مکمل بنزین
داخلی

سال 97 تمام شد و خودروهای خارجی دپو شده ترخیص نشدند!

خودروهای خارجی دپو شده درگمرک به یک مشکل بزرگ برای بازار تبدیل شده و هر چند وقت یکبار خبری از این خودروها منتشر می‌شود و عملا این بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما مصوبه دولت در دی ماه چیزی نبود که تصور کنیم به این سرانجام دچار شود و بعد از گذشت دو ماه اقدام موثری برای آن رخ ندهد!

به گزارش چرخان، با ممنوعیت ثبت سفارش برای خودروهای خارجی از خردادماه سال جاری عملا واردکنندگان با مشکلات زیادی روبرو شدند که یکی از آنها دپو شدن خودروهایی بود که بسیاری از سازوکارهای ورودی آنها انجام شده بود و عملا مشکل قانونی برای ورود نداشتند ولی با مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی دچار مشکل شدند و ماه‌هاست که خودروها در گمرک خاک می‌خورند و مشتریان نیز بلاتکلیف هستند.

اما این قصه از آنجایی بغرنج می‌شود که دولت در اواخر دی ماه به این موضوع ورود کرد و در مصوبه‌ای اعلام نمود که هزاران خودرو از خودروهای خارجی موجود در گمرک با پرداخت مابه التفاوت ارزی ترخیص می‌شوند ولی جزئیاتی از آن را اعلام نکرد و بعد از حدود یکماه جزئیات آن را نیز ابلاغ کرد که البته به دلیل وجود مشکلاتی از قبیل عدم قبول ضمانتنامه بانکی و …. بسیاری از شرکت‌ها را دچار مشکل نمود ولی به جز یک شرکت و آن هم به تعداد محدود، عملا خبری از خودروهای دپو شده نیست و باید دید که این وعده دولت آیا به روزهای پایانی اسفندماه خواهد رسید و یا حداقل یکماه دیگر برای تحویل خودروهای مذکور باید صبر کرد.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا