Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

شرایط فروش فوری و نقدی محصولات سایپا؛ قیمت خودروهای داخلی چه تغییری می‌کند؟

بالاخره بعد از ماه‌ها چانه زنی وزارت صنعت و خودروسازان تکلیف قیمت خودروهای داخلی مشخص شد و همان طور که پیش بینی میشد قیمت این خودروها در کارخانه به همان روش حاشیه بازار تعیین خواهد شد و تعهدات قبلی نیز با قیمت قبلی + 30 درصد تعیین می‌شوند که با توجه به قیمت این خودروها در بازار آزاد برای مشتریان راضی کننده بوده است! اما مدیرعامل سایپا پیرامون شرایط فروش این شرکت و جزئیات جدید وضعیت قیمتی خودروهای سایپا صحبت‌های جالبی را مطرح کرد.

به گزارش چرخان، محمدرضا سروش مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مصاحبه‌ای که با برنامه نشست خبری ویژه شبکه دو سیما داشت در مورد اتفاقات دو روز اخیر پیرامون وضعیت محصولات این شرکت و همچنین تعهدات به تاخیر افتاده سایپا و پارس خودرو گفت: بخش بسیار زیادی از تعهدات ما مربوط به محصولات خانواده رنو بوده که این شرکت با خروج نابهنگام خود از ایران عملا ما را شرمنده مشتریانمان کرده است. همچنین در بخش خودروهای تجاری نیز در مورد خودروهای ولوو در حال تصمیم گیری هستیم تا بتوانیم کامیون‌های مذکور را تامین مالی کرده و یا جایگزین هایی برای آن در نظر بگیریم.

خودرو محمدرضا سروشسروش در ادامه با اشاره به وضعیت خوب این شرکت در زمینه ایفای تعهدات به موقع تا ابتدای سال جاری گفت: ما تا ابتدای سال به تعهداتمان به خوبی عمل کردیم و توانستیم وضعیت خوبی را به ثبت برسانیم. ولی شوک‌هایی که از سوی ارز و وضعیت صنعت پیش آمد باعث شد تا ما در زمینه تامین قطعه به مشکل بخوریم و تامین قطعه به سختی انجام گیرد و همین‌طور در بحث تحویل خودرو نیز به مشکل بخوریم.

وی در ادامه به موضوع قیمت گذاری سیتروئن C3 اشاره کرد و در مورد اعتراضات به نحوه محاسبه آن گفت: یکی از مواردی که خودروسازان برای همیشه با آن روبرو هستند بحث تغییرات قیمتی است و قیمتی که مبنای تصمیم گیری قرار می‌گیرد قیمت زمان تحویل خواهد بود! از آنجاییکه می‌دانیم قیمت ارز در زمان تحویل تغییر کرده و وضعیت به گونه دیگری بوده است، طبیعتا وقتی سفارش‌گذاری قطعات سی کی دی نیز با ارز با مبلغ بالاتر بوده، قیمت گذاری خودروها نیز بر همین اساس خواهد بود.

سروش در ادامه با اشاره به وضعیت تولید در سال جاری گفت: طبیعی است که شرکت‌های خودروساز با توجه به مدت حضور خود تعهدات دارند و در این زمینه فعالیت می‌کنند. روند تولید و تحویل خودرو در ابتدای سال جاری مناسب و منطقی بود ولی با ایجاد مشکلاتی که می‌دانیم عملا خودروسازان نیز به مشکل خوردند و در زمینه تحویل خودرو با وقفه روبرو شدند.

سروش افزود: ما در حالیکه بنگاه‌هایمان زیان ده هستند به تعهداتی که کردیم پایبند هستیم و به آنها عمل خواهیم کرد. ما در حالی با بحث افزایش قیمت‌ها روبرو شدیم که مواد اولیه دریافتی ما با افزایش قیمت حتی بیش از قیمت ارز مواجه بود. طبق دستورالعملی که دریافت کردیم 20 درصد از ظرفیت تولید ما به فروش نقدی و فوری تعلق خواهد گرفت و بر این اساس شاهد تعادل عرضه و تقاضا خواهیم بود که منجر به ثبات در بازار می‌شود. بر این اساس امروز شرایط جدید فروشی برای محصولات سایپا ارائه خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.