مکمل بنزین
اخبار خودروداخلی

واردات خودروهای خارجی در چه فصلی از سال 98 آزاد می‌شود؟

واردات خودروهای خارجی و ثبت سفارش خودرو مدت‌هاست که به دلیل نوسانات ارزی بسته بوده و بسیاری از مشتریان برای خرید خودروهای موردنیاز خود به بازار آزادی مراجعه می‌کنند که حالا قیمت‌های بسیار نجومی داشته و مشخص نیست با چه نرخی از دلار محاسبه می‌شوند و حباب قیمتی آنها بعضا تا چند برابر قیمت واقعی خودرو با نرخ دلار آزاد است. اما قرار گرفتن ردیف درآمدی از محل واردات خودروهای خارجی امیدها را برای بازگشت امکان ثبت سفارش، زنده نگه داشته است.

به گزارش چرخان، واردات خودروهای خارجی از 31 خرداد ماه سال جاری و به دستور ستاد اقتصاد مقاومتی که بالاترین ستاد اجرایی کشور در زمینه‌های اقتصادی محسوب می‌شود، صادر شد و نه تنها واردات خودروهای مذکور تعلیق شد، بلکه چیزی در حدود 14 هزار خودروی خارجی نیز در گمرکات کشور دپو شد و در بلاتکلیفی به سر می‌بردند که تا چند روز گذشته مصوبه‌ای از سوی هیات دولت منتشر شد که نشان می‌داد به زودی تکلیف چند هزار خودرو از این تعداد خودروی دپو شده مشخص خواهد شد.

خودروهای خارجی مرد هزار چهره بازار خودرومحمدرضا مودودی سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت ثبت سفارش خودروهای خارجی در سال آینده گفت: در حال حاضر اولویت اصلی حفظ منابع ارزی و مدیریت صادرات نفت و واردات محصولاتی است که به کشور وارد می‌شود که طبیعتا باید به این موضوع توجه شود.

وی در ادامه افزود: ارز موجود کشور و ارزی که در اختیار دولت قرار می‌گیرد بایستی در زمینه واردات اقلام موردنیاز کشور مثل دارو مصرف شود و طبیعتا به همین دلیل اولویتی برای واردات خودروهای خارجی وجود ندارد و واردات لوکس از اولویت اصلی کشور خارج شده‌اند.

  آخرین آمار خودروهای خارجی واردشده به کشور اعلام شد!

مودودی سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه به موضوع خودروهای دپو شده در گمرکات کشور اشاره کرد و گفت: در مورد این خودروها باید قبول کنیم که هزینه‌ای برای واردات این خودروها انجام شده و مردم نیز برای این خودروها پول پرداخت کرده‌اند و در حال حاضر منتظر دریافت خودروهای خود هستند که بایستی به این موضوع توجه شود و جدا از اینکه در موضوع واردات این خودروها تخلفی شده است یا خیر، باید به منافع مردم نیز توجه شود.

پیش فروش خودروهای خارجی خودروی خارجی خودروهای خارجیوی در ادامه افزود: ما برای این موضوع پیگیری‌های زیادی را انجام دادیم که در آخر منجر به مصوبه‌ای شد که هیات دولت منتشر کرد و جزئیات مربوط به ترخیص این خودروها را صادر کرد. البته هنوز زمان ترخیص قطعی این خودروها مشخص نشده و زمان ورود آنها اعلام نشده است. ما در حال بررسی کارشناسی این موضوع هستیم و به زودی نتیجه این بررسی به اطلاع مردم خواهد رسید.

به گزارش چرخان، شنیده‌ها از وزارت صنعت و دولت نشان می‌دهد که قصد قطعی دولت برای آزادسازی واردات خودروهای خارجی برای فصل تابستان بوده و پس از مدیریت احتمالی که در بحث قیمت دلار در بهار سال آینده صورت خواهد گرفت و در صورت عدم وجود مشکل بزرگ در این زمینه، مجوز ثبت سفارش از ابتدای تابستان سال آینده صادر خواهد شد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا