مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید پژو 208 در راه است

نسل حدید پژو 208 بر روی جاده‌های برفی اروپا شکار شد و عکاسان جاسوسی اقدام به ثبت تصاویر این مدل نمودند. نسل جدید 208 بزرگتر از مدل قبلی خواهد بود و عناصر طراحی‌های مختلف را که الهام گرفته از موضوع زیبایی شناختی شرکت است را در خود جای داده و علاوه بر آن ویژگی‌هایی دارد که با مدل‌‌هایی 3008، 508 و 5008 شباهت داشته باشد. در بخش جلویی، یک پنجره دو طرفه جدید با چراغ های زاویه دار و نوارهای مادون قرمز وجود دارد که در ابتدا روی 508 سدان و واگن دیده بودیم.

این وسیله نقلیه خاص و زیبا یک مدل پنج درب است و به نظر می‌رسد که بدن طولانی‌تر و گسترده تر نسبت به گذشته، فضای داخلی بیشتری را برای سرنشینان مهیا می‌کند. 208 معماری CMP گروه PSA برای وسایل نقلیه کامپکت را یدک می‌کشد، که در حال حاضر DS3 Crossback بر همین اساس موجود داریم و همچنین نسل بعدی اوپل کورسا نیز از آن بهره خواهد برد. طیف وسیعی از موتورهای بنزینی و دیزلی توربو شارژر سه و چهار سیلندر برای مدل جدید ۲۰۸ در نظر گرفته شده و گفته می‌شود 208یک نسخه تمام الکتریکی با باتری قدرتمند خواهد داشت و این می‌تواند برای علاقه‌مندان اروپایی بسیار خبر خوشی باشد.

در نسل گذشته، طیف پیشرانه‌ها از موتور ۱.۲ لیتر تنفس طبیعی شروع می‌شد و با پیشرانه ۱.۶ لیتری پایان می‌یافت. ترمزهای جلو دیسکی و مجهز به سیستم‌های ترمز ضد قفل ABS، توزیع نیروی الکتریکی EBD، کنترل پایداری ESP و ترمز اضطراری EBA، برخی از تجهیزات ایمنی این خودرو را تشکیل می‌دهند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا