مکمل بنزین
گوناگونخبر

نیسان NV300؛ کارگاه هنری متحرک!

طرح مفهومی جدید شرکت نیسان که بانام NV300 شناخته می‌شود را می‌توان یک کارگاه ابزار و یک اتاق هنری متحرک نامید.

شرکت نیسان که با گارانتی های متنوع و همچنین امکاناتی که در اختیار مشتریانش در سراسر جهان می‌گذارد، به یک تولیدکننده خودروهای تجاری سبک یا همان LCV معروف است. این نوع از خودروها، همان کلاس ون بوده که هریک با کارکردهای متنوع و برای هدف خاصی تولید می‌شوند.

در نمایشگاه موتورش و بروکسل 2019، نیز، این شرکت ژاپنی از طرح مفهومی ون خود که یک کارگاه ابزار متحرک است، رونمایی کرد. درون این ون درست مانند یک اتاق مدرن با ابزارهایی کامل بوده که هریک از آن‌ها می‌توانند نیاز افراد را برآورده کنند. همچنین، تریم چوبی زیبای به‌کاررفته در داخل، استفاده از چراغ‌های LED در سقف این خودرو، کامپیوتر لمسی، صندلی و دیگر امکانات، همگی به جذابیت داخل این اتاق متحرک افزوده‌اند.

نکته کلیدی در مورد این طرح مفهومی، استفاده نیسان از فن‌آوری موسوم به انرژی روم (Energy ROAM) است. فن‌آوری که با استفاده از پک باتری قابل‌حمل، می‌تواند انرژی موردنیاز شخص داخل این کارگاه را برطرف کرده و به‌صورت بهینه انرژی لازم را تولید نماید.

نیسان برای تولید این پک باتری، از باتری نیسان لیف‌هایی که به پایان عمر خود رسیده‌اند استفاده کرده و درواقع آن‌ها را بازیافت کرده است. باتری‌هایی که این بار در NV300، دست‌دوم محسوب می‌شوند. همچنین، یک پنل خورشیدی نیز روی سقف بیرونی این ون نصب‌شده تا بتواند وظیفه شارژ باتری‌ها را بر عهده بگیرد. این باتری،700 وات بر ساعت ظرفیت داشته و با حداکثر خروجی 1 کیلووات ساعت، می‌تواند پاسخ مناسبی به نیازهای داخل این خودرو باشد.

ساخت این خودروی تجاری یا همان LCV، نشان از آینده‌نگری این شرکت ژاپنی برای آینده بازار خودروهای تجاری سبک با فن‌آوری‌هایی جدید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا