مکمل بنزین
خبرداخلی

وضعیت عجیب خودروهای خارجی در گمرک و نحوه محاسبه قیمت آنها!

قطعا خبرهای مختلفی از دپوی خودروهای خارجی در گمرک و وضعیت بلاتکلیف آنها خوانده و شنیده‌اید ولی این وضعیت به قدری طولانی شده است که بعضا تصاویر منتشر شده از آنها نشان می‌دهد که این خودروها در زمانی که به دست مشتریان و خریداران می‌رسد که عملا یک خودروی لوکس و نو نیست و احتمالا با رنگ رفتگی‌های عجیبی روبرو خواهند شد!

به گزارش چرخان، بلاتکلیفی بازار خودروهای خارجی و رکود عمیقی که در این بازار وجود دارد چندماهی است گریبان گیر این حوزه شده و یکی از دلایلی که به این ماجرا دامن می‌زند مساله ممنوعیتی است که در بخش واردات وجود داشته و شرکت‌های واردکننده امکان واردات نداشته و عملا تقاضا و عرضه تعادل ندارند.

تعرفه واردات خودروهای خارجی واردات خودروبا این ممنوعیت بسیاری از تقاضاها به سمت بازار آزاد رفت و در حالیکه عرضه ثابت بود و حتی محدود شد عملا تقاضا باعث گرانی‌های افسارگسیخته‌ای شد که حالا شاهد قیمت 700 میلیون تومانی برای خودروهای چینی هستیم که شاید قبل از این حتی پرداخت رقم 200 میلیون تومان نیز برای آنها با شرط و شروط زیادی همراه بود و قطعا انتخاب‌های به مراتب بهتری برای مشتریان وجود داشت ولی حالا وضعیت به گونه دیگری پیش رفته است.

حالا یکی از مقام‌های مسئول در گمرک کشور خبر داده است که در هفته آتی وضعیت قطعی خودروهای خارجی دپو شده در گمرک مشخص خواهد شد که طبیعتا ترخیص بسیاری از آنها قطعی بوده و بخشی از این خودروهای ترخیص شده به بازار خواهند آمد و عرضه را بالا برده و طبق پیش بینی‌ها باعث کاهش قیمت در بازار خواهند شد ولی نکته مبهم در مورد نحوه محاسبه قیمت و پرداختی‌های اضافی مشتریان خواهد بود که باید دید دولت نسبت به ارز پرداختی این خودروها و نحوه محاسبه هزینه‌های انبارداری و … چگونه عمل خواهد کرد که قطعا شرکت‌های واردکننده نیز نسبت به دریافت تک تک این هزینه‌ها به ترفندهای مختلف از مشتری اقدام خواهند کرد.

پیش فروش خودروهای خارجی خودروی خارجی خودروهای خارجینکته عجیب در مورد این خودروها رنگ رفتگی‌ها و پوسیدگی لاستیک‌ها و … در مورد بعضی از خودروهایی که البته از برندهای شناخته شده نیستند و احتمالا با مشکلات و اعتراضاتی به مشتریان تحویل داده خواهند شد ولی باید دید این خسارت بزرگ را چه کسی بر عهده گرفته و نسبت به ایفای تعهد برای مشتری مسئولیت خواهد پذیرفت!

البته این مقام مسئول در مورد ارز پرداختی و محاسبه شده خودروهای مذکور معتقد است که دولت مابه التفاوت ارز 4200 تا نرخ نیما را دریافت خواهد کرد و البته آن دسته از خودروهای غیرقانونی ثبت سفارش شده نیز ترخیص می‌شوند ولی عاملین این موارد قطعا محاکمه و مجازات می‌شوند.

محاسبه قیمت و ارز پرداختی برای همه خودروهای خارجی یکسان بوده و با نرخ نیما انجام خواهد شد که البته باید دید واکنش شرکت‌ها و مردم نسبت به این نحوه محاسبه چگونه خواهد بود ولی با این حساب نیز می‌توان سود بسیار زیادی را برای مشتریان متصور شد چرا که حباب قیمتی بسیاری از خودروها چیزی نزدیک به 100 درصد قیمت خودرو با نرخ نیماست.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا