مکمل بنزین
خبرداخلی

چه تغییری در پرداخت عوارض آزادراه‌ها در سال 98 رخ خواهد داد؟

پرداخت عوارض در آزادراه‌ها برای افرادی که به صورت مستمر اقدام به انجام این کار می‌کنند به یک معضل بزرگ تبدیل شده و معمولا وقت زیادی را از آنها اتلاف می‌کند که طبق تصمیم گیری‌های اخیر مسئولین دولتی، به زودی شاهد تغییراتی در این موضوع خواهیم بود که در ادامه جزئیات مربوط به پرداخت عوارض آزادراه‌ها را در سال 98 بررسی می‌کنیم.

به گزارش چرخان، سیدحسین میرشفیع معاون ساخت بزرگراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در گفتگویی پیرامون این موضوع گفت: طرح عوارض الکترونیکی خودروها (ETC) چیزی است که در حال حاضر عملیات پایانی آنها در حال انجام بوده و صورتجلسه مربوط به آن به امضای دستگاه‌های دخیل در این موضوع رسیده است. طبق تصمیم گیری‌های اتخاذ شده، اخذ عوارض در آزادراه‌های تهران – قم، تهران – ساوه، کرج – قزوین و قزوین – زنجان و تمامی ایستگاه‌های عوارض سنتی به صورت الکترونیکی خواهد شد که از جمله دلایل این تصمیم، تصادفات و مشکلاتی است که وجود این ایستگاه‌ها داشتند و وقت زیادی را از مردم تلف می‌کردند.

معاینه فنی خودروهای شخصیمیرشفیع در ادامه گفت: تا تابستان سال آینده قصد داریم تا تمامی عوارضی‌های کشور را به پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز کنیم تا پرداخت عوارض به طرق دیگر از جمله پرداخت الکترونیکی انجام گردد. مردم می‌توانند به روش‌های مختلف اقدام به پرداخت عوارض نمایند که از جمله آن می‌توان به اپلیکیشن‌های پرداخت مانند آپ اشاره کرد و یا مردم می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌های بانکی اقدام به پرداخت نمایند و یا با اتصال سیم کارت خود پرداخت عوارض را انجام دهند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد نحوه عملیاتی شدن این مصوبه گفت: از این به بعد خودروها با سرعت معمولی از گیت‌ها عبور می‌کنند و اطلاعات پلاک آنها برداشته می‌شود و محاسبه عوارض انجام شده و راننده مدت زمانی را برای پرداخت عوارض فرصت دارد که عوارض را پرداخت نماید. در این طرح دیگر نیازی به توقف و پرداخت عوارض نیست و این کار توسط دوربین‌های کنترلی به صورت اتوماتیک انجام می‌شود.

میرشفیع در مورد اقدامات لازم برای پرداخت به موقع رانندگان گفت: در این سامانه مدت زمانی را به راننده فرصت می‌دهیم تا عوارض مربوطه را پرداخت نماید که در غیر این‌صورت سامانه پلیس راهور برای او اخطاریه ای را می‌فرستد که در صورت عدم پرداخت، منجر به صدور جریمه خواهد شد. لازم به ذکر است که بگوییم دوربین‌های به کار رفته در این طرح از بهترین و جدیدترین تکنولوژی‌های لازم برخوردار بوده و امکان هیچ‌گونه اشتباهی برای این دوربین‌ها وجود ندارد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا