مکمل بنزین
رپورتاژ

تویوتا لندکروز مدل ۲۰۱۷ خودروی آفرود

تویوتا لندکروز اولین نسل خود را در سال ۱۹۵۱ ساخت و روانه بازار کرد و اکنون مدل ۲۰۱۷ آن شامل سه ردیف و ۸ نفره است.

داخل کابین این خودرو صندلی‌های جلو کاملاً راحت هستند، در ردیف دوم فضای زیادی برای نشستن وجود دارد و فضای پا و سر مناسب است؛ همچنین صندلی‌ها قابلیت تنظیم شدن دارند. فضای صندلی‌های ردیف سوم برای افراد بزرگسال کافی نیست اما برای کودکان مناسب است. برای افزایش فضای صندوق عقب خودرو می‌توان صندلی‌های ردیف سوم و دوم را تا کرد. صرف نظر از فضا لندکروز ظاهر لوکسی دارد و فضای کابین آن هم خیلی لوکس و تجملاتی طراحی شده است؛ پنل کامل و صندلی‌های راحت از نقاط قوت آن و نقاط ضعف آن این است که روکش‌های چوبی به کار رفته در آن از جنس چوب واقعی نیستند و حتی با وجود بسته بودن سانروف سر و صدای بسیاری داخل کابین شنیده می‌شود. لندکروز بزرگ و سنگین وزن است و بیش از ۲.۵ تن وزن دارد ولی علی رغم ظاهر عظیم آن سرعت بسیار خوبی دارد. پنجره‌های بزرگ باعث می‌شود دید خیلی خوبی به اطراف داشته باشید و حرکت در ترافیک و پارکینگ را ساده‌تر می‌کند.

موتور تویوتا لندکروز ۸v، ۵.۷ لیتری است با سیستم انتقال ۶ سرعته اتوماتیک که ۳۹۳ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون بر متر مربع گشتاور دارد و در زمان کمتر از ۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن هم ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد. اگر برای حمل و نقل وسایل سنگین از آن استفاده کنید این قدرت توانایی کشش حدود ۴ تن وزن را دارد. قرار دادن یک موتور ۸ سیلندر غول‌آسا در یک شاسی بلند عظیم الجثه می‌تواند مصرف سوخت را افزایش دهد. تویوتا علاوه بر یک سیستم هدایت چهار چرخ استاندارد سیستم تنظیم ارتفاع، هدایت و حرکت در مناطق تپه‌ای و صعب العبور را دارد. به علاوه سیستم تعلیق پویا دارد که چرخ‌های عقب و جلو را در یک ارتفاع و مقاومت یکسان نگه دارد و حتی در سخت‌ترین مسیرها هم چرخ‌ها را روی زمین نگه می‌دارد. سیستم کنترل چند گانه‌ای وجود دارد که ترمزها را برای عبور از سطوحی با لغزندگی‎های مختلف تنظیم می‌کند؛ سیستم کرال کنترل یعنی سیستمی که می‎تواند به صورت خودکار سرعت را تنظیم کند و راننده فقط روی مسیری که طی می‌کند تمرکز داشته باشد. سیستم کنترل آفرود که چرخ‌های جلو را متوقف کرده تا خودرو بتواند در پیچ‌ها سنگین‌تر و بهتر حرکت کند. در مجموع می‌توان گفت تویوتا لندکروز برای آفرود ساخته شده است. وقتی این ویژگی‌ها در جاده آسفالت به کار گرفته می‌شود: فرمان ممکن است کمی سنگین و سیستم تعلیق اندکی جهنده باشد اما در کل سواری نرم و روانی خواهید داشت. درواقع می‌توان گفت در جاده‌های معمولی حرکت خوب و با کیفیتی دارد.

از آپشن‌های خودرو تویوتا لندکروز می‌توان به: حسگرهای پارکینگ، سیستم کنترل دمای هوا، سیستم کنترل کروز، کنسول مرکزی مجهز به خنک کننده، فرمان گرم شونده، صندلی‌های مجهز به تهویه، پنل مرکزی با کیفیت و کامل که دارای سیستم صوتی با ۴۱۰ بلندگو است، پورت‌های آی‌پد و aux و usb، بلوتوث، صفحه اطلاعات سرگرمی با مانیتور ۹ اینچی، برف پاک کن شیشه عقب، شیشه‌های سولار، سنسور نور، سنسور جلو و عقب، قابلیت تنظیم نور چراغ‌ها، روشن خاموش شدن خودکار، یخچال، مه شکن و شیشه شور چراغ‎های جلو اشاره کرد. رانندگی با لندکروز بسیار لذت بخش است و این شاسی بلند قدرت مسحور کننده‎ای دارد.

با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگ‎ترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‌رود برای خرید و فروش خودرو تویوتا لندکروز مدل ۲۰۱۷ به آگهی‎های بخش خرید خودرو مراجعه کنید.

منبع :‌ ویرلن

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا