مکمل بنزین
خبرداخلی

تخفیف‌های ویژه طرح ترافیک در سال 98 که باید بدانید!

با تصویب طرح ترافیک جدید در شورای شهر تهران بسیاری از سازوکارهای مربوط به این موضوع تغییر کرده و علیرغم اینکه برای بعضی از اقشار جامعه هزینه‌های اضافی را به همراه داشته است، ولی برای بخش عظیم دیگر همراه با صرفه جویی‌های بوده که علاوه بر این موضوع، تخفیف های خوبی نیز برای مردم در نظر گرفته شده است.

به گزارش چرخان، یکی از دغدغه های مربوط به طرح جدید ترافیک که در تهران برقرار شده است، دغدغه افرادی است که در محدوده طرح ترافیک یا طرح کنترل آلودگی هوا (همان زوج و فرد سابق) زندگی می‌کنند و طبیعتا بایستی هزینه‌های سنگینی برای ورود و خروج خودرویشان بپردازند که منطقی هم نیست!

طرح ترافیکیکی از تخفیف‌های ویژه در نظر گرفته شده برای این موضوع، تخفیف 50 درصدی برای ساکنین این مناطق است که با انتخاب محل سکونت خود و همچنین وضعیت منطقه، از این تخفیف برخوردار می‌شوند و کاهش قابل ملاحظه‌ای در این بحث به همراه خواهند داشت. البته گفتنی است که این تخفیف 50 درصدی برای ورود و خروج‌های بیشتر از یکبار بوده و در صورتی که سکنه محدوده طرح‌های مذکور قبل از ساعت 8:30 از این محدوده خارج شود و بعد از ساعت 17 وارد طرح شود، هزینه‌ای پرداخت نخواهد کرد.

گفتنی است که از جمله تخفیفات قابل توجه برای این طرح، استفاده از معاینه فنی برتر است که در صورت دارا بودن آن، تخفیف 25 درصدی شامل حال راننده خواهد شد. همچنین آژانس‌ها و مؤسسات اتومبیل کرایه نیز از تخفیف 50 درصدی در خرید این طرح برخوردار می‌شوند. در صورت ثبت سند 3 سفر در سامانه طرح، تخفیف 70 درصدی شامل حال این موسسات خواهد شد.

همچنین دارندگان وانت بار نیز از تخفیف 50 درصدی برخوردار شده و در صورت دارای بودن بارنامه از سامانه بارانه از تخفیف 70 درصدی بهره مند خواهند شد. سرویس‌های مدارس و همچنین خودروهای مربوط به موسسات آموزش رانندگی نیز از تخفیف 50 درصدی برخوردار می‌شوند. خودروهای دارای پلاک ویلچر نیز بدون نیاز به پرداخت عوارض می‌توانند در محدوده طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا تردد نمایند.

طبق مصوبه‌ای که شورای شهر تهران داشته است، خبرنگاران و بیماران خاص و معلولین نیز از تخفیف 90 درصدی برخوردار می‌شوند. از دیگر موارد تخفیفی می‌توان به تسویه آنی عوارض مربوطه اشاره کرد که در صورت وجود اعتبار در حساب راننده، تخفیف 20 درصدی محاسبه شده و مابقی از حساب وی کسر می‌گردد.

دودی کردن شیشه خودروالبته در صورت نبود اعتبار در حساب کاربری افراد، وی مدتی را برای پرداخت عوارض فرصت خواهد داشت که به او اعلام می‌شود ولی در صورت عدم پرداخت با دو جریمه روبرو خواهد شد. اولین جریمه مربوط به بدهی عوارض اوست و دومین جریمه نیز مربوط به پلیس خواهد بود.

آن دسته از خودروهایی که در ساعات غیر اوج اقدام به تردد در مناطق طرح می‌نمایند از 30 درصد تخفیف بهره مند شده و در غیر این صورت 50 درصد به هزینه آنها افزوده خواهد شد. هزینه‌های مربوط به تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا یا همان زوج و فرد سابق، از اول تیر ماه بایستی تمامی خودروها هزینه پرداخت کنند که برای خودروهای تهرانی تا 20 روز و برای خودروهای شهرستانی تا 15 روز رایگان خواهد بود ولی رایگان شدن آن منوط به ثبت پلاک در سامانه تهران من خواهد بود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا