مکمل بنزین
خبرداخلی

آیا افزایش قیمت خودروهای داخلی از بهمن ماه شامل همه پیش فروش‌های انجام شده خواهد شد؟

قیمت خودروهای داخلی به تازگی افزایش قیمت بسیار زیادی را تجربه کردند که دو خودروساز بزرگ کشورمان یعنی سایپا و ایران‌خودرو با دریافت این مجوز عملا به قصد و هدف خود در این چندماهه رسیدند و در حالیکه مدت‌ها بود از عرضه خودرو سر باز می‌زدند حالا با اتفاقات جدیدی روبرو شدند که از جمله آنها می‌توان به اعتراضات مشتریان دارای حواله‌های پیش فروش و موج جدید انصراف از پیش فروش‌ها اشاره کرد که البته موضوع قیمت‌های جدید و اثر آن در طرح‌های پیش فروشی قابل بررسی است.

به گزارش چرخان، بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در گفتگویی پیرامون وضعیت قیمت خودروهای داخلی و همچنین نحوه تاثیر آن در پیش فروش‌های انجام شده گفت: ما روز گذشته جلسه‌ای را با حضور اعضای کمیسیون اصل 90 برگزار کردیم که در پی برگزاری جلسه‌ای با وزیر صنعت، معاون حقوقی رئیس جمهور، رئیس سازمان تعزیرات، رئیس سازمان حمایت بود و نسبت به تصمیم گیری در رابطه با وضعیت خودروهای داخلی صورت گرفت.

معاینه فنی خودروهای داخلی پیش فروش خودرو خودروهای شخصی خودروهای داخلی گرانی خودرو تحویل خودروهای پیش فروش شده بی کیفیت‌ترین و با کیفیت‌ترین خودروهای سال 97 خودروهای داخلی خودروسازان خودرو معاینه فنی خودروهای تولید داخل قیمت خودروهای داخلی قیمت رسمی پرایدوی در ادامه افزود: ما در این جلسه بحث‌های مختلفی را مطرح کردیم که از جمله آن می‌توان به بحث تاثیر قیمت‌های جدید بر روی قراردادهای پیش فروشی شهریور به بعد بود و به این تصمیم رسیدیم که قیمت گذاری جدید عطف به ماسبق نمی‌شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در پاسخ به سوالی پیرامون اشکالات و مسائلی که پیرامون قیمت گذاری خودروهای داخلی با این پیش فرض گفت: طبق چیزی که در حال حاضر مقرر شده قیمت‌های جدید به قراردادهای اول شهریور به بعد اعمال خواهد شد ولی ما می‌گوییم که بایستی تصمیم گیری و اعمال آن از زمان تصویب انجام شود ولی خودروسازان می‌گویند که از سران قوا اجازه این کار داشته و مجوز افزایش قیمت‌ها از اول شهریورماه به آنها داده شده است. البته ما مجوز مربوطه را خواستاریم ولی در حال حاضر نظر ارگان‌های تصمیم گیر مثل کمیسیون و سازمان تعزیرات بر این است که قیمت گذاری جدید عطف به ماسبق نشود.

بازار خودرو قیمت خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرو شرایط فروش ایران‌خودرو قیمت جدید خودرووی در ادامه افزود: طبق چیزی که خودروسازان می‌گویند این است که قراردادهای دارای مبلغ قطعی و پیش پرداخت کل مبلغ خودرو بوده‌اند با همان قیمت قبلی به مشتریان تحویل داده می‌شود ولی در مورد خودروهای پیش فروشی که مشتری صرفا بخشی از مبلغ را پرداخت کرده است، بایستی قیمت‌های جدید اعمال شود! ولی ما می‌گوییم طبق بررسی‌های ما این امکان صرفا زمانی برقرار می‌شود که خریدار برای تعهدات بدقولی کند و در غیر این‌صورت شرکت بایستی خودرو را با قیمت قبل به مشتری تحویل دهد.

پارسایی در ادامه با اشاره به روند قانونی اعمال قیمت های جدید خودروهای داخلی برای پیش فروش‌های قبلی گفت: در حال حاضر ما طی 10 روز منتظر تصمیم و اعلام نظر نهادهای حقوقی ریاست جمهوری برای این مساله هستیم که آیا این مساله عطف به ماسبق می‌شود یا نه. در حال حاضر تصمیم گیری فعلی بر این است که قیمت‌های جدید شامل پیش فروش‌های قبلی نمی‌شود. نکته دیگری که در این جلسه مقرر شد بررسی گردد مساله تنظیم قراردادهای جدیدی است که مسائل و منافع مختلف را در خود داشته باشد و کاملا شفاف و روشن تنظیم گردد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫13 دیدگاه ها

  1. جناب پارسایی.طرح ساماندهی بازار خودرو و لغو ممنوعیت واردات خودرو به کجا رسید.مگر قرار نبود با به سرانجام رساندن این طرح بعد از نزدیک به یکسال جلوی انحصار طلبی و مافیای خودروسازان رو که خون ملت رو در شیشه کردند بگیرید .مگر قرار نبود تعرفه واردات خودرو به صورت پلکانی کاهش بیابد و تا سال ۱۴۰۴ به حدود بیست درصد برسد.پس چی شد .اینهمه هیاهو و مصاحبه برای این طرح.اخرش هیچ.

    1. با سلام
      فعلا بله مگر اینکه نهاد حقوقی ریاست جمهوری لغوش کنه.

  2. یه نفر جواب افزابش برای تحویل بهمن ایران خودرو منظور ۳۰ درصدی است یا حاشیه بازار ینی ۵درصد زیر قیمت بازار؟

  3. سلام من تیرماه پیش فروش سایپا ثبت نام کردم آیا شامل افزایش قیمت میشه،تاریخ تحویل خرداد ۹۸ بود؟!

    1. با سلام
      بله میشه.
      البته قیمت خرداد 98 برای شما حساب میشه.

  4. اگه انصراف بدیم چند روزه پول به حسابمون واریز میشه؟؟
    تاخیرم داره واریزش

    1. سلام
      طبق قرارداد واریز میشه ولی خب از زمان درخواست گویا سودی تعلق نمیگیره.

  5. لطفا”سریعتر تکلیف ما رو مشخص کنید ایاافزایش قیمت ساندرو استپ وی موعدتحویل مهر میشه من اسفند 96 ثبت نام کردم قیمتش بازار 63میلیون بود الان پشیمانم به این دولت امید اعتماد کردم

    1. با سلام
      احتمالا حواله شما رو با ماشین های دیگه تعویض کنند.

  6. سلام من 131 ثبت نام کردم مهر ماه ثبت نام کردم تحویلم مرداد 98 من باید به نرخ قبلی پرداخت کنم یا نرخ جدید؟؟

  7. سلام ی خودرو داخلی از ایران خودرو دی ماه ۹۷ ثبت نام کردیم تحویل دی ماه ۹۸ افزایش قیمت شامل این دسته قرار دادهای خودرو اولی هاهم میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا