از حمل آنها خودداری کرده و طبق گزارشی که باشگاه خبرنگاران جوان پیرامون این موضوع منتشر کرده است خودروهای لوکس در همین مکان به پارکینگ منتقل شدند.

یکی از مسئولین مربوطه در این باره می‌گوید که دلیل این کار نبود تجهیزاتی است که با حفظ امنیت و سلامت خودرو آن را به پارکینگ منتقل کند و تنها به جریمه خودروی مذکور اکتفا می‌کنند. پارکینگ‌ها در حال حاضر پر از خودروهای ارزان قیمت زیر 100 میلیون تومانی است که به وفور توقیف می‌شوند و درآمد سرشاری را برای دولت به همراه دارند.

البته گفتنی است که مسئولین می‌گویند در تهران و شهرهای بزرگ تجهیزات به صورت کامل وجود داشته و بایستی دلیل عدم توقیف خودروهای لوکس پیگیری و بررسی شود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا