Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

مصاحبه ای خواندنی با مدیر طراحی بوگاتی!

شاید مدیر طراحی شرکت بوگاتی بودن، یکی از بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین کارهایی باشد که در صنعت خودروسازی وجود دارد. آشیم انشایت (Achim Anscheidt)، مدیر طراحی این شرکت خلاق فرانسوی بوده و مسئول طراحی آخرین شاهکار بوگاتی یعنی ابرخودروی La Voiture Noire (به معنای خودروی سیاه) نیز است.

طبق گفته‌های آقای انشایت، این شرکت و تیم طراحی بوگاتی، چیزی بیش از 10 سال را در آرزوی ساخت چنین شاهکار هنری بوده‌اند. ایده‌ای که اگرچه 10 سال قبل به پایان نرسید اما تمامی ابرخودروهای این شرکت، به‌خصوص آخرین دستاورد آن‌ها، خودروهای خاصی هستند که کمتر و یا شاید هیچ شرکتی در دنیا، نتواند نمونه آن را به تولید برساند.

سؤالات زیر مصاحبه‌ای است که آقای آشیم انشایت با سایت موتوروان، داشته است.

با چرخان باشید.

اما بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین چالش‌ها در ساخت چنین خودروهایی چیست؟

بزرگ‌ترین چالش در پروژه‌هایی مانند این، ایجاد یک‌راه حل برد-برد برای بحث طراحی و مهندسی خودروهای بوگاتی است. برای مثال، بحث قلب تپنده و فنی بوگاتی شیرون در زمینه کنترل دمایی و حرارت، بسیار پیچیده و مشکل بوده که کار طراحان خودرو را برای ایجاد طرح دلخواهشان روی چنین خودرویی، با مشکل جدی روبرو می‌کند.

مهندسان به طراحان، پاسخ منفی در رابطه با طراحی‌های موردنظر را داده و به آن‌ها می‌گویند که این خطوط طراحی، می‌تواند ما را در حداکثر استفاده از قدرت موتور به مشکل بیندازد. پس ایجاد یک‌راه حل جامع و برد-برد برای مهندسان و طراحان خودرو، بهترین گزینه‌ای است که می‌توان در چنین ابرخودروهای کم‌نظیری، به دست آورد.

آیا مورد منحصربه‌فردی وجود دارد که در این خودروی جدید به چشم نیامده و همه به خاطر بوگاتی بودنش، از آن توقع دارند؟

بازهم همان بحث مهم تعادل دمایی و خروج هوای فشرده بسیار داغ از موتور هیولا مانند 16 سیلندر بوگاتی که چیزی حدود 1500 اسب بخار قدرت تولید می‌کند، به میان می‌آید. در مدل شیرون، مهندسان فضای بیشتری برای خروج این هوای داغ لازم داشتند تا بتوانند دمای موتور را به حد نرمال برسانند؛ اما اگر توجه کنید، در خودروی سیاه بوگاتی، فضاهای خروج این هوا، از داخل خودرو به سمت فضای آزاد، بیشتر شده و این‌یک دستاورد بزرگ بین طراح و مهندسی این شاهکار جدید به شمار می‌آید.

در مورد اسم این خودرو چطور. آیا اسم آن به خاطر مدل تاریخی بوگاتی است؟

درواقع، اسم این خودرو به خاطر یک خودروی گمشده، انتخاب‌شده است. همان‌طور که می‌دانید،4 خودروی آتلانتیکی وجود داشت که 3 عدد از آن‌ها جان سالم به دربردند. درواقع دو عدد از آن‌ها جان سالم به دربردند. یکی از آن‌ها، با یک تصادف، به‌کلی نابود شد و بعدها، کم‌وبیش احیا شد. خودرویی که امروزه به خاطر تاریخی بودنش و پیش‌زمینه آتلانتیکی‌اش، بیش از 10 میلیون دلار، قیمت دارد. چهارمین خودرو نیز، خودروی شخصی جین بوگاتی بود که فقط او اجازه راندن این خودروهای آتلانتیکی در زمان جنگ را داشت.

سؤال آخر. شاهکار بعدی چه خواهد بود؟ آیا یک چالش دیگر درراه است؟

سال 2019، سالی است که برند محبوب، جذاب، خوش‌ذوق و خلاق فرانسوی بوگاتی،110 سالگی خود را جشن خواهد گرفت. درواقع، این سال، مانند سال 2009 که یک قرن از سن این برند می‌گذشت و بوگاتی، تولد 100 سالگی خود را جشن می‌گرفت، بسیار حائز اهمیت است.

از طرف دیگر، اجرا و تولید چنین پروژه‌های خاص و سنگینی مانند خودروی سیاه نیز از مواردی نیستند که یک شرکت بتواند، پشت سرهم آن‌ها را در بازه‌های زمانی کوتاه، به اجرا دربیاورد. پروژه‌های بزرگ و اقتصادی، به زمان زیادی برای تولید و اجرا نیاز داشته و به این سادگی‌ها نمی‌توان یک ابرخودروی دیگر را برای مثال تا یک سال آینده تولید کرد؛ اما بوگاتی کماکان، پیشتاز و پرتلاش به مسیر خود برای آینده ادامه خواهد داد.

 

 

منبع Motor1
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.