مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

پرفروش‌ترین خودروهای جهان در 6ماهه نخست 2019 را بشناسید

شرکت‌های خودروسازی مطرح جهان نه هرساله یا هرماه بلکه هرروز مشغول فکر کردن به این موضوع هستند که چگونه بتوانند محصولات خود را جهانی‌تر کرده و به بازارهای فروش بیشتری برای کسب سود بیشتر دست یابند.

دراین‌بین، ممکن است تمامی این شرکت‌ها آن‌طور که باید و شاید به اهداف خود دست پیدا نکنند ولی بدون شک، شرکت‌هایی که توانایی فروش جهانی، حالا نه در تمامی کشورهای دنیا بلکه بازارهای پرسود و پربازده رادارند، از هر نظر یک سرو گردن بالاتری از رقیبان خود قرار خواهند داشت.

در این مطلب میزان فروش خودروهایی را می‌بینید که تا اینجای سال 2019، یعنی زمانی که چیزی بیشتر از نصف این سال گذشته، به چشم می‌خورند. نکته جالب در این فهرست این است که برخلاف اقبال عمومی مردم جهان به سمت کلاس شاسی‌بلند و کراس اوور، پرفروش‌ترین خودرو یک سدان بوده که از سرزمین آفتاب تابان متولدشده است. با چرخان همراه باشید:

1-تویوتا کرولا

فروش:282,637 دستگاه

شاید عجیب به نظر برسد که خودروی خانوادگی تویوتا کرولا پرفروش‌ترین خودرویی باشد که در سال 2019 وجود دارد. عجیب به این خاطر که برای مثال، در کشور ایالات‌متحده که یکی از بازارهای فروش عالی تویوتا محسوب می‌شود، شاسی بلندها و وانت‌های غول‌پیکر، پادشاه بلامنازع میدان هستند؛ اما یک خودروی سدان باقدرت نه‌چندان بالا توانسته خود را به جایگاه اول فروش برساند.

2-فورد سری F

فروش:252,013

مدل‌های زیادی از سری F شرکت فورد وجود داشته که برای مثال، وانت سری F سوپر دیوتی، یکی از آن وانت‌های جذاب و قدرتمند این شرکت است. درواقع خودروهای سری F فورد و تنوع آن‌ها به این صورت است که تویوتا کمری را یک کرولا کشیده‌تر و همچنین تویوتا RAV4 را کرولا شاسی‌بلند بدانیم و بعد فروش آن‌ها را با یکدیگر جمع کنیم. بااین‌حال، وانت‌های سری F فورد در جایگاه دوم قرار داشته و این در حالی است که به‌صورت رسمی در بسیاری از بازارهای اروپا و جایگاه حضور ندارد.

3-هوندا سیویک

فروش:203,103

چه بخواهید شما سیویک را به‌عنوان هوندا کرولا و یا کرولا را به‌عنوان یک تویوتا سیویک فرض کنید یا خیر، این دو خودروی ژاپنی همیشه به خاطر اطمینان‌پذیری، کیفیت بالا و قابلیت‌های خوبی که برای مشتریان خود به ارمغان می‌آورند، جایگاه بالایی درفروش داشته‌اند. برگ برنده هوندا برای سیویک، به‌عنوان یک خودروی اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه، کاربردی بودن، مصرف سوخت معقول و همچنین ویژگی‌های اسپرت این خودرو است که آن را در جایگاه سوم فروش قرار داده است.

4-هوندا CR-V

فروش:190,319

بهترین کراس اووری که تا اینجای سال 2019 توانسته در جهان، به فروش برسد همین هوندا CR-V ژاپنی است. خودرویی که در سال 2018، رقیبان هم‌وطنش یعنی تویوتا راو 4 و نیسان Rogue، در بحث فروش از آن پیشی گرفته بودند؛ اما می‌بینیم که در نیمه نخست سال 2019، این هوندا و کراس اوور این شرکت است که توانسته چهارمین خودروی این فهرست و همچنین اولین کراس اوور پرفروش سال 2019 لقب بگیرد.

5-تویوتا راو 4

فروش:190,118

تویوتا RAV4، از سال 1994 تاکنون وجود داشته و در این سال‌ها توانسته خود را به‌عنوان یک خودروی ژاپنی شاسی‌بلندی که می‌توان به آن اطمینان کامل کرد، ثابت کند. تویوتا راو 4 همچنین، به‌عنوان اولین خودروی شاسی‌بلندی شناخته می‌شود که با عنوان کراس اوور-کامپکت تولید شد و به فروش رسید. خودرویی که تویوتا نیز حساب ویژه‌ای روی آن بازکرده و در این سال‌ها، تغییرات زیادی را روی آن انجام داده است.

6-فولکس‌واگن گلف

فروش:177,503

خودروهای هاچبک، درکشورهای اروپایی برخلاف آمریکا، از جایگاه خوبی در بین مردم برخوردار هستند. خودروهایی شهری و مقرون‌به‌صرفه که مزایای زیادی برای صاحبان خود می‌توانند در مقایسه با خودروهای سنگین‌تر و بزرگ‌تر به همراه بیاورند. این هاچبک آلمانی نیز توانسته در بازارهای جهانی، سیطره خود را کامل کرده و به یک خودروی محبوب تبدیل شود.

7-فولکس‌واگن تیگوان

فروش:173,058

شاید جای تعجبی نباشد که فولکس‌واگن، علاوه بر در اختیار داشت نیک هاچبک محبوب و پرفروش، یک شاسی‌بلند کامپکت پرفروش نیز در این فهرست دارد. بخش مهمی از فروش بالای تیگوان، به لطف بازار بزرگ کشور چین بوده که این خودرو از سال 2009 تاکنون در آنجا حضورداشته است. درواقع، چین یکی از بخش‌های بزرگ و مهم این شرکت آلمانی بوده به‌طوری‌که 40 درصد از درآمد فروش فولکس‌واگن از قاره آسیا، از کشور اژدها حاصل می‌شود.

8-فولکس‌واگن پولو

فروش:167,888

هاچبک کوچک فولکس‌واگن، اکنون در ششمین نسل از خود به سر برده و به‌عنوان یک خودروی هاچبک، توانسته پس از خودروی گلف، جایگاه خوبی برای خود در بازارهای جهانی دست‌وپا کند. همچنین از این خودرو، با بدنه‌های متفاوت و یک نسخه سدان مخصوص بازارهای برزیل و آمریکای جنوبی نیز بانام Virtus وجود دارد.

9-تویوتا کمری

فروش:164,158

تویوتا کمری پرآوازه و محبوب، توانسته در سال 2019، در بحث فروش جهانی، هوندا آکورد را از مقابل خود برداشته و به‌عنوان یک سدان با اندازه متوسط، حضور خود را در 10 خودروی پرفروش جهان قطعی کند. اکنون، کمری که در هشتمین نسل از خود به سر می‌برد، تویوتا تصمیم گرفته تا با طراحی جذاب‌تر و تهاجمی‌تر در کنار شاخصه‌های اسپرت، آن را روزبه‌روز، جذاب‌تر از قبل کند. جالب است بدانید که تویوتا، کمری را دومین خودروی جهانی خود پس از کرولا نامیده و این خودرو هم‌اکنون در کشورهای ژاپن، چین، هند، مالزی، روسیه، تایوان، تایلند و آمریکا تولید می‌شود.

10-فولکس‌واگن لاویدا (Lavida)

فروش:143,686

آخرین خودروی پرفروش این فهرست نیز متعلق به برند فولکس‌واگن بوده که یک خودروی سدان با چهره‌ای تقریباً مشابه با پاسات است. شاید این نکته که این خودرو توانسته در بین 10 خودروی پرفروش قرار بگیرد درحالی‌که تنها در کشور چین تولید می‌شود جالب باشد. خودرویی که فولکس‌واگن، در سال 2018 توانسته بود 473,564 دستگاه از آن را به فروش برساند و همچنین رتبه هفدهمی خود در سال 2018 را تا اینجای سال 2019، به دهم تغییر دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا