مکمل بنزین
خبرداخلی

واردات لاستیک خودرو آزاد می‌شود؛ قیمت لاستیک کاهشی می‌شود؟

گرانی لاستیک خودرو علی الخصوص در زمینه لاستیک خودروهای سنگین در یکی دو ماه اخیر به قدری نگران کننده شده که عملا بسیاری از رانندگان به دلیل عدم دسترسی و توانایی برای خرید لاستیک نو دست به حرکات خطرناکی می‌زنند که ماحصل آن معمولا به قیمت جان افراد تمام می‌شود. خبرها حاکی از ان است که به زودی با واردات گسترده لاستیک‌های مختلف علی الخصوص در زمینه خودروهای سنگین، وضعیت بازار متعادل خواهد شد و عرضه لاستیک به حالت قبل بازخواهد گشت.

به گزارش چرخان، وضعیت بازار لاستیک علی‌الخصوص لاستیک خودروهای سنگین در کشورمان چند وقتی است که به همان وضعیت بازار خودروهای داخلی و خارجی درآمده و لاستیک‌هایی که تا همین سال گذشته با اصرار و التماس فروشندگان به دست خریداران می‌رسید و انواع شرایط اقساطی برای خرید مشتریان ارائه میشد، حالا به یک طلای نابی تبدیل شده که محصولات ارزان قیمت داخلی نیز در آن به در نایاب تبدیل شده است.

تایربا توجه به عدم توانایی تولیدکنندگان داخلی و همچنین عدم امکان واردات ارزان قیمت لاستیک‌های خارجی اقداماتی در راستای افزایش عرضه و کاهش تنش موجود در بازار در حال انجام است که از جمله آن بحث واردات از مرزهای کشور است که توسط مرزی‌ها انجام شده و مناطق آزاد نیز به منبعی برای این واردات تبدیل خواهند شد که با توجه به جزئیات کم منتشر شده از این طرح، به نظر می‌رسد که احتمالا کاهش قیمت خوبی را در بازار شاهد خواهیم بود.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در همین راستا و پیرامون وضعیت بازار لاستیک کشور گفت: در رابطه با این موضوع با وزارت صنعت، معدن و تجارت هماهنگی و برنامه ریزی‌های انجام شده است که از جمله آن می‌توان به گشایش امکان واردات لاستیک از مرزهای کشور و همچنین مناطق آزاد کشور اشاره کرد. در همین رابطه اقدامات خوبی انجام شده است و طرح در وضعیت خوبی به سر می‌برد.

تایروی در ادامه به موضوع واردات لاستیک خودروهای سنگین اشاره کرد و گفت: ما به رانندگان خودروهای سنگین وعده می‌دهیم که طبق پیمایشی که انجام می‌دهند و همچنین باری که حمل می‌کنند، تعهداتمان را انجام می‌دهیم. با وضعیتی روبرو هستیم که عده‌ای دلار دولتی دریافت کرده و یا وارد نکرده‌اند و یا دست به احتکار زده‌اند. این موضوع به بازار لطمه وارد کرده و قوه قضایی و تعزیرات نسبت به این موضوع ورود کرده و امیدواریم از این به بعد شاهد اقدامات این چنینی نباشیم.

گفتنی است که وضعیت بازار لاستیک خودروهای سبک و سنگین در حال حاضر بحرانی بوده و قیمت لاستیک به یک مساله نگران کننده تبدیل شده و در همین راستا، سودجویانی برای سو استفاده از وضعیت فعلی وارد شده و با فروش لاستیک‌های دسته دوم که با ترفندهای خاص به لاستیک نو شبیه شده‌اند، جان و مال مردم را به خطر می‌اندازند.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا