Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

بررسی خودروی الکتریکی مرسدس با نام EQC

آینده در اختیار خودروهای الکتریکی خواهد بود و آنها به فناوری‌ها عجیب و جذاب مجهز خواهند شد. طرح کانسپت‌های شرکت‌های مختلف نشان می‌دهند که در سالهای پیش رو باید منتظر خودروهای متفاوت زیادی باشیم که هر یک ویژگی مخصوص خود را دارند. در حال حاضر برخی از مدل‌های کانسپت که چندسالی از معرفی آنها می‌گذرد، به زمان عرضه نزدیک شده‌اند که یکی از آنها خودروی جذاب مرسدس با نام EQC است. حتی در بخش کانسپت‌ها نیز رقابت داغ است و رقیب این خودرو را می‌توان مدل‌های E-tron آئودی وپورشه تایکان دانست که بزودی عرضه خواهند شد. تقریبا می‌توان با اطمینان گفت که تمام فناوری‌های نوین خودروهای آینده از آلمان به دنیا صادر می‌شوند و برندهای آلمانی معمولا اولین‌ها در سراسر دنیا هستند.

EQC اولین شاسی بلند الکتریکی مرسدس بنز است که تا چند ماه آینده در اروپا عرضه خواهد شد و سپس آمریکا می‌تواند منتظر حضور آن باشد. EQC می‌تواند با یکبار شارژ مسافتی در حدود 400 کیلومتر را طی کند و از این لحاظ رقیبی سرسخت برای خودروهای تسلا خواهد بود. بر روی محورهای این خودرو موتورهایی تعبیه شده که در مجموع می‌توانند نیرویی معادل 408 اسب بخار قدرت را تولید نموده و در اختیار راننده قرار دهند. علاوه بر این گشتاور خروجی EQC نیز در حدود 770 اسب‌بخار است. شاسی‌بلند مرسدس، 2445 کیلوگرم وزن دارد و با این وجود شتاب 0 تا 100 فوق‌العاده‌ای را توانسته است ثبت کند. EQC می‌تواند در 4.9 ثانیه از شتاب صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

برخی معتقدند که مرسدس در EQC کمی اغراق آمیز رفتار نموده و این شاسی‌ّلند هرگز نمی‌تواند 400 کیلومتر را طی کند. باید بگوییم که معمولا در بررسی‌‌های خودروها، برخی از ویژگی‌ها نسبت به آنچه که کمپانی‌ها اعلام کرده‌اند متفاوت خواهند بود. فناوری شارژ سریع در این خودرو بکار گرفته شده و EQC می‌تواند در چهل دقیقه بیش از 80 درصد شارژ شود.

طراحی خارجی به ویژه نمای جلوی EQC 400، انسان را به یاد محصولات ژاپنی می‌اندازد که البته انتظارات ما را از خودروی جدید مرسدس بنز برآورده نمی‌سازد. جلوپنجره همانند خودروهای احتراق داخلی همچنان وجود دارد و برای خنک کردن اجزای درونی پیشرانه به کار می‌رود. کابین فضایی و جذاب EQC هوش را از سر می‌برد. دریچه‌های کشیده و نمایشگر یک تکه بزرگ در پشت غربیلک فرمان که تا میانه داشبورد امتداد یافته، باعث شده تا حس سواری با یک فضاپیما در شما زنده شود. طراحی جذاب و راحت صندلی‌ها به طرز باورنکردنی خوب هستند. تقریبا تمام تنظیمات مربوط به خودرو از طریق نمایشگر بزرگ داشبورد در دسترس هستند.

در بخش انتقال قدرت چهار حالت رانندگی مختلف در این خودرو وجود دارد که به ترتیب نرمال، اسپرت، اکو و مکس نام دارند. می‌توانیم به شما این اطمینان را بدهیم که در داخل کابین EQC هیچ صدای به گوش نمی‌رسد و مرسدس در این بخش فوق‌العاده عمل کرده است. ساکت‌ترین خودری جهان شاید تاکنون همین EQC باشد که تا چند وقت دیگر روانه بازار می‌شود.

مرسدس باتری را در این مدل به‌گونه‌ای قرار داده تا سنگینی باتری در ارتفاع پایین قرار گیرد، و پایداری خودرو به مراتب بیشتر شود. معمولا خودروهای الکتریکی برای شرایط جاده‌‌های سخت چندان مناسب نیستند اما این مرسدس متفاوت است. نمای خارجی EQC به‌حدی جذاب است که شما برای داشتن آن شبها به آسمان خیره شوید و با خدای خود راز و نیاز کنید. این قد بلند تمام الکتریکی در پیچ‌ها با وقار و مطمئن ظاهر می‌شود اما همچنان در مقدار مسافتی که می‌تواند طی کند، کمی تردید داریم. بنابر اخبار منتشر شده تابستان 2019 مدل EQC در اروپا عرضه خواهد شد اما این تاریخ چندان دقیق نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.